Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Kalle_Luzern

Aktiv medlem
De tre topparna syns ju från halva Schweiz och avslöjar det mesta.:)
Ser ut att vara ett fint område för lite bergspromenader?
Ja, riktigt fint där med utsikten väster och söderut när man kommit över kammen. Lättåtkomligt från Gurnigelpasset, och kul körning dit. Vandrade ofta i de krokarna när jag bodde i Bern. :cool:

PisteCarver

Aktiv medlem
Då stänger jag strax ner för i kväll, men jag bjuder på en ledtråd inför morgondagen.
Väldigt många svenskar som har åkt på bilsemester till Alperna har sett det där gula huset.;)

PisteCarver

Aktiv medlem
En ledtråd till då.
Alla som har kommit bilvägen till t ex St Anton, Ischgl, Sölden, Innsbruck, Stubai har åkt förbi här.

PisteCarver

Aktiv medlem
Jaha, Fernpass alltså? Ser verkligen ut som en skitdålig väg, lönar sig ändå att åka den? :unsure:
Tillbaka från Engelberg?
Blev det nån "Pulverschnee" på Titlis idag?

Fernpass-vägen är inte så usel faktiskt, och kommer man norrifrån och ska till allt mellan Ischgl och Stubai, så är det den vägen som gäller (annars blir det rejäla omvägar).
Norrifrån är det en snäll landsväg utan några konstigheter som leder upp till passet på 1216 möh, på södra sidan är det en del serpentinkurvor ner mot Nassereith.

Kör på @Kalle_Luzern !

Kalle_Luzern

Aktiv medlem
Tillbaka från Engelberg?
Blev det nån "Pulverschnee" på Titlis idag?

Fernpass-vägen är inte så usel faktiskt, och kommer man norrifrån och ska till allt mellan Ischgl och Stubai, så är det den vägen som gäller (annars blir det rejäla omvägar).
Norrifrån är det en snäll landsväg utan några konstigheter som leder upp till passet på 1216 möh, på södra sidan är det en del serpentinkurvor ner mot Nassereith.

Kör på @Kalle_Luzern !
Ja, idag lyckades de öppna. Säsongspremiär på Jochpass och hann komma tillräckligt med snö efter regnet igår så isskorpan bara kändes på några få ställen. ;) ⛷️

Har jag haft med den här redan? Var är den tagen?
015.JPG

fredw

Aktiv medlem
Vad är det för pinnar med röda kryss på? Såna har vi inte här på söderslätten. Nån sorts skattjakt? 🥸 Och det där vita fjunet på marken? Såg det på TV. Märkligt.

Hawk100

Aktiv medlem
Vad är det för pinnar med röda kryss på? Såna har vi inte här på söderslätten. Nån sorts skattjakt? 🥸 Och det där vita fjunet på marken? Såg det på TV. Märkligt.
Ja, det tog en jäkla tid att gå längs spången när man skulle gräva vid varenda kryss för att hitta en kista!!
Men med så mycket guldpengar kunde jag ignorera allt det vita kokset som låg utspritt på marken…
Kan det vara resterna från afterskin på Högis?? 🤔

Hawk100

Aktiv medlem
Wow, vilket Paradis O blå himmel också….!!!
Men berget till väster ser Diaboliskt utmanande ut. Som en kanal rätt ner i underjorden….😉

KalleBackeus

Aktiv medlem
Jo, jag tror väl liftstationen kallas så. men passet heter ju egentligen Passo del Monticello. (y)
Det "diaboliska" som @Hawk100 refererade till, är den ränna som går bortom den vänstra toppen - Canale Diavolo.

Bilden är din @KalleBackeus
😁 Trots mina ganska blygsamma bidrag till denna tråd börjar jag redan få ont om bilder. Nåväl, vi prövar med denna.

Vad heter den tydliga topp som syns precis ovan till vänster om den svettiga cyklisten i förgrunden?
20210805_114009.jpg

PisteCarver

Aktiv medlem
Färska bilder är ju alltid trevligt.
Jag tog den här bilden i helgen när jag tog en bild av TV-skärmen här hemma, när programmet Vinterstudion sände skidskytte!😁
De har en återkommande bakgrundsbild i studion.
Vad heter de två välkända bergen i den bilden?
1638793632129.png

Kalle_Luzern

Aktiv medlem
Det man frågar sig är hur mycket konstnärlig frihet de tagit sig… :unsure:
Liknar ju Silberhorn och Breithorn lite, men då har de helt fräckt klippt bort Jungfrau mm till vänster om.

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp