Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Hawk100

Aktiv medlem
Strålande @Hawk100 !
Får vi nu se nån läcker skidbild?:)
Typ en sån här??
1642597486032.jpeg

PisteCarver

Aktiv medlem
Svår vinkel att ta bilden på.
Men en chansning då på att det är sista åket ner och gondolerna är inkörda i garaget på Gondelbahn Rudolfshütte 1 och att bilden kanske är tagen härifrån?
1642602738171.png

STORPOTATEN

Aktiv medlem
Svår vinkel att ta bilden på.
Men en chansning då på att det är sista åket ner och gondolerna är inkörda i garaget på Gondelbahn Rudolfshütte 1 och att bilden kanske är tagen härifrån?
Visa bilaga 15477
Chansning va? Jag skall ta mig tusan bänka dig lite oftare!
Jadå, det är Rudolfshütte 1, och det stämmer ganska exakt med var jag tog bilden från. Snyggt. (y)

PisteCarver

Aktiv medlem
Chansning va? Jag skall ta mig tusan bänka dig lite oftare!
Jadå, det är Rudolfshütte 1, och det stämmer ganska exakt med var jag tog bilden från. Snyggt. (y)
Jag kastade pil på kartan och den träffade vid röda krysset, och nu säger @STORPOTATEN att han tänker bänka mig oftare!😭

Det är inte lätt nu att hitta en bildgåta som blir en utmaning för mästerspanarna @Kalle_Luzern och @STORPOTATEN , och som samtidigt inte får alla övriga att sucka djupt och ge upp med en gång. Så därför är ni Kalle och Potätan tyvärr bänkade på denna gåta, som jag tror kan bli en lagom trevlig gåta för de flesta övriga.;)
Då kör vi.

Fin snö och massor med fantastisk skidåkning finns det på bilden.
Vad heter den gondolbana som går upp till toppen och öppnar upp för all denna fina skidåkning?
Pist eller offpist, det är bara att välja, det är inte ont om utrymme.:)
Edit: Om ni nu inte fixar det här på rimlig tid, så släpper jag lös "vargarna"...🐺

1642625763635.png

KaitsuH

Aktiv medlem
Ohoo! Jag spelar inte schack, men Backgammon för stora pengar går väl an! Och bor inte i Uleåborg.
thumbnail_IMG_1743.jpg

I vilken by bodde vi för 5-6 år sedan? Ski in, ski out. Bilden är tagen från vår köksfönster.

KaitsuH

Aktiv medlem
Just där! Hoppas att Willy Walch har nu sin Bierstube öppen! För 2 år sedan var det stängd, brist av säsongsarbetare. Det bästa afterskistället i Stuben. Man kan se, om de ännu vågar sälja Möhrenbrau under de här dagarna av cancel- och woke-kulturen.

Om baren är öppen, vi kan möta där den 2ndra mars klockan 14?

Senast ändrad:

KaitsuH

Aktiv medlem
2:a mars alltså. Hur vet vi om baren är öppen? Har de Fernet? Skall vi alla ha en nejlika i bröstfickan så vi vet vilka som kommer från FR? Börjar afterskin redan vid 14?
Så många frågor....
Oj jo joj joj! Baren är stångd för evigt, säger google! Gamla halta Willy har inte hittat tillräckligt billiga arbetare i sin s´Murmele. Då måste vi möta på andra sidan av berget i Mooserwirth, klockan 14. Jag känner nog din hatt! En snabb öl, och jäger, och vi hinner ännu åka ett Galzig åk, Maiennånting före fullt kaos i Mooserwirth eller Krazy Kangaroo.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Topp