Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

KaitsuH

Aktiv medlem
Tackar! Det är bra att kunna litet Tyska också. Jag läste 5 år tyska i skolan, och har varit mycket tacksam om det varje år. Snart behöver jag frugans bilder. Men ännu en egen. Var paddlade vi för
DSC_0122.jpg
ett par år sedan? När ni har hittat staden, kan jag berätta mera om jätte fina och ganska billiga frukost ställen där.

KaitsuH

Aktiv medlem
Cainsdorf?
Kanupark Markkleeberg för att vara exakt.
Korrekt! Det är kanupark Markkleeberg mycket nära Leipzig. En fin stad att övernatta, då man kör hem (till Travemünde färjan) från Alperna. I Leipzig, Parkhotel Diana! För frukost får man Hackepeter (tartar beef malet kött) och sekt, så mycket man vill ha! Om man får hackepeter och sekt för frukost, dagen har redan varit en jätte fin dag! (men, vem som kör bilen till Travemünde?)

Senast ändrad:

Kalle_Luzern

Aktiv medlem
Korrekt! Det är kanupark Markkleeberg mycket nära Leipzig. En fin stad att övernatta, då man kör hem (till Travemünde färjan) från Alperna. I Leipzig, Parkhotel Diana! För frukost får man Hackepeter (tartar beef malet kött) och sekt, så mycket man vill ha! Om man för hackepeter och sekt för frukost, dagen har redan varit en jätte fin dag! (men, vem som kör bilen till Travemünde?)
Cainsdorf hade ju varit ännu roligare, läste att DDR byggde en kopia på Olympiastadion i Augsburg (OS i München) för att optimera träningen!
Låter farligt för körandet med fri sekt till frukost, helt klart! :ROFLMAO:

Tillbaka till lite snö, här novembersnö som vi verkligen gillar! Var hittar man den här terassen? Namn på liftstationen söker jag.
Snö.JPG

KaitsuH

Aktiv medlem
Tack! Jag såg direkt, att det är Engelberg, men kunde inte hitta rätta platsen. Litet trist på skid bilder, men ännu en gammal. Var står pojken?
P1010114.jpg

KaitsuH

Aktiv medlem
Jag fick nattskiften igen, men tänker inte att ge några ledtrådar innan nästa kväll. Många har varit där. En mycket bra plats att börja öva sig med lift nära off pist, också litet brantare!

Bgn

Aktiv medlem
Næra men det ær inte Shang hai, rætt land, men tydligen finns det två liknande butiker i 2 olika stæder.

KaitsuH

Aktiv medlem
Tackar! Bara ett halt år till, och då är det jul igen! Var hade vi tid att dricka glühwein från pjäxor
IMG_0804-2.jpeg
på jullovet för några år sedan?

KaitsuH

Aktiv medlem
Det är Höga kusten, Skuleberget. Jag har druckit Höga kusten, det är bra öl! I Skuleberget var tidigare kanske en stollift?

dannedieharder

Aktiv medlem
Japp, Världens högsta kustlinje, 286 möh är svaret jag sökte. Hade jag stått på samma plats för ca 10 000 år sedan hade jag varit blöt om fötterna och antagligen varit helt omedveten om vilket stup som befann sig framför mig.

Varsågod @Kalle_Luzern

Kalle_Luzern

Aktiv medlem
Japp, Världens högsta kustlinje, 286 möh är svaret jag sökte. Hade jag stått på samma plats för ca 10 000 år sedan hade jag varit blöt om fötterna och antagligen varit helt omedveten om vilket stup som befann sig framför mig.

Varsågod @Kalle_Luzern
Där lärde man sig något nytt igen. (y) Passande med namnet Höga kusten då!

Här kommer en lätt, vad heter skidberget?
1624535532818.png

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp