KalleBackeus
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Då undrar jag helt enkelt i vilket skidområde jag satt och njöt när jag tog denna bild?
Du satt på Ristorante Ai Barchi i Alpe Palu (Chiesa/Valmalenco)?Då undrar jag helt enkelt i vilket skidområde jag satt och njöt när jag tog denna bild? Visa bilaga 15367
Du missar med ca. 20 meter vad gäller att hitta rätt restaurang. Ai Barchi (som har haft en grym hjortsadel på menyn tidigare år) ligger strax bakom mig, och inte direkt vid pisten. Detta ställe - som är nytt - heter La Güsa.Du satt på Ristorante Ai Barchi i Alpe Palu (Chiesa/Valmalenco)?
Får kalibrera mina instrument lite bättre uppenbarligen...Du missar med ca. 20 meter vad gäller att hitta rätt restaurang. Ai Barchi (som har haft en grym hjortsadel på menyn tidigare år) ligger strax bakom mig, och inte direkt vid pisten. Detta ställe - som är nytt - heter La Güsa.
Men nu var ju frågan vilket skidområde det handlade om. Och det var ju helt rätt. Så åter till @STORPOTATEN
Det hedrar dig att de största bergen slapp undan ”saxen” den här gången.Får kalibrera mina instrument lite bättre uppenbarligen...
Ok, här kryllar det av stora ledtrådar. Med betoning på stora.
Vill ha namnen på de tre topparna.
Visa bilaga 15369
Well, lyckades uppenbarligen med en helt ofrivillig "snaggning" av den store är jag rädd.....Det hedrar dig att de största bergen slapp undan ”saxen” den här gången.![]()
Den är ändå fortfarande högst.Well, lyckades uppenbarligen med en helt ofrivillig "snaggning" av den store är jag rädd.....![]()
Ja, annars hade du väl sett flera Matterhorn!Ser inte Matterhorn? Bortklippt??![]()
Hunden drog alltså, mycket bra! Inget att anmärka på där inte och således alla rätt!Aiguille des Glaciers 3815
Aiguille de Tré-la-Tête 3920
Aiguille de Bionnesay 4052
1. Båda är turistorter och har ungefär samma antal invånare.
2. Hafjell/Granrudmoen
3. Den heter endast ”Gondolen”
Du har inte råkat vända på orden?Två av tre rätt! Det är en betydligt mer specifik association jag är ute efter.
Tyvärr! Kan iofs tänkas att någon norrman med humor döpt sitt solarium efter... ja. Backrestaurangen i bilden, vars namn någon rackare har dolt, är kanske en sorts ledtråd.Du har inte råkat vända på orden?
Det finns ett ställe som ligger mycket närmare, City Sun i Hamar.![]()
Nu fattar jag ledtrådarna! Van Zandt skrev tydligen Sun city låten, en anti-apartheid sång jag aldrig hade hört talas om…Ja ja. I bilden är Steven van Zandt, Asbury Park var Springsteens första (och bästa) album, men Sun City var inte med i detta album. Bruce spelade aldrig i Sun City varken i Hafjell?
San Polo dåNästan rätt... Eller nära.
Tackåtack säger jag "den blinda hönan"!Vångabacken! Vilken rafflande finish, som en slalom med Stenmark och Piero Gros. PerK var först. Bilden är ca 10 dagar gammal, Nyhet för mig. I nordöstra Skåne, vid Ifö-sjön. Perfekt nybörjarebacke. Bred och fin utan hiskeliga branter.
Ordet till PerK!
Då har PC svarat på fråga 0, alltså vad. Nedre delen av Matterhorn ("Äntligen!").Från skidområdet mellan Zermatt och Cervinia och bilden visar nedre delen av Matterhorn?
Nära Trockener Steg?
Jag skrev Hirli ovan.Då har PC svarat på fråg 0, alltså vad. Nedre delen av Matterhorn ("Äntligen!").
Men var är bilden tagen? Större bild kommer strax.
Nej, inte från liftstationen Hirli. Bilden nu liite större.Jag skrev Hirli ovan.