Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

KaitsuH

Aktiv medlem
@Mickes1 hittade det! Myoko Kogen är en liten mysig och rolig by! Rekkommenderar varmt!

Finskt resebolag Elämysmatkat gör paketskidresor också dit. Ett bra alternativ för Japan nybisar!

Senast ändrad:

fredw

Aktiv medlem
Jag gillar PCs snygga svarta skidhjälm! Är det en Oakely mod5 med MIPS?

1634377639026.jpeg

PisteCarver

Aktiv medlem
Man ser ju varför det inte blev någon öl över till fyra av oss i den där baren.:ROFLMAO:

Hoppas att de har fyllt på faten tills i Påsk när du kommer att besöka den.;)

PisteCarver

Aktiv medlem
Jag ser ju varför du besöker den där lunchbaren i alla fall....bubbel bubbel bubbel! 🥂
Det skulle @Hawk100 sannerligen uppskatta.
Visa bilaga 12569
Den är lite mer "sofistikierad" och har en VIP-Lounge en trappa upp (som jag inte har besökt).
Après-ski musiken där är av den här typen:

Men nej, jag tycker att det är trevligare stämning i Sommerbergalm baren som du placerade oss @Kalle_Luzern , @fredw , @Ivo del Brallo , @KaitsuH och mig i i din tidigare bild.
Där är det tysk ompa-bompa-techno som gäller, och öl och inget bubbel.
Musiken där låter så här:

Nu ska jag ha trädgårdstjänst, så det kan dröja innan jag kollar svaren.🏡👨‍🌾

KaitsuH

Aktiv medlem
Tackar. Kom just hem från forsen, det var mycket roligt att titta på öringar, som höst lekte där.

Nu en tavla med två frågor. 1. Vad för en tavla är det? Var har sådana använts? 2. Vilken by/stad är i tavlan?
thumbnail_20211016_152501.jpeg

KaitsuH

Aktiv medlem
P.S. Kalle, tavlan är inte billig... Vad tror du, någon som bor där ville kanske betala ganska mycket?

KaitsuH

Aktiv medlem
Just jobbat med en stekpanna. Säger ni, och var i Sverige, mujka, siklöja, eller bara löja? Här i finlandssvenska är de mujka, eller siklöja, men fruns släktingar i Göteborg talar enkelt om löjor? Men, för mig löja är en mört fisk. (Det var potatismos och stekta mujkor/siklöjor/löjor just.)

Senast ändrad:

PisteCarver

Aktiv medlem
Ajamen... nu glömde du ju att ta med mitt favo-berg längst ut till vänster.☹️;)
Det är inte ett av de högsta i den där raden, men det ser mäktigt ut nerifrån byn som det vakar över, som en enorm kub av sten med mer än 2500 fhm.☝️

Och med tanke på namnet så borde toppen näst längst ut till vänster vara "grön".:unsure:

Senaste inläggen

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp