Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

KalleBackeus

Aktiv medlem
Då undrar jag helt enkelt i vilket skidområde jag satt och njöt när jag tog denna bild?
20220103_140049.jpg

KalleBackeus

Aktiv medlem
Du satt på Ristorante Ai Barchi i Alpe Palu (Chiesa/Valmalenco)?
Du missar med ca. 20 meter vad gäller att hitta rätt restaurang. Ai Barchi (som har haft en grym hjortsadel på menyn tidigare år) ligger strax bakom mig, och inte direkt vid pisten. Detta ställe - som är nytt - heter La Güsa.

Men nu var ju frågan vilket skidområde det handlade om. Och det var ju helt rätt. Så åter till @STORPOTATEN

STORPOTATEN

Aktiv medlem
Du missar med ca. 20 meter vad gäller att hitta rätt restaurang. Ai Barchi (som har haft en grym hjortsadel på menyn tidigare år) ligger strax bakom mig, och inte direkt vid pisten. Detta ställe - som är nytt - heter La Güsa.

Men nu var ju frågan vilket skidområde det handlade om. Och det var ju helt rätt. Så åter till @STORPOTATEN
Får kalibrera mina instrument lite bättre uppenbarligen... 🤓

Ok, här kryllar det av stora ledtrådar. Med betoning på stora.
Vill ha namnen på de tre topparna.
1642419409360.png

fredw

Aktiv medlem
Man tackar! Här kommer en fråga som liksom är sin egen ledtråd. Annars kanske inte så många stora berg att gå på i själva bilden!

1. Förklara associationen mellan bilden och Sun City.
2. I vilken skidort är vi?
3. Vad heter liften som bilden är tagen ifrån?

1642436882951.jpeg

Inne i den backrestaurang som ses på bilden fanns ett foto av denne person:

1642434334893.png

Kanske Asbury Park också kan vara en ledtråd.
Sun City är en titel på en låt.

Senast ändrad:

PisteCarver

Aktiv medlem
1. Båda är turistorter och har ungefär samma antal invånare.
2. Hafjell/Granrudmoen
3. Den heter endast ”Gondolen”

fredw

Aktiv medlem
Du har inte råkat vända på orden?
Det finns ett ställe som ligger mycket närmare, City Sun i Hamar.:unsure:
Tyvärr! Kan iofs tänkas att någon norrman med humor döpt sitt solarium efter... ja. Backrestaurangen i bilden, vars namn någon rackare har dolt, är kanske en sorts ledtråd.

Edit: Ledtråd till fråga 1 i originalinlägget. PC har redan rätt på 2 och 3.

Senast ändrad:

fredw

Aktiv medlem
Flera ledtrådar i originalinlägget. Har också tagit bort redigeringen av första bilden.

KaitsuH

Aktiv medlem
Ja ja. I bilden är Steven van Zandt, Asbury Park var Springsteens första (och bästa) album, men Sun City var inte med i detta album. Bruce spelade aldrig i Sun City varken i Hafjell?

Kalle_Luzern

Aktiv medlem
Ja ja. I bilden är Steven van Zandt, Asbury Park var Springsteens första (och bästa) album, men Sun City var inte med i detta album. Bruce spelade aldrig i Sun City varken i Hafjell?
Nu fattar jag ledtrådarna! Van Zandt skrev tydligen Sun city låten, en anti-apartheid sång jag aldrig hade hört talas om…

KaitsuH

Aktiv medlem
Vet ni, då jag bydde min bil för ett år sedan glömde jag min Springsteens Greetings från Asbury Park -cd i gamla bilen. Fan!
Nu har jag två små sommarbilder. 1. På vilken ö har vi varit? 2. Ön är bekant för en produkt. Vilken?
thumbnail_IMG_1349.jpg
thumbnail_IMG_1350.jpg

Christiam

Aktiv medlem
Liten lokal backe och jag har fått för mig att du är boende söderut.
Tre backar att kolla, vallåsen , Isaberg, ornahög och vångabacken.
Jag säger Alp de Vånga. Kan Isaberg kallas sig för smålandsfjällen så tycker jag Vångabacken kan få nått coolare namn också.

Gillar barnområdet i hörnet.

Senast ändrad:

fredw

Aktiv medlem
Vångabacken! Vilken rafflande finish, som en slalom med Stenmark och Piero Gros. PerK var först. Bilden är ca 10 dagar gammal, Nyhet för mig. I nordöstra Skåne, vid Ifö-sjön. Perfekt nybörjarebacke. Bred och fin utan hiskeliga branter.

Ordet till PerK!

Senast ändrad:

PerK

Aktiv medlem
Vångabacken! Vilken rafflande finish, som en slalom med Stenmark och Piero Gros. PerK var först. Bilden är ca 10 dagar gammal, Nyhet för mig. I nordöstra Skåne, vid Ifö-sjön. Perfekt nybörjarebacke. Bred och fin utan hiskeliga branter.

Ordet till PerK!
Tackåtack säger jag "den blinda hönan"!
Inte minst för det rafflande referatet. Har du ngt målfoto att bjuda på?

Bild ska komma, och tillhörande gåta.

PerK

Aktiv medlem
Jag prövar att bara bjuda en bildbit, att testa hur mycket berg som dessa expertspanare (och alla andra) kan behöva för att hitta rätt. Kommer att utökas med tiden.
Men, gåtan är "Var är bilden tagen", men som uppvärmning kan man förstås svara på vad bilden visar. Ledtrådar kan komma v.b.
Bilden nu med, hela!
1642496350978.jpeg

Senast ändrad:

PisteCarver

Aktiv medlem
Från skidområdet mellan Zermatt och Cervinia och bilden visar nedre delen av Matterhorn?
Nära Trockener Steg?
Eller kanske från liftstationen Hirli?

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp