Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

lamboren

Aktiv medlem
svårt att veta hur mycket du zoomat/beskurit, inte hunnit kolla bilder, men om PC har fått riktningen rätt så kanske Stafelalp?

PerK

Aktiv medlem
svårt att veta hur mycket du zoomat/beskurit, inte hunnit kolla bilder, men om PC har fått riktningen rätt så kanske Stafelalp?
Inte Stafelalp. Men nu syns annars "Liftstationen", men inte Hirli utan Furgg, i underkant... (redigerat!)

Senast ändrad:

PerK

Aktiv medlem
Det var väl synd att förstöra en så fin bild från början?;)
Den där lilla klippglipan i glaciären vid foten av Matterhorn kände jag igen direkt på första bilden.🤓
Ja vissa verkar ha ett fotografiskt minne av alla detaljer man någonsin registrerat. Imponerande! Och berget är vackert, på olika sätt, från alla håll!

PerK

Aktiv medlem
Käsestube Furgg då, om du söker så specifikt?
Exakt, Käsestube Furgg, där var bilden tagen. Bara en replift upp till liftstationen och sen upp mot Trockener Steg om man vill "hemåt" mot Cervinia och ännu godare mat. Din bild Kalle!
Så här ser det ut ända nerifrån restaurangterassen:
1642497533774.jpeg

Kalle_Luzern

Aktiv medlem
Den där nyligen vid en annan brant vän....
Ja, där är det så klart. Utlöpare från Jungfrau man ser, kanske med Schwarzmönch som du hade med? Osäker. Helt säkert Mürren på klipphyllan, och Schilthorn bakom till höger.
Om jag minns rätt kommer Jungfrau-maraton upp på den här stigen, så vandra inte här den dagen...

Kör på @STORPOTATEN

STORPOTATEN

Aktiv medlem
Ja, där är det så klart. Utlöpare från Jungfrau man ser, kanske med Schwarzmönch som du hade med? Osäker. Helt säkert Mürren på klipphyllan, och Schilthorn bakom till höger.
Om jag minns rätt kommer Jungfrau-maraton upp på den här stigen, så vandra inte här den dagen...

Kör på @STORPOTATEN
Jaha...ehh....menade inte att hugga den riktigt. Men ok. 😉

Vi kör på den här gubben med sin signal-hatt. Vad heter liften bakom honom? Ägget alltså.
1642500220893.png

Senast ändrad:

PisteCarver

Aktiv medlem
Liftnamnet stämmer bra det!
Men restaurangen du nämnt......verkar ligga på andra sidan "berget".....? Om jag inte missminner mig satt vi på Le Matafan.
Hmm... blev kanske för kaxig där efter att ha tagit @PerK 's "gluggbild" på en klippskreva i Matterhorn i morse.:LOL:

Här ny bildgåta i alla fall.
I vilken lift sitter jag?
1642507188644.png

STORPOTATEN

Aktiv medlem
Det är alldeles utomförträffligt rätt!:)
Inte lätt för övre ”stackare” och hänga med här i tråden när du är på hugget!;)
Då får du ”poo de” igen med en ny bild @STORPOTATEN .
Det är bra att du lägger ut bilder därifrån så jag får se hur det faktiskt såg ut. När vi var där såg det bara ut så här....
1642508671540.png

1642508698651.png

Bild strax.

STORPOTATEN

Aktiv medlem
Återigen är jag ute efter en topp, denna gång den högsta i bilden.
Eftersom jag vet att @PisteCarver varit här, och med största sannolikhet stått på exakt samma ställe och suktat på bergen, sätter jag honom på bänken denna gång. Solly.

Så vad heter högsta berget i bilden?
1642508877925.png

PisteCarver

Aktiv medlem
Återigen är jag ute efter en topp, denna gång den högsta i bilden.
Eftersom jag vet att @PisteCarver varit här, och med största sannolikhet stått på exakt samma ställe och suktat på bergen, sätter jag honom på bänken denna gång. Solly.

Så vad heter högsta berget i bilden?
Visa bilaga 15418
Fint väder!
Jag har i tråden haft med en exakt likadan bild (förutom att den är 30 år gammal).:)
Så det är bara att kolla bland mina fåtaliga inlägg.;)

PisteCarver

Aktiv medlem
Du hittade ju en zebra i en av mina bildgåtor för ett tag sedan, men jag hittar ingen dromedar i denna?:unsure:
Solly.;)

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp