Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

PisteCarver

Aktiv medlem
Du får reklamera detta hos Lidl! :ROFLMAO:

1626730681641.png

Skämt åsido, men fallhöjder på 2500 m på berg som inte ser ut att vara över 3000 m hittar du inte på så många ställen i Alperna, tror jag.
Jag tror inte att det finns ett enda i Österrike, men du var ju rätt från början med Schweiz. (y)

Christiam

Aktiv medlem
Varför nöja sig med sådan liten åtgärd.
Jag funderar på att stämma google. Känns som ett säkert fall. Jag hade ju kunnat svara rätt om Google gjort sitt.
Eller så var det ett handhavandefel av undertecknad, har hänt förr…

Kalle_Luzern

Aktiv medlem
Åkte igenom rondellen när jag var till Klausenpass för en dryg månad sen. Sett Gitschen många gånger på sistone uppe från höjd, syns i bilden jag la upp när Uri Rotstock söktes. :)
Urnersee känns verkligen fjordlik, och har ju skapats på samma sätt. Som @PisteCarver påpekat, väldigt hög fallhöjd på vissa berg fast sjön ligger på 430 m ungefär.

Sommarvädret har äntligen hittat hit. Var njöt jag av lite after work igår? Ort räcker.
IMG_2938.JPG

Senast ändrad:

fredw

Aktiv medlem

Ledtrådar fanns det ju: Burger King, Lidl, viktig vägknutpunkt i Schweiz, fallhöjder på 2000 resp. 2500 m etc.
Till vänster strax bakom i bilden ser man Brunnistock 2952 m med 2500 imponerande fhm upp till toppen.

Tänkte just på det när du skrev ut dina första ledtrådar, de fanns ju i princip redan i bilden… 😀 Wallander är på semester.

fredw

Aktiv medlem
Kul idé med en lös liftgondol som ”uterum” på balkongen… om jag tolkar din bild rätt Kalle. Försöker få fart på Wallanders hjärnceller.

Kalle_Luzern

Aktiv medlem
Kul idé med en lös liftgondol som ”uterum” på balkongen… om jag tolkar din bild rätt Kalle. Försöker få fart på Wallanders hjärnceller.
Ja, ser onekligen festligt ut. Som ledtråd kommer gondolen från den lift som ersattes med en ny som går i en lite annan sträckning för bara några år sen.
Känd skidort, i förgrunden ser man delar av den rätt fula järnvägsstationen.

Kalle_Luzern

Aktiv medlem
Min fru säger att det huset ligger i Engelberg. Jag säger aldrig emot så jag gissar på Engelberg.
Det gör du rätt i! :cool:
Scheideggstock och Stierendossen i bakgrunden, till vänster om dem Juchlipass som jag haft med som gåta. Gondolen alltså från den gamla liften till Trübsee, som ersatts av Titlis Express som både går en genare väg till Trübsee och även vidare till Stand. Var ett lyft när den var färdig.

Över till @Christiam igen

Christiam

Aktiv medlem
Tillbaka till Sverige. Vart stod jag och tog bilden? Platsen är på ett sätt speciell. Vad är det som gör den speciell.

Bilagor

• ACD84669-CFBE-4F36-9B81-43E128B4C813.jpeg
    ACD84669-CFBE-4F36-9B81-43E128B4C813.jpeg
    640.5 KB · Besök: 16

Christiam

Aktiv medlem
Är väl Helags och Sylarna man ser kanske? Var du stod har jag ingen riktigt koll på. Öster om.
Rätt på bergen.
Nu är frågan vart jag står för att se båda dessa massiv och vad som är speciellt med där jag står.
Bilden är en sådan panorama bild så den visar lite fel på massivens förhållande till varandra men det tycker jag inte ska påverka.

fredw

Aktiv medlem
Det funkar bra det där med att skriva ngt för att locka fram en ledtråd... :)

Påminner dock en aning om Sylarna igen... fotade från Norge?

De som lagt upp bilder på Google Maps i det området borde f ö byta till nyare kameror med bättre panorama-stitch-funktion.

Bgn

Aktiv medlem
Toppen syns bra i google maps. Bara att klura ut var vi är. Skantz och Ivo hade nog tagit den direkt.

Christiam

Aktiv medlem
@FreeHeelBlumen , har inte varit där men sett en del bilder liknande din.
Jahaja, denna kan gå snabbt. Vad heter berget med rännorna? Alltså det närmsta i bild.

Bilagor

• 4EF0BC8F-4D2A-4C3F-BF19-2AC3BF937B05.png
    4EF0BC8F-4D2A-4C3F-BF19-2AC3BF937B05.png
    198.8 KB · Besök: 8

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp