Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

snorkel

Aktiv medlem
Reglerna säger ett dygn så 22.16 är det OK för någon annan att lägga upp en bildfråga om inte @Amiraya hinner med innan.

snorkel

Aktiv medlem
Kan tycka att det är bra med lite uppehåll, detta tar alltför mycket tid. :)

snorkel

Aktiv medlem
Problemet är väl bara att det kommer ploppa upp typ 10 olika bilder 22:16
Första bilden med tidsstämpel 22:16 gäller. Bilder före det är väl rimligen diskade.
Lite ogenomtänkt regel, borde vara något i stil med att den som la upp senast före får 5 minuter på sig och sedan den näst senaste får 5 min osv. eller att admin går in och styr upp. Å andra sidan varför krångla till det, första bilden gäller. Skidbilder finns det väl gott om.

Hawk100

Aktiv medlem
..... och så hetsade ni mot mig när jag tog 20 min på mig.:devilish:;)
Första bilden med tidsstämpel 22:16 gäller. Bilder före det är väl rimligen diskade.
Lite ogenomtänkt regel, borde vara något i stil med att den som la upp senast före får 5 minuter på sig och sedan den näst senaste får 5 min osv. eller att admin går in och styr upp. Å andra sidan varför krångla till det, första bilden gäller. Skidbilder finns det väl gott om.
Äh, va faan, den här tråden tappade ju helt fart!! Jag lägger helt fräckt upp en träningsbild så länge, så ni inte tappar stinget....🤣
Så vart ifrån är bilden tagen???
(Kl 22.15 slutar denna träningsomgång att gälla och ordinarie tävlingen återupptas!!)
1611506263965.jpeg

PisteCarver

Aktiv medlem
Det är väl Grand Casse igen tagen kanske från Aguille Rouge i Les Arcs?
Är på gymmet, ser inte så bra på mobilen :(

PisteCarver

Aktiv medlem
I denna underliga paus undras det här från åskådarbänken vad ställningen är?
Jag trodde inte att det var viktigt, men för intresseklubben kan den här nörden berätta att han har 19 träff.
Kan tänka mig att @STORPOTATEN har något liknande.
Om vi ska börja med två manna lag typ På Spåret, så kan jag tänka mig att tävla tillsammans med honom.:)

Senast ändrad:
  • Haha
Reactions: pd

Amiraya

Medlem
@Kalle_Luzern Urserental bränns men vi kan nog vara lite mera specifika här, tips är att det är väldigt lätt att komma dit jag står, men lite jobbare att komma hem igen.

Kalle_Luzern

Aktiv medlem
Guspis då? Ner till passvägen och sen ner till Hospental nere i huvuddalen.
Aldrig åkt åt det hållet, bilden tagen vid Gafallenlücke?

Kalle_Luzern

Aktiv medlem
Jaha, då är det väl andra hållet då, ännu lättare start och ännu jobbigare slut. :LOL:
Gafallen/Gafallensaum till Vermigelhütte och sen hela Unteralp-dalen tillbaka till byn.
För det är väl inte insteget till Giraffen? Den har jag åkt...

Amiraya

Medlem
@Kalle_Luzern helt rätt Gafallen / Unteralp.

Varianten där man duckar repet från toppen av Gemstockbahn och sedan rakt ner i falllinjen via ett system av rännor till Gafallen, spåras ofta inte lika snabbt som Giraffen eftersom man måste staka hela vägen runt i Unteralp eller gå upp mot mot kammen till Hinter Gurschen / Hans im Glück, vilket iof blir en riktig fin combo.

Kalle_Luzern

Aktiv medlem
@Kalle_Luzern helt rätt Gafallen / Unteralp.

Varianten där man duckar repet från toppen av Gemstockbahn och sedan rakt ner i falllinjen via ett system av rännor till Gafallen, spåras ofta inte lika snabbt som Giraffen eftersom man måste staka hela vägen runt i Unteralp eller gå upp mot mot kammen till Hinter Gurschen / Hans im Glück, vilket iof blir en riktig fin combo.

Snygg video! Måste testa det åket vid tillfälle. Tog med en snowboardåkare i Giraffen en gång, rekommenderas inte på vägen tillbaka! :rolleyes:
Eftersom alla i tråden nog vet var jag åker mest numera ska jag leta lite i arkivet. Kanske tar 5-10 min att hitta något bra.

Kalle_Luzern

Aktiv medlem
Den här hoppas jag blir inte blir för lätt, har uppenbara bilder att komplettera med om det tar för lång tid.
Vad heter toppen jag fotograferat från, och vad heter byn den nås ifrån?
024.JPG
?

Amiraya

Medlem
Då kör vi en gammal bild från toppen av en klassisk svenskhåla.
F1000012 (kopia).jpg

Amiraya

Medlem
Inser att detta nog inte var den högsta toppen -04, numera finns det liftar som även går ännu högre.

Snödjup

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp