You...Dirty lobster!Jag var på väg att bildgoogla på en lämplig tupp (på engelska) men hejdade mig i sista sekund...![]()
Rooster?Jag var på väg att bildgoogla på en lämplig tupp (på engelska) men hejdade mig i sista sekund...![]()
Tonale vette tusan vad det är för topp, men Monte Adamello på 3539 möh är det ju.Har precis tuggat i mig entrecôte och bea
och kommit till kaffe och ”kaga” , så jag vet faktiskt inte svaret.
Men di därade bergen di ser väl lite Tonale/Adamello ut kanske?
Det är fel, man skulle beskriva ”noggrannt”.
Det bränns…I hörnet på taket på dalstationen? Pitztaler Gletscherexpress alltså. Eller vänta, blänker ju, så inne på andra våningen?
Hairlacher Seekopf (bara i Österrike såna namn?) kanske syns?
Små ”jungfruliga” berg där…Sturpen borde jag ju så klart sett direkt ja...
Fredagkväll, så kör med något snällt med stora berg. Var hittar (hittade? var ett tag sen jag var där) man tipin?
Visa bilaga 13881
Lite precisare vill jag nog ha, och strikt sett inte Grindelwald utan högre upp…Ja bergen är ju ganska lätta att identifiera. Jag chansar på det ganska oprecisa "någonstans i Grindelwald"![]()
Där var det tight! Ser ut som att @Amiraya var snabbast med några sekunders marginal!Kleine Scheidegg
Ja, vi som är rutinerade ”rävar” i den här tråden, vet precis hur man drar slipstenen för att komma undan natt- och helgskiftet.OK, det är fredagskväll, så man borde ha bättre saker för sig än att surfa på freeride, men den kanske var lite svår så här kommer lite hjälp.
Ursäkta mig! Mycket! Men jag trodde, att hela ideen i den här gissningsleken var, vem som känner bilden. Inte vem som kan googla bäst. Nu har den här kedjan gått åt helvete redan långt. Höga bergen, som ingen har åkt skidor, och sedan googlandet. Den som är bäst i googling, har vunnit.Ja, vi som är rutinerade ”rävar” i den här tråden, vet precis hur man drar slipstenen för att komma undan natt- och helgskiftet.
Men OK, din bild är svår om man inte själv har stått där bredvid den där spiran. Det syns för lite av bakgrunden för att man ska kunna se om det är i Norge eller Alperna.
Trevlig helg önskar den skånska bergsnörden![]()
@KaitsuH du har som vanligt inte fattat nånting av vad jag har skrivit….Ursäkta mig! Mycket! Men jag trodde, att hela ideen i den här gissningsleken var, vem som känner bilden. Inte vem som kan googla bäst. Nu har den här kedjan gått åt helvete redan långt. Höga bergen, som ingen har åkt skidor, och sedan googlandet. Den som är bäst i googling, har vunnit.
Jag har försökt att skicka några bilder, som inte kan lösas bara med google. Nu har Amiraya skickat också en jätte fin bild.
Om nån är bitter bara därför, att kan inte googla bilden, kan, vara bitter därför.
Sjukt kul att du gnäller på ifall någon är bitter, när du är bitter för att "kedjan gått åt helvete".Ursäkta mig! Mycket! Men jag trodde, att hela ideen i den här gissningsleken var, vem som känner bilden. Inte vem som kan googla bäst. Nu har den här kedjan gått åt helvete redan långt. Höga bergen, som ingen har åkt skidor, och sedan googlandet. Den som är bäst i googling, har vunnit.
Jag har försökt att skicka några bilder, som inte kan lösas bara med google. Nu har Amiraya skickat också en jätte fin bild.
Om nån är bitter bara därför, att kan inte googla bilden, kan, vara bitter därför.
Ja, passet är nere vid den lilla kiosken i nedre vänstra hörnet. Där kommer en stig upp från Gurnigel. Bakom mig Bürgle, utanför bild till vänster Gantrisch, som ger namn till området och kedjan. I bakgrunden till vänster återigen tre riktigt kända toppar.Det är från Morgetepass.
Och hur klarade jag detta?
Jag googlade ju inte ens!!!
Eller strax ovanför själva passet om man ska vara noga.![]()
De tre topparna syns ju från halva Schweiz och avslöjar det mesta.Ja, passet är nere vid den lilla kiosken i nedre vänstra hörnet. Där kommer en stig upp från Gurnigel. Bakom mig Bürgle, utanför bild till vänster Gantrisch, som ger namn till området och kedjan. I bakgrunden till vänster återigen tre riktigt kända toppar.
Tillbaka till @PisteCarver