Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

PisteCarver

Aktiv medlem
Håller med. (y)
Eftersom jag gissar vilt drar jag till med Weisshorn. Morgonbild någonstans mot St Niklaus till.
Då kom vi upp nästan 2000 meter från Serles så att vi nådde upp till ett av Alpernas högsta berg - Weisshorn 4505 m.:)
Bilden tagen under en morgonpromenad utanför Täsch (från själva Täsch kan man inte se Weisshorn).
Från där bilden är tagen är det mäktiga 3050 fhm upp till "spissen"!🏔️

Kul att ett av Alpernas mest kända berg klarade gåtan så länge, och utan Potätans utmärkta spaningsledtråd hade den nog klarat sig ett tag till.
En ovanlig vinkel till Weisshorn, som man heller inte kan satellitspana sig till.;)

Din tur @Kalle_Luzern !

Kalle_Luzern

Aktiv medlem
Då kom vi upp nästan 2000 meter från Serles så att vi nådde upp till ett av Alpernas högsta berg - Weisshorn 4505 m.:)
Bilden tagen under en morgonpromenad utanför Täsch (från själva Täsch kan man inte se Weisshorn).
Från där bilden är tagen är det mäktiga 3050 fhm upp till "spissen"!🏔️

Kul att ett av Alpernas mest kända berg klarade gåtan så länge, och utan Potätans utmärkta spaningsledtråd hade den nog klarat sig ett tag till.
En ovanlig vinkel till Weisshorn, som man heller inte kan satellitspana sig till.;)

Din tur @Kalle_Luzern !
Ja, var lurig... Men borde sett att det var betydligt högre direkt. :rolleyes:

Här är det inga mysko vinklar eller annat, bara snövita berg i Kaiserwetter. Vad heter den markerade toppen?
Bild.png

Kalle_Luzern

Aktiv medlem
Ja, bilden är tagen i farten när jag åkte igenom Goldau (namnet på stationen är Arth-Goldau fast Arth är en annan ort som ligger nere vid Zugersee). Därifrån går de blåvita tågen upp till Rigi Kulm. På andra sidan Rigi, som syns i bakgrunden, går röda tåg upp från Vitznau.

Din tur @RWD !

RWD

Aktiv medlem
I vilken skidbacke är denna bild tagen?
Inser att denna kan vara svår för fjällrävarna och alpinisterna så lite ledtrådar då.
Fallhöjd 100m
En knapplift och en ankarlift
Fler ledtrådar
Backen har samma namn som det platåberg den ligger vid och på andra bilden ser ni hotellet/konferensanläggningen som ligger på toppen.
Finns viss anknytning till sketchen med Ölandsbrons bultar
8F338BF4-E62D-456D-B6A6-15B12358B4F5.jpeg
7366178C-7303-4960-ABE8-49BFAEB8E6C4.jpeg

Senast ändrad:

PisteCarver

Aktiv medlem
Har du inte haft med en bild därifrån tidigare?
Frågan var på sidodalen?
Vi är i närheten av berget Bristen?
...eller misstar jag mig?

Kalle_Luzern

Aktiv medlem
Jävligt skarpt @KaitsuH , hur tog du det? 🤓
Har du inte haft med en bild därifrån tidigare?
Frågan var på sidodalen?
Vi är i närheten av berget Bristen?
...eller misstar jag mig?
Ja, du misstar dig. För kantonen är Bern, med björnen. Inte Uri med tjuren. ;)
Däremot har jag haft med bild på Triftbrücke som ligger i närheten, och liftstationen Planplatten som ligger uppe på kammen i bakgrunden till vänster. Sustenpassvägen går nedanför.

Din tur @KaitsuH !

KaitsuH

Aktiv medlem
Tack! Googlade bara SAC hütten. Nu kan det vara litet svårt, så, var är vi i bilden? Skidområdet räcker till. Den där restaurangen ligger på just litet under 2000 meters höjd. Toppliften (släplift) var inte ännu öppet
DSC_0014.jpg
.

STORPOTATEN

Aktiv medlem
Och det är Ponte di Legno! Julveckan för några år sedan, dåligt med snö då.
Har något minne av att jag dinglat med benen i den där skraltiga liften ja. Men trevliga backar på den där kammen ändå.

Sitter tajt till, så jag slänger över bilden till den som är snabbast på pucken.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp