Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

STORPOTATEN

Aktiv medlem
Aaahh... tittade på fel by på kartan!
Weisswald heter hålan och restauranger? Hittar Seppls Landhaus och Sport- och Vitalhotel Seppl.
Njaaa.....får ett rakt streck från Hohe Geige att hamna i en liten håla ytterligare lite lite norrut.....
Oavsett förväntar jag mig recension på denna restaurang från er tripp dit! :) (y)

STORPOTATEN

Aktiv medlem
Forellenstüberl i Köfels?
Men på min karta (bergfex) är det Weisswald som ligger på samma breddgrad.:unsure:
Hmmm, intressant! Men Forellenstüberl var jag i alla fall ute efter!

Drar jag ett streck från Hohe Geige hamnar jag i denna by, och faktiskt rakt på huset som Forellenstüberl huserar i!
1635415147914.png

1635415127032.png

Bilden är din @PisteCarver

PisteCarver

Aktiv medlem
Hmmm, intressant! Men Forellenstüberl var jag i alla fall ute efter!

Drar jag ett streck från Hohe Geige hamnar jag i denna by, och faktiskt rakt på huset som Forellenstüberl huserar i!
Visa bilaga 12807

Visa bilaga 12806

Bilden är din @PisteCarver
Du har rätt.(y)
Jag blandade ihop de på kartan namnlösa byarna (hålorna).
Måste naturligtvis fråga restaurangägarna om de är medvetna om detta otroliga sammanträffande att deras restaurang ligger på exakt samma latitud som spetsen på Hohe Geige, vilket är upptäckt av en svensk "skid-freak" med namnet Herr Grosskartoffel!:LOL:

PisteCarver

Aktiv medlem
Är faktiskt osäker på exakt var, men vi är ju kvar i samma skidområde som i din förra bildgåta. Antar att du tog den på bergen som skymtar fram på andra sidan byn.
En retour à Monsieur @STORPOTATEN !

STORPOTATEN

Aktiv medlem
Ok, har dåligt med bilder härifrån, så jag säger direkt att vi är i Österrike, men vi har lämnat Sölden. Bilderna ger inte jättemycket information heller så jag trycker in tre st, så kanske något kan plockas upp.
Vad heter skidorten?
1635417982870.png

1635418020622.png

1635418068565.png

Kalle_Luzern

Aktiv medlem
Ska tydligen komma 60 cm nysnö och bli riktiga vintertemperaturer nästa vecka!
Blir till att packa med "bredisarna" också.

Visa bilaga 12809
Ja, verkar äntligen komma lite nästa vecka! 😁☃️ Hoppas ni får någon dag med bra sikt också... ;)
Ok, har dåligt med bilder härifrån, så jag säger direkt att vi är i Österrike, men vi har lämnat Sölden. Bilderna ger inte jättemycket information heller så jag trycker in tre st, så kanske något kan plockas upp.
Vad heter skidorten?
Visa bilaga 12811

Visa bilaga 12812

Visa bilaga 12813
Schruns/St Gallenkirch (Silvretta Montafon)?

Kalle_Luzern

Aktiv medlem
Jaha, ok. Tur jag snubblade på en bild med lite snö på då. Kanske haft med förr, osäker. 🤷‍♂️ Sen snö, snarare än tidig. Var är bilden tagen? Namnet på berget vill jag ha. ;)
IMG_2138.jpg

Kalle_Luzern

Aktiv medlem
Bilder från alper och fjäll är nog alltid ok oavsett snöläge! Så om bilderna tar slut är det ju bara att hiva upp persiennerna och fota! Vilket jag tror du faktiskt gjorde en gång! ;-)
Ja, stämmer. Har haft med bild tagen från vardagsrummet. :cool: Pausbilden häromdagen tog jag 10 min innan jag laddade upp den när jag var på promenad. Och i värsta fall kan jag ju fråga obskyra saker om Engelberg-området nu när säsongen börjat. :LOL:

STORPOTATEN

Aktiv medlem
Jakobshorn ovanför Davos är det så klart! Madrisa, från andra hållet, till vänster i bakgrunden. Nysnö 13 juni förra året, sommarpremiärhelg på Jakobshorn. :)
Har varit alldeles för lite i centrala och östra Schweiz. Måste bli ändring på det. Så fort francen blir lite billigare..... :)

Så vilken lift sitter vi i här?
1635493068350.png

Samma lift, annan grabb och annan vy.
1635497071764.png

Tredje bilden gillt som det heter....vy från liften.
1635500226354.png

Senast ändrad:

antikvitet

Aktiv medlem
Saalbach, Zwölfer Nordbahn (ja va f... det är ju stendött i tråden, så jag lär vara närmast i alla fall)

dannedieharder

Aktiv medlem
Klostret i Engelberg. På bilden syns tydligt varför jag sällan åker på Brunni… 😂
Visst är det klostret i Engelberg som saknas i bilden över byn. Fotat från insteget till Laub.

Brunni-sidan var mycker riktigt rätt snöfattig vid mitt besök i januari 2020. Dagen efter denna bild togs hade det däremot snöat friska 50 cm så åkningen på Titlis-sidan var fantastisk (Brunni förblev dock obesökt pga. stängt)

Ta över @Kalle_Luzern

Senaste inläggen

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp