fredw
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Du har helt enkelt tappat stinget!!!!
Åldern???![]()
Truly wonderful, the mind of a child is. When nine hundred years old you reach, look as good you will not.

Du har helt enkelt tappat stinget!!!!
Åldern???![]()
Är ni mellan Mahtujågåsj och Ruohtesvagge nånstans?Ledtråd, en av Sareks mest trafikerade dalar både vinter och sommar
Hur uttalas det där?Är ni mellan Mahtujågåsj och Ruohtesvagge nånstans?
@Hawk100 var orolig i onödan! Ger rätt på Ruohtesvagge, om än en bra bit från MahtujågåsjÄr ni mellan Mahtujågåsj och Ruohtesvagge nånstans?
Och om du eller Kalle hittar en riktigt hög topp till utan namn så är Kallekogel eller Piz Carver givna namnval!Hur uttalas det där?
Jag avvaktar tills det kommer någon bildgåta som slutar på -spitze, -kogel, -horn eller -kopf.![]()
Piz Carver tycker jag låter som ett synnerligen snyggt namn.Och om du eller Kalle hittar en riktigt hög topp till utan namn så är Kallekogel eller Piz Carver givna namnval!
Här i Limhamn finns en isfläck som snart döps till Freddeferner. Håll utkik!![]()
Jag behöver då minst vilken dal ocksåLedtråd då - Frankrike är landet.
Jajamen, så skall det vara. Ta med Speedosarna och hoppa ner i bubbelkoppen. Eller bara njut av solen och bässen.Restaurant Les Pierres Blanches, Montchavin - La Plagne.
Absolut! (Min enda chans i den här tråden är googlingen...)Jajamen, så skall det vara. Ta med Speedosarna och hoppa ner i bubbelkoppen. Eller bara njut av solen och bässen.
Över till @kappakomplett
Nej det blir fel land och den här restauranten står stilla!Höftar till med: Toppen av Saas-Fee?
Stämmer bra förstås. Man tar den där rumikopf och sen kan man åka Lange zug ner. Värt att göra.Det där är ju Omeshorn vid Lech am Arlberg.
Det är Madseit, den sista byn innan Hintertux, tidigt en Kaiserwetter-morgon i februari.Madseit?
Nära Chlingenstock är det, längs kamvandringen till Fronalpstock.Nu är du uppe på Stoos och härjar, typ Chlingenstock?
Stoos ser ju lovande ut närmsta dagarna.... Engelberg verkar kanske få lite väl mycket för att det skall öppna ? Stoos kanske inte har öppnat än å andra sidan....?
Ja snöar på som tusan. En dryg meter på SLFs mätstation på 2132 m nedanför Titlis sen i lördags. Idag stormbyar på toppen och så klart 4:a på lavinskalan. Se om de kan öppna något till helgen, kommer nog en meter till tills dess.Stoos ser ju lovande ut närmsta dagarna.... Engelberg verkar kanske få lite väl mycket för att det skall öppna ? Stoos kanske inte har öppnat än å andra sidan....?
Visa bilaga 13749
Jag har alltid undrat: Varför bygger fransmännen alltid kassa knappliftar i stället för ankarliftar, någon som vet?Så var är vi nu månntro?
Visa bilaga 13750
På väg mot Mars??Så var är vi nu månntro?
Visa bilaga 13750
You know it!På väg mot Mars??![]()
Frankrike verkade någon tro....kan det stämma?Men jag lämnar till övriga gänget att lista ut vad liftarna eller platsen heter….![]()
De schweiziska frankofonerna bygger också knappliftar...Frankrike verkade någon tro....kan det stämma?![]()
Bra insikt!!!De schweiziska frankofonerna bygger också knappliftar...
Inte den blekaste.@Kalle_Luzern Snyggt!! Vet du även vad Mars kommentaren syftar på??
Kanske därifrån ni gjorde er "ökenvandring" mot Le Metailler, och landskapet ser väl ut som Mars (eller Månen)...@Kalle_Luzern Snyggt!! Vet du även vad Mars kommentaren syftar på??
De ska kanske åka dit i en viss månad..?Inte den blekaste.![]()