Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

fredw

Aktiv medlem
Hmm, funicolare betyder ju bergbana? Behöver ju ingen liftstolpe då? 😉 Tänkte inte alls på skylten med italienska, den luras för det är inte i södern.
Jag bara chansar för att få fram ledtrådar… 😉😂 Fast Funicolare Ritom ligger nära en ”Capanna” som det görs reklam för på din bild. Det står ” A Traum” på en annan skylt… 🤓😳 och en liftstolpe i Schweiz! Nu kommer det gå fort! 😄

Tror förresten knappast att bröderna PEAB/ Skistar har Schweiziskt påbrå. Med tanke på lifttätheten. Eller så har de det (de äger ju faktiskt en hel del liftar).

Kalle_Luzern

Aktiv medlem
Finns gott om ledtrådar att gå på om man tittar bortanför liftstolpen och skyltarna. Som en mer konkret ledtråd kan jag säga att jag ser flera av bergen i bild från vardagsrummet. 😁

fredw

Aktiv medlem
Finns gott om ledtrådar att gå på om man tittar bortanför liftstolpen och skyltarna. Som en mer konkret ledtråd kan jag säga att jag ser flera av bergen i bild från vardagsrummet. 😁
Jag förstår. Den spelplanen brukar jag dock lämna åt ”toppjägarna”!
Har just lyckats boka om från ett unket hotell i Courmayeur till en fin lgh i La Thuile v 1 så jag är nöjd ändå! Tills vidare…

PisteCarver

Aktiv medlem
Fin utsikt mot Uri Rotstock.
Det är Bergstation Rotenflue.
Eftersom @fredw är så på hugget att vinna bildgåtor så går den vidare till honom.:LOL:
200w.gif

Senast ändrad:

Kalle_Luzern

Aktiv medlem
Ja, på Rotenflue är det så klart. Hade med en annan bild därifrån med Gross Mythen i en röd ram, Grand tour of Switzerland. I den här bilden ser man liftarna från Stoos upp på Fronalpstock i bakgrunden.

Vidare med @fredw då!

Kalle_Luzern

Aktiv medlem
Ok, inte så mycket att gå på där... Ledtråd: på väg tillbaka till en känd skidort, efter att ha åkt ett känt åk på ett känt skidberg.

STORPOTATEN

Aktiv medlem
Ja, helt riktigt. Efter att ha åkt Giraffen på Gemsstock, och mao på väg tillbaka till Andermatt. :) ⛷️

@STORPOTATEN kör vidare!
Då undrar jag bara....vilket spår är ditt? :LOL:
1637826797982.png

Ser för övrigt ut som om många viker av och tar sig över till pisterna igen, medans en del fortsätter hela vägen ner till dalen - vilket är vanligast och/eller att föredra att man gör?

Kalle_Luzern

Aktiv medlem
Då undrar jag bara....vilket spår är ditt? :LOL:
Visa bilaga 13594

Ser för övrigt ut som om många viker av och tar sig över till pisterna igen, medans en del fortsätter hela vägen ner till dalen - vilket är vanligast och/eller att föredra att man gör?
Jag har bara kört insteget till höger i bild. Aldrig varit där med någon som kört den övre, väldigt luftiga, traversen.
Så klart vanligast att folk stannar på framsidan, där går en gulmarkerad nedfart som är "säker". Dessutom kommer man tillbaka till sittliften som tar en till mellanstationen. Så klart effektivare åkning. Den långa vägen tillbaka i dalen rekommenderar jag bara utan snowboardåkare i gruppen. ;)

STORPOTATEN

Aktiv medlem
Ingen som lagt in något alltså. Nåväl, ska något bli gjort får man göra det själv som det heter.... 😉
Här har vi @Hawk100 i sin ungdoms dagar. Han befinner sig efter en del kämpande 89 meter högre upp i atmosfären än den markerade toppen i bakgrunden. På vilken höjd befinner sig vår avlånge vän?

1637833033199.png

fredw

Aktiv medlem
Tänk att du tog dig ned för det berget på ett par gamla X-Scream!! (y) 😦
Riktiga pjäxor hade du ju på den tiden dock.....
De där plastpinnarna ovanpå X-scream… märkligt att en så genial konstruktion verkar ha fallit i glömska. 🤓😄 (Är bara avundsjuk på era höghöjdsbravader så tillåt mig skoja.)

1637837905859.jpeg

PisteCarver

Aktiv medlem
Då kör vi en bildgåta (förhoppningsvis inte för svår) som inte kräver några "räknekunskaper".😁
Jag hittade precis den här bilden och ser att någon har utan min vetskap smygfotat mig och mina hyrda Head Supershape iRally, där jag sitter med Junior 2 och en annan främmande person.
Vad heter toppstationen där vi strax ska stiga av?
1637839687929.png

STORPOTATEN

Aktiv medlem
Då kör vi en bildgåta (förhoppningsvis inte för svår) som inte kräver några "räknekunskaper".😁
Jag hittade precis den här bilden och ser att någon har utan min vetskap smygfotat mig och mina hyrda Head Supershape iRally, där jag sitter med Junior 2 och en annan främmande person.
Vad heter toppstationen där vi strax ska stiga av?
Visa bilaga 13605
Hmmmm....den där runda baren har du haft med förr. Gammal bild? Baren har väl ett mer eller mindre fast tak nu för tiden väl?

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp