PisteCarver
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Då är det ingen sport längre.Nej, inte från liftstationen Hirli. Bilden nu liite större.
Då är det ingen sport längre.Nej, inte från liftstationen Hirli. Bilden nu liite större.
Nu bilden utökad, så även ngn annan än PC kan hitta, eller så avslutar du gåtan så skonsamt som möjligt Pistcarver!?Då är det ingen sport längre.![]()
Inte Stafelalp. Men nu syns annars "Liftstationen", men inte Hirli utan Furgg, i underkant... (redigerat!)svårt att veta hur mycket du zoomat/beskurit, inte hunnit kolla bilder, men om PC har fått riktningen rätt så kanske Stafelalp?
Nej, då hade man intet fått med liftstationen i bilden. Och det är förstås Furggs liftstation! (redigerat)Uppe vid Schwarzsee
Ja, men var där, om inte vid liftstationen mellan Schwarzsee och Trockener Steg?Furgg då?![]()
Det var väl synd att förstöra en så fin bild från början?Ja, men var där, om inte vid liftstationen mellan Schwarzsee och Trockener Steg?
Hela bilden syns nu.
Ja vissa verkar ha ett fotografiskt minne av alla detaljer man någonsin registrerat. Imponerande! Och berget är vackert, på olika sätt, från alla håll!Det var väl synd att förstöra en så fin bild från början?
Den där lilla klippglipan i glaciären vid foten av Matterhorn kände jag igen direkt på första bilden.![]()
Google säger Käsestube Furgg (edit, några sekunder försent)Ja, men var där, om inte vid liftstationen mellan Schwarzsee och Trockener Steg?
Hela bilden syns nu.
Exakt, Käsestube Furgg, där var bilden tagen. Bara en replift upp till liftstationen och sen upp mot Trockener Steg om man vill "hemåt" mot Cervinia och ännu godare mat. Din bild Kalle!Käsestube Furgg då, om du söker så specifikt?
Återigen målfoto...Google säger Käsestube Furgg (edit, några sekunder försent)
men antar att du kunde utan GoogleAjdå, men kunde inte hålla mig.
Var är den här bilden tagen?
Nu har du bara snurrat 180 grader från tidigare bild va?
Nej, nej. Inte varit i Zermatt så många gånger...men antar att du kunde utan Google(har inte varit på restaurangen men repliften har begagnats många gånger)
Vilken bild tänker du på?Nu har du bara snurrat 180 grader från tidigare bild va?![]()
![]()
Den där nyligen vid en annan brant vän....Vilken bild tänker du på?Är inte i Laub den här gången...
Ja, där är det så klart. Utlöpare från Jungfrau man ser, kanske med Schwarzmönch som du hade med? Osäker. Helt säkert Mürren på klipphyllan, och Schilthorn bakom till höger.Den där nyligen vid en annan brant vän....
men antar att du kunde utan Google (har inte varit på restaurangen men repliften har begagnats många gånger)
ärlighet varar längstNej, nej. Inte varit i Zermatt så många gånger...
Jaha...ehh....menade inte att hugga den riktigt. Men ok.Ja, där är det så klart. Utlöpare från Jungfrau man ser, kanske med Schwarzmönch som du hade med? Osäker. Helt säkert Mürren på klipphyllan, och Schilthorn bakom till höger.
Om jag minns rätt kommer Jungfrau-maraton upp på den här stigen, så vandra inte här den dagen...
Kör på @STORPOTATEN
Liftnamnet stämmer bra det!Roche de Mio, La Plagne.
Taget från Restaurant Les Killis.
Hmm... blev kanske för kaxig där efter att ha tagit @PerK 's "gluggbild" på en klippskreva i Matterhorn i morse.Liftnamnet stämmer bra det!
Men restaurangen du nämnt......verkar ligga på andra sidan "berget".....? Om jag inte missminner mig satt vi på Le Matafan.
Första delen av Mittelbergbahn.Hmm... blev kanske för kaxig där efter att ha tagit @PerK 's "gluggbild" på en klippskreva i Matterhorn i morse.
Här ny bildgåta i alla fall.
I vilken lift sitter jag?
Visa bilaga 15410
Det är alldeles utomförträffligt rätt!Första delen av Mittelbergbahn.
Det är bra att du lägger ut bilder därifrån så jag får se hur det faktiskt såg ut. När vi var där såg det bara ut så här....Det är alldeles utomförträffligt rätt!
Inte lätt för övre ”stackare” och hänga med här i tråden när du är på hugget!
Då får du ”poo de” igen med en ny bild @STORPOTATEN .
Fint väder!Återigen är jag ute efter en topp, denna gång den högsta i bilden.
Eftersom jag vet att @PisteCarver varit här, och med största sannolikhet stått på exakt samma ställe och suktat på bergen, sätter jag honom på bänken denna gång. Solly.
Så vad heter högsta berget i bilden?
Visa bilaga 15418
Kände igen den men kom försent. Men har inte potätan haft med den liften förut? (Även jag har visst bildminne, dock inte av supermänskliga proportioner)Roche de Mio, La Plagne.
Jag har inget minne alls, så jag har inte en susning om jag haft med den tidigare eller inte....Kände igen den men kom försent. Men har inte potätan haft med den liften förut? (Även jag har visst bildminne, dock inte av supermänskliga proportioner)
Jag kände igen gubben men inte liften….. Märkligt!!Kände igen den men kom försent. Men har inte potätan haft med den liften förut? (Även jag har visst bildminne, dock inte av supermänskliga proportioner)
Det är jobbet som stör... Har bara hunnit knappt halvvägs genom dina inlägg! ;-)Nu har den vackra bilden legat uppe i snart två timmar, ringer det inga glockor hos någon?![]()