Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

PisteCarver

Aktiv medlem
Ok innan jag triangulerar utifrån två punkter så tar jag lunch! 🧐😄
Ja, den tredje punkten är ju den man får testa sig fram till. Det finns inte så väldigt många pistböjar på kartan. Bilden visar ju också tydligt i vilken del av skidområdet som jag är.;)

Tips: Videon som visar hela åksekvensen finns ju på Freeride.

fredw

Aktiv medlem
Ja utifrån två punkter får man kanske inte en punkt så åtminstone en linje att leta utefter! Om man också kan uppskatta avståndet till punkterna så...

fredw

Aktiv medlem
Får inte till det riktigt. Är det vid denna "isbro"?

1639747053301.png

PisteCarver

Aktiv medlem
Du får ett MVTG (Med Viss Tvekan Godkänt) på den!;)
Det är böjen strax ovanför din ring närmare toppstationen, men det är dags för bildgåtan att vandra vidare, så kör på @Kalle_Luzern !:)

Senast ändrad:

STORPOTATEN

Aktiv medlem
Nu blir det 100% egen bild! :cool:
Och en utmaning för alla nattugglor, själv ska jag krypa ner nu. Jag påstår att det finns 7 stycken 3500-plussare i den här bilden - Prove me wrong!
Har jag rätt eller fel, vilka toppar över 3500 hittar du?
1639785213834.png

PisteCarver

Aktiv medlem
Ok, från vänster då:
- l'Albaron 3637m
- Uia di Ciamarella 3676m
- La Bessanése 3593m
- Pointe de Charbonnel 3752m
- Pointe de Ronce 3612m
- Pointe du Lamet 3504m
- Rocciamelone 3538m
Jag får det alltså också till 7 stycken.:)
Med en brasklapp för att något av de tre smala strecken där några piggar längre bort precis sticker upp över kammarna, också kan vara 3500+ toppar. Det finns några sådana till där bakom, men det blir för osäkert att ge sig på.😓
1639788752306.png

STORPOTATEN

Aktiv medlem
Ok, från vänster då:
- l'Albaron 3637m
- Uia di Ciamarella 3676m
- La Bessanése 3593m
- Pointe de Charbonnel 3752m
- Pointe de Ronce 3612m
- Pointe du Lamet 3504m
- Rocciamelone 3538m
Jag får det alltså också till 7 stycken.:)
Med en brasklapp för att något av de tre smala strecken där några piggar längre bort precis sticker upp över kammarna, också kan vara 3500+ toppar. Det finns några sådana till där bakom, men det blir för osäkert att ge sig på.😓
Visa bilaga 14390
Grymt, då är vi helt överens! 👍
Precis till vänster om bilden ligger även Grand Roc Noir 3587, och själv står jag strax under Dent Parrachee 3697 och tar bilden. I dalen rakt fram ligger Val Cenis vackert inbäddat bland alla ståtliga toppar! 😃

Din bild @PisteCarver

PisteCarver

Aktiv medlem
Grymt, då är vi helt överens! 👍
Precis till vänster om bilden ligger även Grand Roc Noir 3587, och själv står jag strax under Dent Parrachee 3697 och tar bilden. I dalen rakt fram ligger Val Cenis vackert inbäddat bland alla ståtliga toppar! 😃

Din bild @PisteCarver
Snygg panoramabild där!(y)
Efter att ha "tvingats" sitta uppe för att leta upp 3500+ toppar, blev jag ju tvungen att ta lite sovmorgon.;)
Inte utan att man blir lite sugen på att besöka den där Maurienne-dalen, med så många valmöjligheter.:)
Då får vi ju ha en snygg bild till, men denna gången bara med ett berg. Vad kan det heta?
1639824877743.jpeg

Hawk100

Aktiv medlem
Äntligen ett berg som även jag kände igen!!!!
Och har åk nerför på två av tre sidor!!! (Men kommer aldrig göra det igen!!! Läskigt berg!)
Men var ju bara trea på bollen. Och håller med om att det var sjukt lite snö på bilden…..

Ivo del Scandi

Aktiv medlem
@FilipNorin kanske sover? Hårt säsongarliv i Verpan🥳 (Visste ni förresten att jag jobbar ihop med hans mamma?)

Well, jag har inte fått ihop fler vinterbilder än så det får bli en fråga från höstens resor:
Vad heter bi-floden som rinner ut i den större, välkända floden?

Bilagor

• 03DC8175-E2F1-4120-840B-9C56BE9801BB.png
    03DC8175-E2F1-4120-840B-9C56BE9801BB.png
    347.8 KB · Besök: 46

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Topp