Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

STORPOTATEN

Aktiv medlem
Då kör jag på en bild från de djupaste arkiven. I vilken skidort är det här?
Visa bilaga 13624
Ha, där har jag bestämt för mig att jag varit och klämt fram denna bild!
Ooops, där kom det visst en ledtråd till... :rolleyes:

1637929485925.png

Christiam

Aktiv medlem
Då kör jag på en bild från de djupaste arkiven. I vilken skidort är det här?
Den där orten vet jag inget om men jag gillar att pulkaåkare, skidåkare , lift och pistmaskin delar yta. Vilket tyder på att det inte är skistar : )
Mer såna orter!

Bilagor

• 29B90F70-69A1-4302-B306-F443641AC3E3.png
    29B90F70-69A1-4302-B306-F443641AC3E3.png
    211.6 KB · Besök: 30

PisteCarver

Aktiv medlem
Ok, då kör vi en ganska snäll bildgåta.
Junior 2 spänner pjäxorna medan hans resekompis väntar.
För den som gillar high-speed-carving är backen till vänster ett bra val (när det inte är för mycket folk i den), bred, slät (på förmiddagen) och med bra lutning. Jag är själv inte så mycket för det där "yviga" åkandet, är av den gamla skolan och en pistmaskinsbredd räcker för mig (om jag får ha den för mig själv).
Nu pratar jag för mycket igen.....:oops:

Bildgåtan gäller inte det som finns i bilden, utan strax utanför.
Vilken numera känd bergstopp har jag missat att få med alldeles utanför bildens högerkant?
1637952114979.png

PisteCarver

Aktiv medlem
Naj, naj, naj!
Detta är inte Pitztal.
Ledtråd:
Läs in dig på bilden och på det som är bildens gåta. Det kommer att bli din verklighet!;)

Edit:
Kan vi inte göra en deal du och jag @Hawk100 , du lär mig åka sådan där fantastisk offpist, och jag hjälper dig samtidigt med att hålla reda på vilket berg vi är på och vilka vi har runt omkring oss?:)
Hmm.... det är väl det som @STORPOTATEN har gjort i alla år...:unsure:

Senast ändrad:

Kalle_Luzern

Aktiv medlem
Edit:
Kan vi inte göra en deal du och jag @Hawk100 , du lär mig åka sådan där fantastisk offpist, och jag hjälper dig samtidigt med att hålla reda på vilket berg vi är på och vilka vi har runt omkring oss?:)
Lät ju som att @Hawk100 är lite sugen på Urner haute route, men orkar du det @PisteCarver ? 😆 Gott om toppar och glaciärer att beundra längs vägen iaf.

Hawk100

Aktiv medlem
Naj, naj, naj!
Detta är inte Pitztal.
Ledtråd:
Läs in dig på bilden och på det som är bildens gåta. Det kommer att bli din verklighet!;)

Edit:
Precis, men @STORPOTATEN har ju helt misslyckats att lära mig känna igen bergen trots att jag lärt upp honom helt när det gäller att åka offpist…. 🤣🤣🤣

PisteCarver

Aktiv medlem
Jaa, vad kan jag säga...lika lätt som att försöka lära en sprit-analfabet att dricka Fernet.
Jaaa just ja...det var ju samma person... 😉🙄
Sitter också just nu djupt försjunken i en makalöst bra dryck som inte är 0%-ig.
Men @Hawk100 , du måste ta den här bildgåtan, berget som sökes har gett namn åt en ski-route som du kommer att åka.:)

Hawk100

Aktiv medlem
Ja, det är Lärmstange, men det här var ju @Hawk100 ’s bildgåta, han ska ju dit för första gången till Påsk.
Här har vi då det lodräta Lärmstange från en annan vinkel. Om snöläget är bra, så finns det här lite ski-route möjligheter för dem som gillar sådan åkning.
Visa bilaga 13646
Ser riktigt fint ut….
Hoppas på mycket snö och lite Covid i påsk!! 😉

KaitsuH

Aktiv medlem
Senast ändrad:

PisteCarver

Aktiv medlem
Ser riktigt fint ut….
Hoppas på mycket snö och lite Covid i påsk!! 😉
Det är en skyddad nordsluttning och Hintertux brukar ha mycket snö, och allra mest i april (bilden är från början på juli i år). Ovanför det röda strecket ligger glaciären med Kaserer-liftarna, och glaciärisen slutar vi 2700 möh. Sedan blir det stenigt underlag och lite brantare (det krävs ju lite snö och skirouten vid Lärmstange brukar inte öppna förrän i mars), och skirouten fortsätter ner till ca 2100 möh.
Här ser du den som Nr 1.
Den heter "Skiroute Gletscherzunge".
Nr. 2 är också åkbar när det är bra med snö, och den heter "Skiroute Haxenbrecher" = "Knä-knäckaren".
Och du slipper och huda...;)
Ta bara Gletscherbus upp igen.
1638015983592.png

Senast ändrad:

Snödjup

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp