Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Christiam

Aktiv medlem
Jahap. Tillbaka till våren och fjällen. Vart är vi på väg, detta åk tar dig till en trevlig plats vilken?

Bilagor

• C2861128-7216-4203-867B-5A39B888562A.png
    C2861128-7216-4203-867B-5A39B888562A.png
    325.2 KB · Besök: 59

Kalle_Luzern

Aktiv medlem
Var tvungen att googla… tolkar det som att du undrar om det är i Chamonix området?

Vad är det för fel på de svenska fjällen? : )
Trodde du var en av dom som skulle ta denna i sömnen.
Blev osäker när @RandoScando började blanda in alperna, tolkade fjällen som skandinavien... :)
Kebne fjällstation då? Lite osäker på vad du menar med trevlig plats...

Christiam

Aktiv medlem
En trevlig plats för majoriteten på forumet tänker jag är en plats som erbjuder rolig åkning. Just denna plats saknar dock lift och pist för dom som föredrar det.
Keb station är en bra gissning men inte rätt.

Christiam

Aktiv medlem
kan det vara på väg ner från Akka? (verkar dock inte troligt att "flertalet" här i tråden varit där..)
Tyvärr inte. Däremot är det troligt att många i denna tråd i allafall gärna skulle åka dit.
Keb som tidigare gissats på är en bra gissning. Toppen i mitten kan vara en ledtråd.
Jag kanske har lite övertro på medlemmarna på forumet men bland de som går på topptur på forumet så tror jag de flesta besökt denna plats.

Christiam

Aktiv medlem
Bingo!
Keb Nordtopp dyker upp i mitten på bilden. Har ni inte besökt Tarfala så rekommenderar jag det.
STF har bra paket med guide där du betar av Keb och sen ner för en natt i Tarfala och sen tillbaka till Keb station. Har man tur så är vädret som på bilden.

Senast ändrad:

Christiam

Aktiv medlem
Skjuter från höften. Franska skidförbundet’s logga mellan 1973 -1995. Sammanhanget är väl nå VM i någon fransk skidort.

Senast ändrad:

Christiam

Aktiv medlem
Kan det vara märket man får efter att gått i skidskolan?
Eller nej, märker du får när du utbildat dig till skidlärare svarar jag. Är det rätt så får absolut @Bgn ta nästa, han som löste det.

Kalle_Luzern

Aktiv medlem

Bgn

Aktiv medlem
Mats L är en gammal paddelkompis, som jag lärt mig mycke från och som bogserat mig i land många gånger.

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp