Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Kalle_Luzern

Aktiv medlem
Nu får det räcka som @Kalle_Luzern brukar säga....:ROFLMAO:
Det är ju Gemsstock.:rolleyes:
:ROFLMAO:
Ja, precis. Övre delen av den långa svarta pisten som kallas Bernhard Russi run. 900 fhm, stora delar med rejäl lutning och oftast riktigt bra preparerad. Svänger man höger kommer man ut i Gurschenabfahrtsroute, gulmarkerad och opistad.
I panoramat: Galenstock, Dammastock, Sustenhorn och Fleckistock m.fl. toppar.

Tillbaka till @PisteCarver !

PisteCarver

Aktiv medlem
Då kör vi igen!
1. Vad heter byn vi kör igenom?
2. Vad heter bergstoppen?
3. Hur många fhm är det från den toppen och ner till byn som man skymtar längre fram i dalen?
1627032255037.png

KaitsuH

Aktiv medlem
:ROFLMAO:
Ja, precis. Övre delen av den långa svarta pisten som kallas Bernhard Russi run. 900 fhm, stora delar med rejäl lutning och oftast riktigt bra preparerad. Svänger man höger kommer man ut i Gurschenabfahrtsroute, gulmarkerad och opistad.
I panoramat: Galenstock, Dammastock, Sustenhorn och Fleckistock m.fl. toppar.

Tillbaka till @PisteCarver !
Minns en gång, kanske för 20 år sedan, i Gurschenabfahrtsroute. En av de fruktansvärdaste puckelpisterna jag har åkt! Tog kanske 20 minuter att klara den med min bräda!

fredw

Aktiv medlem
Dåliga odds på den.
Han hade fel på en gåta för någon dag sedan, så hans felkvot är nu fylld för en månad framåt....:ROFLMAO:;)

Troligen rätt tolkning, nu lär väl korrekta svar åter ticka in lika säkert som tågen på Zürich Hauptbahnhof. Tänkte att jag möjligen hittat en svacka men tji fick jag.
Fick åtminstone en liten virtuell tur i trakterna ovan Mayrhofen!

1627042214629.png

fredw

Aktiv medlem
Om någon här just nu sitter på tåget mellan Luzern och Engelberg, kan ni ta en j-a massa bilder på omgivningarna och snabbt som attan skicka dem till mig. Tack. Och säg inget till Kalle eller PC.

Kalle_Luzern

Aktiv medlem
Om någon här just nu sitter på tåget mellan Luzern och Engelberg, kan ni ta en j-a massa bilder på omgivningarna och snabbt som attan skicka dem till mig. Tack. Och säg inget till Kalle eller PC.
Wallander har rätt, taget från Luzern - Engelberg Express. (y) Men mer exakt svar krävs så klart.

Senast ändrad:

Bgn

Aktiv medlem
Kanske Grubbfjället vid Almdalen?

Ivo del Scandi

Aktiv medlem
Kanske Grubbfjället vid Almdalen?
Bra jobbat! (En sån här dag är alla medel tillåtna 😉

över till bgn

Ivo del Scandi

Aktiv medlem
Helt rätt vi är i Eikesdalen nära Mardalsforsen
Europas högsta vattenfall. Hörde att de hittade bra med guld i området på 90-talet. Florerade även rykten om att de skulle bygga liftar i området (skulle lätt bli Skandinaviens bästa åkning). Man får väl var glad så länge det är oexploaterat 🙏

bild kommer snart

Senaste inläggen

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp