Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

RWD

Aktiv medlem
Då kör jag nästa bild då
Var är denna bild tagen?
08C798A1-292C-4983-9DEC-CEADE98D3026.jpeg

Kalle_Luzern

Aktiv medlem
Hoppades den skulle gå lite lättare än den förra... 😅 Lausanne en fin majdag 2010. Tagen åt SV ungefär.

Edit: kan vara Les Diablerets med sin glaciär där till vänster i bild ovanför de vältrimmade träden, men citera mig inte på det. Ofta omnämnt, men inte så ofta på bild i tråden...

@Ivo del Brallo är tillbaka!

Senast ändrad:

Ivo del Scandi

Aktiv medlem
Körde den där härliga sträckan ett flertal gånger för att köra turister från flygplatsen till "verpan" på det glada 90-talet. Lausanneområdet är fint!
jag har försökt hålla mig ifrån den här tråden; har nästan slut på bilder :oops:

jag får rota i Iponen och se vad som finns kvar. återkommer om en stund

Senast ändrad:

Ivo del Scandi

Aktiv medlem
Vill ju ogärna lägga ut bilder utan berg eller skidåkning. Men nu har jag inget val 🥴.

vad heter ”toppen” (spetsiga byggnaden) bakom fru Del Brallo?

7CDC84F6-2A6F-47D2-8944-EBE96DFE5517.png

KaitsuH

Aktiv medlem
Tack, och nu tillbaks till sommar aktiviteter och forspaddling. Jag har två frågor: 1. Var är vi? 2. Vilken trick gör jag i bilden? (jag har en blå båt.) Ett rätt svar räcker till. Jag har inte tagit bilden själ (ehe, ehe ehe), utan Dennis Newton, tränaren för Finska landslaget. (Och jag är jovisst inte i Finska landslaget!)
21366670_1681302761902840_4343245152667061562_o.jpg

Ivo del Scandi

Aktiv medlem
kan det vara en "cartwheel"? (jag har inte paddlat på typ 20 år..)
forsen skulle kunna var här i Jämtland eller varsomhelst

KaitsuH

Aktiv medlem
Den där tricksen ger 70-130 poänger i tävlingen. Platsen är absolut och allra populäraste freestyle kayak vågen/valsen i hela Finland, också tycks vara hos ryssar. På sommar veckosluten måste man köa sin tur till vågen då och då nästan en halv timme. Tråkigt, om man faller och flushar ut efter 5 sekunder. Vi skall dit igen i morgon för en vecka. På söndagen 20.6. har vi en ganska stor tävling där, live streaming osv.

KaitsuH

Aktiv medlem
Och över 400 km från min hemma stad Kouvola. Här i 1.04 gör Benny Marr samma trick i Canada:

KaitsuH

Aktiv medlem
Neitikoski Lieksa och Back pan am?
Just så! Neitikoski i Lieksa och back Pan am! Jag skulle ha givit rätt också för back blunt eller back stab. Min första back Pan am någonsin, och Dennis lyckade ta foton. I morgon bitti igen dit, 8 dagar forspaddling och gös fiske.

P.S. Nu finns det här mera myggor än någonsin, helt galet!

Bgn

Aktiv medlem
Det är inte kulfjellet, tror det ligger i svalbard och vi är längre sönder än så men norr om sveg

Kalle_Luzern

Aktiv medlem
Korrekt det är Fongen, fjället Meråker, Tydal och Selbu kommun möts. Bilden är tagen för en vecka sen.

Din tur @Kalle_Luzern
Fattade inte ledtråden med låten/videon förrän efter de övriga ledtrådarna och såg namnet på kartan... 😅

Var kan man se den här byggnaden, och vad kallas den?
1623513074951.png

Här med lite ledtråd i bild.
1623517027465.jpeg

Senast ändrad:

Kalle_Luzern

Aktiv medlem
Oj, vilken stiltje! Sommarlördagskväll med fotbolls-EM så inte oväntat. :rolleyes: La till en bild till i originalinlägget. Ytterligare ledtråd: byggnaden är ett palats!

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp