hebbelelle
Medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Ja, då lär det vara Großglockner (precis som du säger) och Teufelshorn bredvid. Hade för mig Großglockner var spetsigare.
Ja javisst, Österrikes högsta berg fångat från, mer eller mindre, toppstationen på Kitzsteinhorn. Och mitt emellan Grossglockner och Hoffmanspitze (som vi körde häromdagen) ligger ju djävulens horn - Teufelshorn!Är det något lurt på gång? Grossglockner, eller?
Tips från coachen: försök inte köra en genväg medan du sitter i Teams-möte genom att skriva Kamelspitze i sökmotorn...![]()
Oj, den hade jag missat! Nu får jag spana vad det kan vara för en.Det måste ju vara den vita spissen längst bort i mitten.![]()
Näe, och inte vår brante vän heller.Men den till vänster syns inte i första bilden.![]()
Var lagom underfundig, jag vet också vilka alla topparna är.Näe, och inte vår brante vän heller.
Men....i molnen till vänster på första bilden döljer sig .....nog.....en bjässe.![]()
Verkar du ju redan göra.Får man svara med ”rebusar” @Kalle_Luzern ?
Mitt svar gäller alltså berget i mitten som också var det högsta synliga berget i första bilden.Verkar du ju redan göra.![]()
Jag fick rebusar och gåtor av några elever på lågstadiet för några år sedan….. jag är ledsen men jag förstår lika mycket av denna som jag gjorde av dom….Berget till vänster i bild 2:
+
- nis +
- e +
=
![]()
Jaha, det var ditt svar. Trodde du ville ge folk ledtrådar igen.Mitt svar gäller alltså berget i mitten som också var det högsta synliga berget i första bilden.
Du får avgöra om det är rätt.
Är det första bilden som gäller?
Jag tror du skall inte bli ensamt på Tiktok. Jag tror ganska många "freeriders" hänger på Tiktok och Tokentube, enligt vad jag har läst i "Blir det någon skidåkning"-kedjan.Shit!
Det var svårt att gissa bergen i den här tråden förut!!!
Och nu är det ännu svårare att förstå de rätta svaren!
Dax att börja hänga på TikTok istället…..![]()
Va!? Svaret är ju.....Jag förstår fortfarande inte vad som var rätt svar på frågan!![]()
Hawx och jag får gå en kurs nånstans.
Du tror att när det är Jul och du blir stoppad av polisen, så slipper du böter om du är solskensglad och bjuder polisen på presenter och champagne, men du fick lång näsa på den?
Nej, var är det?
På väg hem i Kaunertal? Dammen är strax bakom ryggen på fotografen.Nej, var är det?
Det är tyvärr fel.På väg hem i Kaunertal? Dammen är strax bakom ryggen på fotografen.
Jasså var det PC:s bild!!Efter som det är Kalles gåta lär väl bilden vara tagen på 🛣 till🏔
Det är tyvärr också fel.Ser ut som en "middagskägla" i bakgrunden, så du är väl på väg hem från Kaunertal som @fredw sade, fast du är någonstans ....kanske mellan Weixmannstall och Stillebach?![]()
Hmm, inte trodde jag de hade såna backar i Holland!Ny bild tillagd.
Jösses, det fanns en "Middagskägla" åt andra hållet också.... de var lite lika varandra de där...Ny bild tillagd.
Lite mer detaljerat får du allt svara.Pitztal?
Mitt förtroende för din kompetens har nu fått sig en knäck.Jösses, det fanns en "Middagskägla" åt andra hållet också.... de var lite lika varandra de där...![]()