Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

fredw

Aktiv medlem
Hawk?
1635942638727.gif

KaitsuH

Aktiv medlem
Österrike, och Innsbruck, och Muttereralm nu då! (Jag får inte fråga, annars sku jag ha lagt ?)

Hawk100

Aktiv medlem
Helvete!!!
Ville inte riktigt ha rätt på den…..
Nåja, i vilken by bodde vi när jag fotade detta kommunalhus och vilket närliggande skidsystem åkte vi skidor i?
1636011867478.jpeg

kappakomplett

Aktiv medlem
Har aldrig varit på Himalayabar eller shopf, om shopf (kan inte hitta någon sådan afterski på nätet, men en schopf verkar finnas i Ischgl) ligger i Österrike så är Himalayabar närmare.

MrHotDog

Aktiv medlem
Har aldrig varit på Himalayabar eller shopf, om shopf (kan inte hitta någon sådan afterski på nätet, men en schopf verkar finnas i Ischgl) ligger i Österrike så är Himalayabar närmare.
Schoppf ligger på transporten tillbaka ner mot Alagna, kanske inget afterski ställe men brukar ta en Bombardino där innan man åker ner.

kappakomplett

Aktiv medlem
Schoppf ligger på transporten tillbaka ner mot Alagna, kanske inget afterski ställe men brukar ta en Bombardino där innan man åker ner.
Aha, ja då kanske jag har varit där fast det är länge sen jag var i Gressoney och ibland tog den långa åkningen ner till Alagna. Med den informationen blir Schoppf närmare än Himalayabar...

fredw

Aktiv medlem
Vad finns i det konstiga huset där det sticker ut en lång ”pinne”?
Och vad är unikt med detta?
Visa bilaga 13046

Litet off topic men ännu ett fint exempel på hur viktigt och rätt det är av SLAO att kategoriskt förbjuda uppåttrampande i backen. Hoppas att åtminstone något av barnen på bilden som mötte den hiskelige Hugo Hudaren och hans kumpan överlevde!

Kanske anläggningen på bilden är byggd av SLAO för att straffa sådant hiskeligt beteende? Jag ser vår käre vän Roadrunner har förberett en överraskning för de hudande busarna...

1636106177654.jpeg

fredw

Aktiv medlem
Har nog lyckats lokalisera det hela? Men vad är det för en pinne? Antar att du inte syftar på någon liftstation i sig. Eller är det gamla lifthuset kanske?

Edit: Gissar på någons sorts transportband som hade med konstruktionen av liften att göra. Läser omdet här men förstår inte riktigt:
"The bridge drive as well as the hydraulic cable tensioning and the station conveyor systems are situated at the valley station. The railway station for all operating equipment is also located here and is constructed as a basement dead-end track station. The transformer station is also located in the basement. The maintenance platform is positioned in close proximity to the inclined conveyor. All of the technical equipment is consequently protected from the effects of the weather."

1636107172649.png

Senast ändrad:
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp