Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Ivo del Scandi

Aktiv medlem
Om sjöodjur är fel så säger jag:
- Fjäll
- Lantbruk
- Boskap
egentligen var jag ute efter ”Stad” eller ”stadsnära”. Kombon med fjäll och lantbruk hittar de bara i Östersund.

Med ”boskap” är väl likt ”stad” så vi kör på det. (Första snön har kommit så jag behöver byta däck - lämnar därför över till mäster @PisteCarver som troligtvis inte har samma nöje än)

PisteCarver

Aktiv medlem
egentligen var jag ute efter ”Stad” eller ”stadsnära”. Kombon med fjäll och lantbruk hittar de bara i Östersund.

Med ”boskap” är väl likt ”stad” så vi kör på det. (Första snön har kommit så jag behöver byta däck - lämnar därför över till mäster @PisteCarver som troligtvis inte har samma nöje än)
Ska sätta på vinterdäcken nästa vecka.
Pitztal ska ju strax besökas och byn ligger på 1700 möh.
Och till Ochsenalmbahn i Kaunertal måste man köra bil upp till 2150 möh.
Jag väljer vinterdäck utan dubb i Tyskland @Ivo del Brallo ....;)

Boskap = Stad , hmmm... det är alltså så norrlänningarna ser på stadsbor.:ROFLMAO:

PisteCarver

Aktiv medlem
Kan vi få en pin-point på den här platsen?
Jag har haft med skidområdet tidigare här i tråden (det är inte i Alperna).
1634471342026.png

PisteCarver

Aktiv medlem
En synnerligen exakt pin-point!
Och @Kalle_Luzern är tillbaka.(y)

Platsen heter Front de Neige och området heter Ski Bresse och ligger i Vogeserna, är ganska trevligt med ett 15-tal liftar och en åkbar fallhöjd på 450 m.
En nackdel är att det kommer upp mycket folk dit från de stora franska industristäderna väster om Vogeserna.
På den östra sidan bergen, i Alsace är det dock mycket trevligare och lugnare. Man kan bo och tillbringa kvällarna i den här fina medeltida korsvirkesmiljön, och åka skidor på dagarna uppe i skidsystemet.
1634480661884.png

Över till @Kalle_Luzern !

KaitsuH

Aktiv medlem
Precis, taget från bro över floden Liffey in mot centrum.
Din tur @KaitsuH , jag ska gå och ta en pint eller två. 🍻
Tack! FSC led mig litet i vilse, FSC huvudkontoret är ju i Bonn. Men gröna taket i kyrkan hjälpte till.

Nu några 13 år gamla bilder från St. Anton. Vi åker mycket nära liftar bra snö, men var i Anton?

Bilagor

• ST Anton 2009 030.jpg
    ST Anton 2009 030.jpg
    421.2 KB · Besök: 29
  • ST Anton 2009 027.jpg
    ST Anton 2009 027.jpg
    345.4 KB · Besök: 25
  • ST Anton 2009 028.jpg
    ST Anton 2009 028.jpg
    330.5 KB · Besök: 27

KaitsuH

Aktiv medlem
Jaahas. Pisten går till norr, så, det är inte röda pisten ner från Valluga till släppliften. Det är inte heller från Schindler? (De där skid spårar till höger?)

Och vad är den där pipan/rören till vänster i bilden? Arlberg tunnel? Om så, bilden måste vara från Stuben.

STORPOTATEN

Aktiv medlem
Jaahas. Pisten går till norr, så, det är inte röda pisten ner från Valluga till släppliften. Det är inte heller från Schindler? (De där skid spårar till höger?)

Och vad är den där pipan/rören till vänster i bilden? Arlberg tunnel? Om så, bilden måste vara från Stuben.
Visst är det uppe på Schindlerspitze, här kommer hela bilden.
1634539127828.png

Din bild @KaitsuH

KaitsuH

Aktiv medlem
Ahaa! Jag tittade på den första bilden och tyckte, at de spårarna som går till höger går ut från pisten. Och där på Schindler finns det ingen mening att åka dit.

En mycket rolig piste tidigt på morgonen eller sent på eftermiddagen. Hur många minuter tar det att åka till Alpe Rauz? Men prova det inte på middagen, där finns billiarder av andra människor också.

Någon annan får nu fortsätta, jag är i skolan.

STORPOTATEN

Aktiv medlem
Jag passar väl på att slänga in en sommarbild här, som bör tilltala ett visst klientel i denna tråden... Var är detta?

1634541776904.png

fredw

Aktiv medlem
Den borde man ju knipt. Trodde det var en sån där fyrbåk till höger men det var tydligen mastkranen.

fredw

Aktiv medlem
Har bott betydligt mer i 08-området än här! Skyller på det.
Att bo i Skåne och vara skidintresserad är motsvarigheten till en allmountainskida typ Blizzard Rustler 9. En hygglig kompromiss men... När jag ser hur mycket snö ni fått däruppe (det kommer väl nu) så drar jag igång Waze och drömmer om att jag sätter mig nu i bilen och kör och är framme i St Anton strax efter midnatt. Och dieseln i Danmark är nu så mycket billigare (11:49 DKK i lördags!) att man nästan kan finansiera bropasset genom att åka över och tanka! :)

PisteCarver

Aktiv medlem
Jag passar väl på att slänga in en sommarbild här, som bör tilltala ett visst klientel i denna tråden... Var är detta?

Visa bilaga 12595
Tack för omtanken!:)
Men nu är det tyvärr så att jag älskar berg, och ändå bor jag på det förbannade slättlandet.:(
Vad ska jag med alla fina sandstränder till när det är berg jag vill ha…:confused:

Hawk100

Aktiv medlem
Sorry!!
Felprioriterade och la tid på jobbet istället för att lurka här i tråden….
Oansvarigt av mig!!!
Har ju försökt få med @STORPOTATEN på turaräventyr i vinter, men han föredrar att nyttja liftarna. Här kommer dock en (suddig) bild när han kämpar sig uppför. Dock var det öl och sprit, inte lössnö som fick honom att övervinna höjdskillnaden den gången….
Vart är bilden tagen?
1634567308028.jpeg

Ivo del Scandi

Aktiv medlem
Sorry!!
Felprioriterade och la tid på jobbet istället för att lurka här i tråden….
Oansvarigt av mig!!!
Har ju försökt få med @STORPOTATEN på turaräventyr i vinter, men han föredrar att nyttja liftarna. Här kommer dock en (suddig) bild när han kämpar sig uppför. Dock var det öl och sprit, inte lössnö som fick honom att övervinna höjdskillnaden den gången….
Vart är bilden tagen?
Visa bilaga 12597
det där ser ju ut som gamla stan?

ska vi inte ta och promenera upp på Akka i vinter? om du och potäten tar tåget till Östersund så fortsätter vi härifrån med bil + skoter på släpet.
Ni kan tolka efter skotran över Akkajaure till mysiga Akkastugan. Billigt och så bjuds det på 1550 höjdmeter. Potäten tar med bärs!

Hawk100

Aktiv medlem

ska vi inte ta och promenera upp på Akka i vinter? om du och potäten tar tåget till Östersund så fortsätter vi härifrån med bil + skoter på släpet.
Ni kan tolka efter skotran över Akkajaure till mysiga Akkastugan. Billigt och så bjuds det på 1550 höjdmeter. Potäten tar med bärs!
Ja, visst är det Gamla stan!!!👍
Akka låter bra! V 18?

Hawk100

Aktiv medlem

Ja, visst är det Gamla stan!!!👍
Akka låter bra! V 18?

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp