Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

PisteCarver

Aktiv medlem
Ledtråd:
Om jag hade vridit kameran bara lite till höger, så hade jag fått med ett annat berg som liknar en hajfena som reser sig alldeles intill skidområdet.

PisteCarver

Aktiv medlem
Vadå är det Schreckhorn och du befinner dig i Grindelwald-området?
Schreckhorn är en ganska bra gissning, men tyvärr fel. Vi befinner oss inte i Grindelwald-området.
Ok, en ledtråd till:
Det är inget "exotiskt" skidområde, jag tror att ganska många medlemmar här på forumet har varit där.
Har alltid själv tyckt att berget liknar ett "mini Monte Cervino" :)

PisteCarver

Aktiv medlem
Olperer "hajfenan" ovanför Tuxer Gletscher och Schrammacher 3.410 m strax bakom till vänster. Bilden är tagen från Schlegeisgletscher som man kommer till om man åker ut ur bilden nere i vänstra hörnet.
Eftersom ni hade ett rätt var, kan ni inte lägga upp var sin bild samtidigt?

Capture13.JPG

fredw

Aktiv medlem
Hur blockerar man en tråd här? :oops::unsure: Denna är alldeles för beroendeframkallande för mig. :) Mitt förra äktenskap sprack nästan på onlineversionen av Volvo Ocean Race, då jag var tvungen att ställa klockan mitt i natten för att justera båtens kurs. Nu sitter jag och googlar på bilder av bergstoppar. Finns det någon stödtelefon för att komma ur detta beteende?:geek:

RandoScando

Turtok
Forumvärd
Hur blockerar man en tråd här? :oops::unsure: Denna är alldeles för beroendeframkallande för mig. :) Mitt förra äktenskap sprack nästan på onlineversionen av Volvo Ocean Race, då jag var tvungen att ställa klockan mitt i natten för att justera båtens kurs. Nu sitter jag och googlar på bilder av bergstoppar. Finns det någon stödtelefon för att komma ur detta beteende?:geek:
Forskning stöttad av Freeride.se finner inget stöd mellan den här tråden och beroende, den har heller inte funnit något stöd för att den här tråden skulle riskera äktenskap. Freeride.se välkomnar upprättandet av stödtelefoner från frivilligorganisationer eller annan tredje part om det uppfattas som att det finns ett problem, men med det nuvarande forskningsläget anser Freeride.se inte att det finns ett problem.

fredw

Aktiv medlem
Forskning stöttad av Freeride.se finner inget stöd mellan den här tråden och beroende, den har heller inte funnit något stöd för att den här tråden skulle riskera äktenskap. Freeride.se välkomnar upprättandet av stödtelefoner från frivilligorganisationer eller annan tredje part om det uppfattas som att det finns ett problem, men med det nuvarande forskningsläget anser Freeride.se inte att det finns ett problem.
Jag kan tänka mig vara med i en prospektiv studie om ev beroendeframkallande, under förutsättning att jag inte blir lottad till kontrollgruppen som stängs ute från denna tråd.

Pillard

Aktiv medlem
Börja aldrig aldrig aldrig spela det som förr hette Championship Manager (heter väl Football manager numera tror jag)

AndersWingqvist

Moderator
Forumvärd
Narvik?
Mjuka, runda fjäll och litet vattendrag i bakgrunden.
Helt åt skogen förmodligen, men nån bulligare terräng nära Narvik???

Anna_W

Medlem
Okunnig som satan men vill också va med och gissa.. tycker dock det inte ser ut som dom klassiska vyerna. Men gissar på Gränsen-Björkliden..

Nej. Men bra gissat ändå.
Det var typ ends bilden jag hade på denna lur, haha.
Om man kollar längst bak i bilden ser man ett stort vatten.
Inga högfjäll bortom det vad man ser.
Ena berget från en relativt känd dalgång.
Anna ligger närmast i gissning.
Några ideer?

Googlar!? Jag trodde man skulle kunna utantill?🤓

RandoScando

Turtok
Forumvärd
Nånstans i utkanterna av Sarek känns mycket rimligt, men jag tror inte på några av de tidigare gissningarna (Sarektjåhhko läser jag som Stortoppen, att gissa hela massivet känns lite fegt i sammanhanget). Men kanske Spijkka-kammen?

erik_lagg

Aktiv medlem
Får inte till hur - tycker inte det stämmer helt, Men kan det vara Nuolja man ser lång borta. Så Nissontjårro (gammal stavning).

Näe förresten. Vyn var ju mot nordöst...

Senast ändrad:
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp