Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Wombat

Medlem
Det är Tahko. Pisterna går ner till sjön. Annars helt ok plats, men på påsklovet kan jag inte rekommendera det. Bara supning, och restaurangerna där är, hur kan jag säga, de duger för ungdomar som vill bara supa.

Din tur @Wombat

Har aldrig varit där men gissade just från sjön. Jag har ingen skidbilder på denna mobilen 😱 så kör du igen KaitsuH!

lamboren

Aktiv medlem
Tar chansen eftersom jag kommer vara uppe någon timme till.
Är kanske ett väl lätt berg, så väljer en bild från ett mindre vanligt väderstreck

Bilagor

• 563A32A4-43A5-4952-AE1B-557B131B1D41.jpeg
    563A32A4-43A5-4952-AE1B-557B131B1D41.jpeg
    366.5 KB · Besök: 39

lamboren

Aktiv medlem
inte Mt Hood, släcker ljuset strax - om inget rätt när öppnar imorgonbitti kommer en första ledtråd

lamboren

Aktiv medlem
inte så högt som Denali, men 4000+. Finns ett mindre liftsystem som bara utnyttjar en liten del av berget (har inte varit där när det varit öppet).
Baker-Rainier-Hood brändes mer, i dubbel bemärkelse😊 (eller efter den här sensommaren, kanske t.o.m. trippel☹️)

Senast ändrad:

lamboren

Aktiv medlem
1EDCA946-795B-4E9A-8E03-17F560DB6CB5.jpeg
Där satt den, över till @STORPOTATEN (vet inte hur många fler 4000+ toppar som finns i Cascades). Bifogar en bild från ’andra’ hållet (från Central Valley), som är vanligare att se berget från.

fredw

Aktiv medlem
Och här sitter jag och letar toppar över 4000 meter... :ROFLMAO: Säg inget till PerK, då då hade han bankat det i huvudet på mig om han inte varit så balanserad. :giggle:

Jag minns Shasta som läskeblask med fina reklambilder från detta vackra berg.

STORPOTATEN

Aktiv medlem
Senast ändrad:

lamboren

Aktiv medlem
Och här sitter jag och letar toppar över 4000 meter... :ROFLMAO: Säg inget till PerK, då då hade han bankat det i huvudet på mig om han inte varit så balanserad. :giggle:

Jag minns Shasta som läskeblask med fina reklambilder från detta vackra berg.
Shasta är väl ändå 4 322 METER
(om det inte varit ett utbrott inatt a la St Helens - som inte nått nyheterna:ROFLMAO:)

PisteCarver

Aktiv medlem
Ledtråd då.
Bilden är tagen från en väg som jag vet att @PisteCarver åkt, och lagt ut en eller ett par bilder från......
Also… nu stör du mig mitt i min stressiga McD lunch, jag har ju inte tid och det är nog stressigt att hålla reda på FFP2 masken och annat mög.
Och hur ska jag känna igen den knölen? Den måste ha varit vit när jag var där, ån var säkert frusen och fisken sov nog.:LOL:;)

PisteCarver

Aktiv medlem
OK, seriöst då…..
Slänger in en gissning på Tänndalen och Svanåkläppen.:unsure:

Edit: Eller så ändrar jag mig till Mittåkläppen, vet att du fiskar i den meanderån som går i den dalen.

Hoppas jag har fel, för jag måste rusa till ett möte.🙁

STORPOTATEN

Aktiv medlem
Also… nu stör du mig mitt i min stressiga McD lunch, jag har ju inte tid och det är nog stressigt att hålla reda på FFP2 masken och annat mög.
Och hur ska jag känna igen den knölen? Den måste ha varit vit när jag var där, ån var säkert frusen och fisken sov nog.:LOL:;)
Sorry, det var min mening!
Hur du ska känna igen den? Det här är garanterat den enda knölen som ser ut precis så här. Även om den naturligtvis kan se lite lik ut andra knölar... ;)

Och du får tyvärr ett nej på Tänndalen/Svanåkläppen.

PisteCarver

Aktiv medlem
Sorry, det var min mening!
Hur du ska känna igen den? Det här är garanterat den enda knölen som ser ut precis så här. Även om den naturligtvis kan se lite lik ut andra knölar... ;)

Och du får tyvärr ett nej på Tänndalen/Svanåkläppen.
Hmm… tacka vet jag en Matterhorn-spira, sådant känner man igen. Jag ändrade ovan, får hoppas att det är fel också annars blir det en annorlunda bildgåta som kommer nästa gång.:)

lamboren

Aktiv medlem
Fonnfjället?
edit: missade att Kalle närmast så blir väl inte det
så gissar på Digerhågna (efter att ha konsulterat karta)

Senast ändrad:
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp