Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

hebbelelle

Medlem
Ja, då lär det vara Großglockner (precis som du säger) och Teufelshorn bredvid. Hade för mig Großglockner var spetsigare.

STORPOTATEN

Aktiv medlem
Är det något lurt på gång? Grossglockner, eller?:unsure:
Tips från coachen: försök inte köra en genväg medan du sitter i Teams-möte genom att skriva Kamelspitze i sökmotorn... :oops:
Ja javisst, Österrikes högsta berg fångat från, mer eller mindre, toppstationen på Kitzsteinhorn. Och mitt emellan Grossglockner och Hoffmanspitze (som vi körde häromdagen) ligger ju djävulens horn - Teufelshorn!

Bilden är din @Kalle_Luzern !

Kalle_Luzern

Aktiv medlem
Då fortsätter jag på samma tema. Högsta topp i den här bilden?
IMG_3282.JPG

Kalle_Luzern

Aktiv medlem
Ok, den var inte skitlätt även om jag kände igen topparna direkt när jag såg dem... Här en bild tagen en vecka tidigare från ett annat ställe där samma berg syns. :)
IMG_3258.png

Christiam

Aktiv medlem
Berget till vänster i bild 2:

☀️ + ⚫ - nis + 🇨🇭🌊🛣️ - e + 📯 = 🗣️🇩🇪
Jag fick rebusar och gåtor av några elever på lågstadiet för några år sedan….. jag är ledsen men jag förstår lika mycket av denna som jag gjorde av dom….
När solen lyser mörkt så ska schweizare surfa medans dom kör bil och spela valthorn så dom stör tyskarna?

Nej, jag är inte den skarpaste när det kommer till rebusar och gåtor. Det erkänner jag direkt.

Ska bli kul att se vad denna blir för berg.

Kalle_Luzern

Aktiv medlem
Mitt svar gäller alltså berget i mitten som också var det högsta synliga berget i första bilden.
Du får avgöra om det är rätt.😁

Är det första bilden som gäller?
Jaha, det var ditt svar. Trodde du ville ge folk ledtrådar igen. ;) Men det är inte Kotzen-alp-postauto! :LOL:
Men du kanske menar Schreckhorn, och det har du så klart rätt i. Imponerande rebus för Finsteraarhorn måste jag säga!

Första bilden tagen nära Passo di Gana Negra, ovanför Lukmanierpasset. Andra från Furka så klart. :) I samma gäng av toppar ligger Lauteraarhorn. 🔊+🇨🇭🌊🛣️-e+📯?

Kör på @PisteCarver

KaitsuH

Aktiv medlem
Shit!
Det var svårt att gissa bergen i den här tråden förut!!!
Och nu är det ännu svårare att förstå de rätta svaren! 🥴
Dax att börja hänga på TikTok istället…..🤔
Jag tror du skall inte bli ensamt på Tiktok. Jag tror ganska många "freeriders" hänger på Tiktok och Tokentube, enligt vad jag har läst i "Blir det någon skidåkning"-kedjan.

STORPOTATEN

Aktiv medlem
Ser ut som en "middagskägla" i bakgrunden, så du är väl på väg hem från Kaunertal som @fredw sade, fast du är någonstans ....kanske mellan Weixmannstall och Stillebach? :unsure:

PisteCarver

Aktiv medlem
Kl 13.00 lägger jag upp en bild tagen vid samma tillfälle, men 180 gr i andra riktningen.
Och då kommer det att gå fort!

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp