Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

PisteCarver

Aktiv medlem
Tillbaka till riktiga berg igen! :)
Namn och höjd?
1623942855547.png

PisteCarver

Aktiv medlem
Lägger till en fråga!:)
Vad heter nerfarten som syns allra längst uppe i vänstra hörnet av bilden?
Inte så lång men riktigt bra, fritt med få åkare brukar det vara där.

fredw

Aktiv medlem
Fin bild, man vill dit. Med endast 4% batteri kvar nöjer Wallander sig med att ha listat ut vad det är för fin device som placerats framför tådelen på en av bindningarna i bild.

PisteCarver

Aktiv medlem
Kan det vara Hintere Daunkopf, 3225 m? Ser inte någon nedfart uppe till vänster men gissar på Schartenschuss då.
Ser nu att den ena pisten heter Schartenschuss!(y)

Jag var ute efter namnet Daunscharte som hela sluttningen heter.

Din tur @Kalle_Luzern !

Schartenschuss är ofta bra preppad (inte så många som åker där).
Fin backe ca 800 m lång tror jag.

KaitsuH

Aktiv medlem
Nej, har inte paddlat i Basel. Av litet större städa där har jag paddlat bara i Thun och i Bremgarten.

Nu är dumm fråga. I vilket populärt afterski ställe kan ni se denna skylt?
ST Anton 2009 038.jpeg

STORPOTATEN

Aktiv medlem
Det är Krazy Kangaruh. Många gånger händer det så, att människor inte alls minns på nästa morgonen, att de har varit i Kangaruh, så jag förstår, om man kan inte minnas nån skylt heller.
Jag skulle nog omformulera det till att det händer i princip varje gång man varit där. Det är tur att det var några år (decennier) sedan nu... Bild strax.

RandoScando

Turtok
Forumvärd
Nu har jag ju givit bort min Stockholmsförare för massa år sen och Sverigföraren finns ju inte längre. Det enda jag kommer ihåg från Tyresö är Klövberget, och det är det ju inte.

Ligger Dödskalleberget på Tyresö? skulle kanske kunna vara ute på sidorna av överhänget nånstans?

STORPOTATEN

Aktiv medlem
Nu har jag ju givit bort min Stockholmsförare för massa år sen och Sverigföraren finns ju inte längre. Det enda jag kommer ihåg från Tyresö är Klövberget, och det är det ju inte.

Ligger Dödskalleberget på Tyresö? skulle kanske kunna vara ute på sidorna av överhänget nånstans?
Nej, inte Klövberget eller Dödskalleberget.
Det finns för övrigt allmän information om klippan på https://www.sverigeforaren.se/.

RWD

Aktiv medlem
Det är Krazy Kangaruh. Många gånger händer det så, att människor inte alls minns på nästa morgonen, att de har varit i Kangaruh, så jag förstår, om man kan inte minnas nån skylt heller.
🤣kan vara tiden eller åldern också, över 20 år sen jag var där

RandoScando

Turtok
Forumvärd
Okej, ger västkustklättrare en chans att knipa en enkel. Var heter den här knallen? Bonuspoäng för lednamn.

(Bryter lite mot reglerna också, det är jag som klättrar, har alltså inte tagit bilden)

1624003804692.png

Hawk100

Aktiv medlem
Hinner inte googla på bilder, så jag chansar vilt och drar till med Utby, som jag hört sägas ska vara bra på Västkusten....

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp