Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

STORPOTATEN

Aktiv medlem
Attelaskorridorerna….??
Men vilket nummer??
Nu bränns det ordentligt. Kom igen, you can do it. Den har ett speciellt namn.
Vyn åt andra hållet.
1642703250332.png

Kalle_Luzern

Aktiv medlem
Var den så svår? Jag har ju inte varit i så många skidområden, eller rättare sagt: inte tagit bilder på vissa ställen.
Nu blir det mycket lättare. ;) Samma lift som syns.
031.JPG

KaitsuH

Aktiv medlem
Tack! Ett så roligt namn, så jag var tvungen att försöka med det: Gummi! Nu frågar jag namnet för restaurangen eller eller byn, där den finns. Staden är javisst en mycket berömd skid stad.

Så, i vilken liten restaurang kan man äta på gamla lp-platttor? Mycket rokkenrollish, på väggen kan ni se posters om två världens bästa grupper. (Och de bästa lp:erna är Rolling Stones: Beggars Banquet och Stooges: Raw Power!)
20181230_190325.jpg
20181230_192412.jpeg

KaitsuH

Aktiv medlem
Erkänner att jag googlat hej vilt 😋 men jag gissar på Elevation 1904 kanske?
Rätt stad, fel by. P.S. Elevation 1904 är en populär mötesplats för finn gänget (för de där tjejerna och killarna, som gör hjälte manöver i rännorna av Midi) i Chamonix, och apres ski bar för dem också.

KaitsuH

Aktiv medlem
Eftersom frågan handlade om antingen namnet på restaurangen eller byn slänger jag helt enkelt in Argentiere som svar.
Ja! Det är Le Grenier i Argentiere. Jag trodde, att många har bott i UCPA Argentiere och känner krogen. Men, bra krog, bra mat, ganska billigt också! Din tur @KalleBackeus ! @MKOL var litet långsammare.

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Topp