Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

STORPOTATEN

Aktiv medlem
Jag kan hjälpa dig med att det Chamonix med Aiguille Verte i bakgrunden. Skidåkaren känner jag inte igen, och det står inget årtal stämplat i bilden tyvärr.
Jaha, du tog den lätta frågan förstås och lämnade de knepiga. För övrigt har jag inte sett några namn på bergstopparna i dina bilder heller... 😉 :LOL:

Nåväl, vi slänger in ett par gissningar på;
1997
Snowgod himself.

Snowgod

Aktiv medlem
Vi har några rätta svar men årtalet är inte rätt ännu. Det finns ännu en ledtråd inpetad.

fredw

Aktiv medlem
Jaha då vet jag, men har ingen bild att lägga upp och skäms över att svara efter så många ledtrådar...

Snowgod

Aktiv medlem
Efter viss inskjutning med spridd träffbild så har vi rätta svar. Men vem ska lägga upp en bild?

fredw

Aktiv medlem
Jaha, man fick Svarte Petter utan att ens svara på frågan... Tack! 😩 :ROFLMAO:

Som pausbild (tills jag kommer på ännu en frågebild) får ni titta på nedanstående projekt som nån firma har som förslag för att utveckla min hemmabacke... Aktieägarna lär älska det, men jag är tveksam. Återkommer.

1635326806958.jpeg

Ivo del Scandi

Aktiv medlem
Jaha, man fick Svarte Petter utan att ens svara på frågan... Tack! 😩 :ROFLMAO:

Som pausbild (tills jag kommer på ännu en frågebild) får ni titta på nedanstående projekt som nån firma har som förslag för att utveckla min hemmabacke... Aktieägarna lär älska det, men jag är tveksam. Återkommer.

Visa bilaga 12786
jag hoppas att personerna som går upp i backen har betalat sitt "skipass"..

fredw

Aktiv medlem
jag hoppas att personerna som går upp i backen har betalat sitt "skipass"..
Det hjälps iofs inte, det är förbjudet ändå. Livsfarliga huliganer! Nu finns där iofs inga liftar... :giggle: Man vill ju inte riskera överkapacitet.

Några från Idre hörde av sig också, något om "peak-2-peak-gondol", får se om de skickar in en bild på det projektet...

fredw

Aktiv medlem
Antar att det är en glaciär som har med Piz Medel att göra, men på tåget i Burlöv hittar jag inte glaciärens namn. Applicerar mitt språköra och drar til med Medelfirn??

Edit : Glatcher da Medel / Medelser Gletscher

1635398967507.png

Senast ändrad:

fredw

Aktiv medlem
Om det är korrekt så skänker jag bort vinsten till förste bäste / första bästa. Som har en bild med snö på.

Kalle_Luzern

Aktiv medlem
Glatscher da Medel är det så klart, med Piz Medel, 3210 m, bakom (fattar någon min dåliga vits till ledtråd nu?). 😅 Bilden tagen från vägen, inte från Glacier Express tyvärr.

Då ser vi fram mot en hugad spekulant med en vinterbild! (y) ⛷️

fredw

Aktiv medlem
Jag fattade när jag såg Piz Medel! 😄 Jag återkommer fram mot eftermiddagen om ingen annan hugad med snöbilder hinner före. Varsågoda, och ja det är ett hot! 😉

STORPOTATEN

Aktiv medlem
Jag snor väl denna inbjudan (hot) från @fredw ! Man vågar ju inte annat.
På bilden har vi tre storheter - två höga berg, och mitt emellan dessa, en stor potat. :)
På samma breddgrad som den högsta toppen i bilden, i granndalen västerut, ligger en restuarang - vad heter den?

1635408856400.png

PisteCarver

Aktiv medlem
På samma breddgrad som Hohe Geige ligger i västra granndalen den lilla byn Plangeross som jag har tänkt köra igenom i övermorgon. Det borde väl finnas mer än en restaurang där även om byn är liten?
Men i södra änden av den lilla byn ligger Restaurant Bergwerk som verkar stämma på latituden?
Vilken j-vla svårighetsgrad du har på dina gåtor @STORPOTATEN !;)

STORPOTATEN

Aktiv medlem
På samma breddgrad som Hohe Geige ligger i västra granndalen den lilla byn Plangeross som jag har tänkt köra igenom i övermorgon. Det borde väl finnas mer än en restaurang där även om byn är liten?
Men i södra änden av den lilla byn ligger Restaurant Bergwerk som verkar stämma på latituden?
Vilken j-vla svårighetsgrad du har på dina gåtor @STORPOTATEN !;)
Plangeross ligger strax söder om Hohe Geige....det finns en ännu mindre by....på i princip exakt samma breddgrad...

Svårighetsgrad? Det gick ju snabbt det här.... :LOL:

PisteCarver

Aktiv medlem
Aaahh... tittade på fel by på kartan!
Weisswald heter hålan och restauranger? Hittar Seppls Landhaus och Sport- och Vitalhotel Seppl.

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp