Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

KaitsuH

Aktiv medlem
Ja var tusan kan ni vara, kan det vara där bilden nedan visar månntro?
Och varför går ni? För att ni har satans brädor, hade ni haft skidor hade ni kunnat staka er tillbaks till backen... 😉 :giggle:
Visa bilaga 12653
Jag tror du har rätt. Gressoney. Varje gång vi åkte ner från Indren och ville komma tillbaks till systemet (jag vet, systemet menar många saker) var vi tvungna att ta den där traversen. Frun åkte den i kanske 2 minuter med skidor, för mig tog det mycket svett och minst 20 minuter med min bräda.

@STORPOTATEN igen

Senast ändrad:

STORPOTATEN

Aktiv medlem
Jag tror du har rätt. Gressoney. Varje gång vi åkte ner från Indren och ville komma tillbaks till systemet (jag vet, systemet menar många saker) var vi tvungna att ta den där traversen. Frun åkte den i kanske 2 minuter med skidor, för mig tog det mycket svett och minst 20 minuter med min bräda.

@STORPOTATEN igen
Har glidit tillbaks på samma ställe. Gick ganska problemfritt med skidor. :)

Nu tar vi en enkel på detta, vad heter sjön?
1634799549884.png

Christiam

Aktiv medlem
Men vafaan. Snart säger jag upp mig från jobbet. Har varit flera som jag kunnat men jag prioriterar tydligen eleverna framför min egen glädje i denna tråd.
Nästan exakt där bilden på sjön är tagen badade jag i aug.

fredw

Aktiv medlem
Men vafaan. Snart säger jag upp mig från jobbet. Har varit flera som jag kunnat men jag prioriterar tydligen eleverna framför min egen glädje i denna tråd.
Nästan exakt där bilden på sjön är tagen badade jag i aug.
Vi tackar dig å alla föräldrars vägnar, och jag ska ha dig i åtanke när/om jag hittat namnet på nästa namnlösa bergstopp.

dannedieharder

Aktiv medlem
Jaha vart har vi hamnat nu då? Rätt skidort räcker inte.

Bild779.jpg

Ledtråd 1 (liten): Om man tittar noga ser man en kabel/wire som korsar bilden. Den hör till liften vi tog oss upp med.

Ledtråd 2: Och just ja, jag befinner mig på en glaciär

Senast ändrad:

dannedieharder

Aktiv medlem
Har lagt en liten (och inte så lätt ledtråd) i gåtan nu.

edit: och ännu en

Kom igen nu gänget det här kan ju inte vara omöjligt.

Senast ändrad:

STORPOTATEN

Aktiv medlem
På väg ner i Galtiberg?
Edit: Näee...eller... Där nånstans vid glaciären/Gletscherlift.? :)

Senast ändrad:

STORPOTATEN

Aktiv medlem
Jag säger som @dannedieharder ;
"Kom igen nu gänget det här kan ju inte vara omöjligt."
Det är faktiskt väldigt möjligt skulle jag säga. Det här är höga berg. Faktiskt väldigt höga. För att inte säga jättehöga! 😉

dannedieharder

Aktiv medlem
Är det inte Lyskamm däruppe till vänster som ser högst ut men tror att det är Signalkuppe där med skuggan till höger så då är väl den högst med några tiotal meter.

dannedieharder

Aktiv medlem
Oj, här blev det tajt värre. Punta Gnifetti på italienska och Signalkuppe på tyska. Samma topp dock.
@FilipNorin ser ut att ha varit ngn sekund före, så turen går till @Ivo del Brallo !
Den där orangea infon om att det fanns ett nytt inlägg dök upp just när jag tryckte på skicka. Snacka om att falla på målsnöret. Antagligen lika bra. Dags att fixa middag.

KaitsuH

Aktiv medlem
Den där orangea infon om att det fanns ett nytt inlägg dök upp just när jag tryckte på skicka. Snacka om att falla på målsnöret. Antagligen lika bra. Dags att fixa middag.
Det samma har hänt mig många gånger! Allvarligt! Pinsamt! Jag tycker, att Freeride MÅSTE göra någonting för det och också mycket snabbt!

PisteCarver

Aktiv medlem
Efter @FilipNorin 's bild med Kaiserwetter och superläckra berg, är det inte ens lönt att leta efter häftiga bergsbilder (jag har tyvärr förbrukat nästan alla).
Så frågan blir istället:
Var sitter jag och väntar på skidbussen?
(den här dagen borde jag för övrigt haft "bredisar" med mig och inte pistskidorna som på bilden)
1634833800221.png

PisteCarver

Aktiv medlem
Ledtråd:
Det går ju att göra touchdown med Google streetview i centrum på valfri skidort, så hittar ni platsen.;)

davoorama

Medlem
Oj, tack! Med risk för att någon annan haft med platsen innan men jag kör ändå. Var är jag? Söker namnet på berget som jag står på.
ED98A731-F84D-4253-8890-99C2AD6C500C.jpeg

Ledtråd: Åket/rännan är lite av ett landmärke i området och kan ses lite överallt som Saurons onda öga från många av de kringliggande topparna och åken. Pölen man ser där nere är egentligen väldigt STOR!

Senast ändrad:

Senaste inläggen

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp