Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

STORPOTATEN

Aktiv medlem
Så trevligt!
Vi kör vidare på två toppar, och då med en masterclass i fjärrskådning. Vad heter dessa två toppar?
1632837838193.png

Senast ändrad:

STORPOTATEN

Aktiv medlem
Tillbaka efter att: Tro't eller ej men har haft viktigare saker för mig!;)

Från vänster Grand Combin och Dent Blanche taget från La Plagne.
Visst är det så Mäster Fjärrskådare, två rejäla och bastanta berg i horisonten. Och om man tittar lite extra noggrant ser man ett ännu bastantare berg mellan de två, nämligen Weisshorn. :)
Och bilden är tagen från La Plagne så klart, närmare bestämt från Roche de Mio.

Bilden är din @PisteCarver

PisteCarver

Aktiv medlem
Då kör jag också ett vackert Alpenpanorama då, och frågar efter namn och höjd på den markerade toppen.
För att övriga ska ha en chans mot @STORPOTATEN och @Kalle_Luzern , så berättar jag att det är en topp som gränsar mellan Italien och Österrike, och platsar på topp 10 listan av höga österrikiska berg.
Jag söker det tyskklingande namnet på toppen. God jakt!:)
1632844084185.png

PisteCarver

Aktiv medlem
Det är väl en rätt zoomad bild det där kanske...
Jag chansar på att det är ett 2801 m högt berg med det "fantastiska" namnet "Bös Fulen".:ROFLMAO:(n)
Schweizarna ska inte säga någonting om namn på österrikiska berg, "Lärmstange" låter ju seriöst i jämförelse.
Jag säger bara "Guttanen" och "Bös Fulen"... :rolleyes:🤣

Kalle_Luzern

Aktiv medlem
Jag chansar på att det är ett 2801 m högt berg med det "fantastiska" namnet "Bös Fulen".:ROFLMAO:(n)
Schweizarna ska inte säga någonting om namn på österrikiska berg, "Lärmstange" låter ju seriöst i jämförelse.
Nja, du är i rätt område men faktiskt inte rätt. Tagit med zoomlinsen på mobilen, annars inte zoomat. Namnet på den här toppen också lite speciellt... ;)
Här fotat på samma ställe fast med vidvinkeln. Då syns Bös Fulen också i bild.
IMG_3341.JPG

Senast ändrad:

Hawk100

Aktiv medlem
Då kontrar jag med Eggstöcke i närheten av Bös Fulen….

Kalle_Luzern

Aktiv medlem
Nej Vrenelisgärtli 2904
Den är det ja! :) Namnet sägs komma från en sägen om en liten flicka (lilla Verena = Vreneli) som ville anlägga en liten trädgården (=gärtli) där uppe, det vredgade några högre makter och de snöade över henne. Ursprunget troligen från början av lilla istiden...
Glärnisch syns vitt omkring norrut, speciellt runt Zürichsee. Bös Fulen till höger bakom Glärnisch i andra bilden, Schwyz högsta punkt.

Kör på @dannedieharder

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp