Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

FilipNorin

Aktiv medlem
Då kör vi namn och höjd igen
IMG_20190107_144814~2.jpg

Kalle_Luzern

Aktiv medlem
Attans, jag som trodde jag lärt mig googla. Bekant sjö…. Siljan? Har Gesunda gula gondoler?
Prova att googla Luzern så kan det vara en bra start. ;)

Edit: verkar inte lätt att hitta den här liften genom att söka på "gula gondoler". Så som ledtråd kan jag avslöja att på vintern är den här liften en av två möjliga liftar för att åka upp till ett mindre skidområde.

Senast ändrad:

Kalle_Luzern

Aktiv medlem
Var det så svårt, eller söndagskoma bara? ;) Sitter själv bara och lider i klibbig hetta här... 🥵
Ledtråd då. Alla topparna i bild är minst 2600 m, med skillnaden mot dalen kan man då räkna ut att det är i ett ganska höglänt område.

Kalle_Luzern

Aktiv medlem
Ser att den kommande veckan i Luzern bara ska bli drygt 20 gr med dagliga skurar. ;)
Skulle passa bra med lite nysnö på Tuxer Gletscher.:)
Ja, skönt det. 22 grader imorse kl. 06... Värsta är fuktigheten sen i fredags, daggpunkten har varit upp mot 20 grader tom, ovanligt fuktigt. Ons-Tor hade vi också över 30 men var torrare hetta och kylde bättre på nätterna.
Lite snö i prognosen för Titlis i veckan, och minusgrader på nätterna iaf, bra grejor! (y)

PisteCarver

Aktiv medlem
Ja, skönt det. 22 grader imorse kl. 06... Värsta är fuktigheten sen i fredags, daggpunkten har varit upp mot 20 grader tom, ovanligt fuktigt. Ons-Tor hade vi också över 30 men var torrare hetta och kylde bättre på nätterna.
Lite snö i prognosen för Titlis i veckan, och minusgrader på nätterna iaf, bra grejor! (y)
Är Titlis skidåkning fortfarande igång?

Kalle_Luzern

Aktiv medlem
Är Titlis skidåkning fortfarande igång?
Nej, de stänger för skidåkning över sommaren från slutet av maj tills det är ok snöförhållanden på glaciären igen vilket oftast brukar vara mitten-slutet av oktober. I år var sista skiddag annandag pingst, nu hoppas vi på kall sommar och tidig vinter. ;)

Kalle_Luzern

Aktiv medlem
Ok, en ledtråd till då. Haft med några bilder från närområdet, inklusive utsikten jag hade till fikat samma dag som den här bilden är tagen.

Kalle_Luzern

Aktiv medlem
Lite plottrigt att se på mobilen igen, men tycker det ser ut som att du är i skidområdet ovanför Glaris.
Bra spanat, Davos Rinerhorn som skidområdet heter. Utsikten in i Sertigtal, där bergen inte är typiska för Davos! Mittaghorn och Plattenflue på högersidan, Hoch Ducan gömmer sig bakom Schwarzhorn som är en sidotopp på Leidbachhorn. Utanför bild till vänster ligger Jakobshorn.

Tillbaka till @PisteCarver

PisteCarver

Aktiv medlem
Bra spanat, Davos Rinerhorn som det heter. Utsikten in i Sertigtal, där bergen inte är typiska för Davos! Mittaghorn och Plattenflue på högersidan, Hoch Ducan gömmer sig bakom Schwarzhorn som är en sidotopp på Leidbachhorn. Utanför bild till vänster ligger Jakobshorn.

Tillbaka till @PisteCarver
Är ute - tar ett tag innan en ny bild kommer.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp