STORPOTATEN
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Damn. Jag skyller på att det var Lützendimma när vi var där.Mitt förtroende för din kompetens har nu fått sig en knäck.![]()
Damn. Jag skyller på att det var Lützendimma när vi var där.Mitt förtroende för din kompetens har nu fått sig en knäck.![]()
Vid Gletscherexpress!Lite mer detaljerat får du allt svara.![]()
Typ en sån här??
Klart @hebbelelle ska få lägga upp nästa fråga! Jag har svårt att komma åt lämpliga bilder…..Ajaj, får trycka på F5 oftare...
Nej, tyvärr inte korrekt.Lessières i Val d'Isere?
Chansning va? Jag skall ta mig tusan bänka dig lite oftare!Svår vinkel att ta bilden på.
Men en chansning då på att det är sista åket ner och gondolerna är inkörda i garaget på Gondelbahn Rudolfshütte 1 och att bilden kanske är tagen härifrån?
Visa bilaga 15477
Jag kastade pil på kartan och den träffade vid röda krysset, och nu säger @STORPOTATEN att han tänker bänka mig oftare!Chansning va? Jag skall ta mig tusan bänka dig lite oftare!
Jadå, det är Rudolfshütte 1, och det stämmer ganska exakt med var jag tog bilden från. Snyggt.![]()
Ja, det är Österrikes högsta lift, Wildspitzbahn.Wildspitzbahn?
Ohoo! Jag spelar inte schack, men Backgammon för stora pengar går väl an! Och bor inte i Uleåborg. Visa bilaga 15524
I vilken by bodde vi för 5-6 år sedan? Ski in, ski out. Bilden är tagen från vår köksfönster.
Tänkte just fråga om bryggeriet får många klagomål från PK svenskar på besök.Ledtråd: hoppas att ingen tycker, att jag har skickat något "opassande innehåll" igen.
I Bierstuben?
Tydligen. Man ser ju att han står där i fönstret och tar fotot.I Bierstuben?
Ja jevvlar!! Tänk att du tog en bild precis samtidigt….!!!Tydligen. Man ser ju att han står där i fönstret och tar fotot.
Visa bilaga 15526
Ser ut som att han och Stig-Helmer hamnade i ”annexet” tillsammans.Tydligen. Man ser ju att han står där i fönstret och tar fotot.
Visa bilaga 15526
Just där! Hoppas att Willy Walch har nu sin Bierstube öppen! För 2 år sedan var det stängd, brist av säsongsarbetare. Det bästa afterskistället i Stuben. Man kan se, om de ännu vågar sälja Möhrenbrau under de här dagarna av cancel- och woke-kulturen.
2:a mars alltså. Hur vet vi om baren är öppen? Har de Fernet? Skall vi alla ha en nejlika i bröstfickan så vi vet vilka som kommer från FR? Börjar afterskin redan vid 14?Om baren är öppen, vi kan möta där den 2ndra mars klockan 14?
Oj jo joj joj! Baren är stångd för evigt, säger google! Gamla halta Willy har inte hittat tillräckligt billiga arbetare i sin s´Murmele. Då måste vi möta på andra sidan av berget i Mooserwirth, klockan 14. Jag känner nog din hatt! En snabb öl, och jäger, och vi hinner ännu åka ett Galzig åk, Maiennånting före fullt kaos i Mooserwirth eller Krazy Kangaroo.2:a mars alltså. Hur vet vi om baren är öppen? Har de Fernet? Skall vi alla ha en nejlika i bröstfickan så vi vet vilka som kommer från FR? Börjar afterskin redan vid 14?
Så många frågor....
Rätt ort. Fel åk.Mont Fort? Frontside?
Det finns många åk på Mont Gele......fast det är ändå fel berg.Mont Gele?