Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

PisteCarver

Aktiv medlem
1741 m då? Blev lurad av sidan jag kollade på. :confused:
Edit: och nu tvåa. 🤬 1736m för Hochzillertal III.
Nu visade du upp för dina "konkurrenter" var bytet låg, och då högg de som hungriga pirayor!🦈
@Hawk100 högg först och får lägga upp nästa bildgåta!

Toppstationen märkt med grönt kryss i nedanstående pistkarta. Det finns lite olika höjdangivelser kring 1730-1740 m, men 1059 möh var för långt ifrån för att godkännas.;)
Med magenta har jag ringat in den del av systemet som jag tycker har bäst åkning.
1627896819996.png

PisteCarver

Aktiv medlem

Jag ser 1733 och 1738?
Ja, det är korrekt på den pistkartan.
Jag brukar inte "underkänna" pga av någon meter hit eller dit, men om @Hawk100 känner att han har fått segern oförtjänt, så får han överlåta den till dig.
Du fick en godkänd av mig igår fast du låg mer än 100 meter under (Grinbergspitzen).
EDIT: Det viktiga är ju att man hittar svaret som gåtan gäller, inte vilken karta man har tittat på.

Senast ändrad:

Kalle_Luzern

Aktiv medlem
Man undrar hur och vem som mäter.:unsure: Där jag kollade, för II respektive III:
1627897857602.png

1627897889770.png

För stor skillnad för att skylla på Nordsjön istället för Adria som bas för möh, eller? 🧐

PisteCarver

Aktiv medlem

STORPOTATEN

Aktiv medlem
Nu hoppas jag ni skall få ngt att bita i Om inte Kalle som vanligt förstör festen genom att klura ut den på en gång. :)

Vad heter klumpen?
@KaitsuH Mört på torrfluga kan vara lite kul ändå. Men i denna ån är man ute efter annat på torrflugan.... 😛

1627925922881.png

KaitsuH

Aktiv medlem
Jag förstår inget om fjell. Försöker att hitta älven. Ser ut litet likadant som Unsetåa i Norge, men inte det. Också Klarälven-Trysil?

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp