Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

fredw

Aktiv medlem
Du har helt enkelt tappat stinget!!!!
Åldern??? 🤔

Truly wonderful, the mind of a child is. When nine hundred years old you reach, look as good you will not.

100.gif

fredw

Aktiv medlem
Hur uttalas det där?:unsure:
Jag avvaktar tills det kommer någon bildgåta som slutar på -spitze, -kogel, -horn eller -kopf.😁
Och om du eller Kalle hittar en riktigt hög topp till utan namn så är Kallekogel eller Piz Carver givna namnval! 😉
Här i Limhamn finns en isfläck som snart döps till Freddeferner. Håll utkik! 👍🏻

kappakomplett

Aktiv medlem
Jajamen, så skall det vara. Ta med Speedosarna och hoppa ner i bubbelkoppen. Eller bara njut av solen och bässen. 🍺
Över till @kappakomplett
Absolut! (Min enda chans i den här tråden är googlingen...)
Var f.ö. i La Plagne för evigheter sedan och bodde i ett av de där liggande höghusen. Mycket snö, åkte riktigt djup snö, jag hade inte varit så mkt i alperna så jag visste inte hur bra det var.
Nåja, en annan restaurang, var ligger den här:

Bilagor

• IMG_0187.jpeg
    IMG_0187.jpeg
    494.9 KB · Besök: 36

PisteCarver

Aktiv medlem
Det där berget i fönstret är ju Omeshorn vid Lech am Arlberg.

Edit: Nej det är Mehlsack, men fortfarande Lech am Arlberg.

PisteCarver

Aktiv medlem
Det är Madseit, den sista byn innan Hintertux, tidigt en Kaiserwetter-morgon i februari.:)
Rakt fram ser man Kasererdelen av Tuxer Gletscher med Lärmstange, Kleiner u. Grosser Kaserer. Toppen på Olperer skymtar till vänster.
Gefrorene Wand med liftar och Tuxer Fernerhaus skyms av sluttningen till vänster i förgrunden.
Sommerbergalm ligger mitt i bilden vid trädgränsen.
Den här vyn har man sett några gånger genom åren.:)

Över till @Kalle_Luzern !

Här en inzoomad del av bilden där man tydligt ser liftarna.
1638266644679.png

Kalle_Luzern

Aktiv medlem
Stoos ser ju lovande ut närmsta dagarna.... Engelberg verkar kanske få lite väl mycket för att det skall öppna ? Stoos kanske inte har öppnat än å andra sidan....?
Visa bilaga 13749
Ja snöar på som tusan. En dryg meter på SLFs mätstation på 2132 m nedanför Titlis sen i lördags. Idag stormbyar på toppen och så klart 4:a på lavinskalan. Se om de kan öppna något till helgen, kommer nog en meter till tills dess.
Stoos skulle ju varit värd för Universiadens alpina grenar, men den ställde de in nu i sista minuten pga nya rese- och karantänsregler. :( Så de hade nog tänkt öppna nu till helgen som senast eftersom tävlingarna var planerade någon vecka senare.

Senast ändrad:

Hawk100

Aktiv medlem
Nä, betydligt mindre dramatiskt! Från toppen av Greppon Blanc-liftarna behöver man bara sidsteppa typ 10 meter för att komma över kammen för ett långt och fint offpist-år i riktning mot byn Mache. Det tog dock några år innan jag fattade att den inte hette Mars…..

Snödjup

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp