Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

KaitsuH

Aktiv medlem
Tack!
Jag har haft bara två gånger, på höstlovet, så mycket tur att vi har kunnat åka från Fernerhaus ner till Sommerbergalm och använda den där liften.

Nu litet svårare. Var var vi för 3 år sedan? Jag frågar namnet för älven eller staden. Vi rekar där linjer, paddlade litet senare ner (med hundratals andra paddlare). Och, där kan man också fiska harr. I bilden står frun och June på en bar balkong. P.S. Namnet för älven är mycket enklare än namnet för staden!
20181021_161815_001.jpg
20181021_161853.jpg

Senast ändrad:

STORPOTATEN

Aktiv medlem
Fint åk. Har gjort det i bristande skare. Svettigt värre med skatingen på slutet.😅
Usch då, bristande skare undviker man ju gärna. Tar man turen vid påsk åker man upp med två bilar på morgonkvisten, ställer kvar den ena bilen och åker tillbaks med den andra. Sen åker man upp och drar av åket samtidigt som man har en väntandes bil vid slutet av åket. Då slipper man stakningen och bussen! :)

KaitsuH

Aktiv medlem
Säg nu bara namnen! Jag orkar inte byta bilder. Men, hittade just, att jag har flera bilder från samma resa från städer med ännu mycket svårare namn.

KaitsuH

Aktiv medlem
Llangollen är huvudstaden för forspaddling i Wales, och river Dee är kanske den mest paddlade älven i GB. Bra harr fiske också i övre delarna, speciellt på vinter tiden.

Din tur @Kalle_Luzern igen
P.S. Det blir skidåkning, inte bara längd, hunger och lidande. I morgon köper jag flyg biljetter till Zürich för veckan 9.

Kalle_Luzern

Aktiv medlem
Llangollen är huvudstaden för forspaddling i Wales, och river Dee är kanske den mest paddlade älven i GB. Bra harr fiske också i övre delarna, speciellt på vinter tiden.

Din tur @Kalle_Luzern igen
P.S. Det blir skidåkning, inte bara längd, hunger och lidande. I morgon köper jag flyg biljetter till Zürich för veckan 9.
Verkar få besök vecka 9, så blir några dagars skidåkning fast det är Fasnachts- och sportlov. Schweiz visade ju förra året att skidåkning inte driver smittspridningen i någon större omfattning, så räknar med att de har öppet.

Vad kallas massivet i bild med ett samlingsnamn?
IMG_3434.JPG

PisteCarver

Aktiv medlem
Verkar få besök vecka 9, så blir några dagars skidåkning fast det är Fasnachts- och sportlov. Schweiz visade ju förra året att skidåkning inte driver smittspridningen i någon större omfattning, så räknar med att de har öppet.

Vad kallas massivet i bild med ett samlingsnamn?
Visa bilaga 13613
Das-Breiteste-Horn?:unsure:

Kalle_Luzern

Aktiv medlem
Ja, vecka 9 är det Fasching nästa år, och då blir det "halla-balloo" i Österrike!🥳🎉
Tänk på det ni Stockholmare som har tänkt att åka dit då. Hög tid att boka!
Torsdag v8 till tisdag v9 (fettisdagen) här i Luzern. Tar lång omväg runt stan de dagarna. Brukar vakna när de skjuter kanonen kl. 05 på torsdagen.

Ser det verkligen bredare ut än Breithornkedjan? Lauterbrunnen Breithorn alltså. 😉

KaitsuH

Aktiv medlem
Ja, vecka 9 är det Fasching nästa år, och då blir det "halla-balloo" i Österrike!🥳🎉
Tänk på det ni Stockholmare som har tänkt att åka dit då. Hög tid att boka!
Vi lärare kan inte välja lovstider. Vår sportlovsvecka är varje år veckan 9. Så, det är bäst att undvika allt piståkning bara möjligt. Men, halla balloo låter fint för oss!

PisteCarver

Aktiv medlem
Nu får det vara färdigfjantat.;)
Det är ju Säntismassivet och den högsta toppen i den närmsta och lägsta kammen heter Gulmen 1998 m.
Själva Säntistoppen syns inte tror jag, utan den högsta toppen i bilden är Altmann 2436 m.
Edit: Alpstein (vilket fantasifullt namn...) kanske man kallar massivet och inte Säntis.

Senast ändrad:

Kalle_Luzern

Aktiv medlem
Nu får det vara färdigfjantat.;)
Det är ju Säntismassivet och den högsta toppen i den närmsta och lägsta kammen heter Gulmen 1998 m.
Själva Säntistoppen syns inte tror jag, utan den högsta toppen i bilden är Altmann 2436 m.
Edit: Alpstein (vilket fantasifullt namn...) kanske man kallar massivet och inte Säntis.
Alpstein är det jag söker ja! Hörs ofta här, i väderprognosen tex. Tror inte heller Säntis syns, har ju väldigt markant toppstation och mast. Högsta toppen i närmsta kedjan är 2099 m, men Gulme verkar vara enda toppen med eget namn.
Bilden tagen från samma rastplats som bilden mot Lichtenstein för några dagar sen.

Tillbaka till @PisteCarver

Senast ändrad:

PisteCarver

Aktiv medlem
Precis min tanke! ”Det är nog Sturpen!” 🤓😂 Ni är fenomenala.
Fast jag naturligtvis visste exakt var jag tagit bilden, så krävdes det ändå lite detektivarbete igår kväll för att hitta namnet på bergstoppen.
Imponerande av @Kalle_Luzern !
Bilden är tagen efter första skiddagen under promenaden tillbaka till bilen.
En dag senare blev all terräng "vinterklädd".

Kalle_Luzern

Aktiv medlem
Fast jag naturligtvis visste exakt var jag tagit bilden, så krävdes det ändå lite detektivarbete igår kväll för att hitta namnet på bergstoppen.
Imponerande av @Kalle_Luzern !
Bilden är tagen efter första skiddagen under promenaden tillbaka till bilen.
En dag senare blev all terräng "vinterklädd".
Hjälpte ju att veta var du varit på sistone. 😅 Apropå vinterklädd, tom lite vitt i Luzern idag. ❄️👍🏻

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp