Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

KalleBackeus

Aktiv medlem
Ja! Det är Le Grenier i Argentiere. Jag trodde, att många har bott i UCPA Argentiere och känner krogen. Men, bra krog, bra mat, ganska billigt också! Din tur @KalleBackeus ! @MKOL var litet långsammare.
Och jag lämnar gärna över stafettpinnen till @MKOL

Det var f.ö. mer än 20 är sedan jag bodde på UCPA i Argentiere. Och då serverades ingen mat på lp-skivor 😁

MKOL

Aktiv medlem
Ja! Det är Le Grenier i Argentiere. Jag trodde, att många har bott i UCPA Argentiere och känner krogen. Men, bra krog, bra mat, ganska billigt också! Din tur @KalleBackeus ! @MKOL var litet långsammare.

Ändå skönt att ha rätt nån gång, även om jag inte hann och även om jag var tvungen att googla :cool: Det är ju stört omöjligt annars med alla globetrotters på freeride :oops:

MKOL

Aktiv medlem
Och jag lämnar gärna över stafettpinnen till @MKOL

Det var f.ö. mer än 20 är sedan jag bodde på UCPA i Argentiere. Och då serverades ingen mat på lp-skivor 😁

Men åhhhh va hygglo, kjamiz lixom! :love:

Ok, gissningsvis alldeles för lätt för er men ändå ........

Vad heter detta ställes kändaste pist?

1642419279997.jpg

Kalle_Luzern

Aktiv medlem
Det är klart att det inte behövdes någon ledtråd, borde jag fattat!

Självklart är det P-A backen jag var ute efter. Bollen är din @Kalle_Luzern
Otroligt, kollade någon annan tråd där du skrivit var du isolerat dig nyligen, kollade skidområden i närheten här på freeride och drog till med en av pisterna från pistkartan! 🤯:geek:
Vid spetsen av vilken halvö hittar man den här vyn?
004.JPG

PisteCarver

Aktiv medlem
De finns många sjöar, många halvöar och många vackra vyer i Schweiz.:)

Har söker jag namnet på en ort, vilken?
1642848292807.png

STORPOTATEN

Aktiv medlem
@STORPOTATEN , det är inte bara nära Imst, det är Imst.;)
Din tur!

@KalleBackeus , jag har faktiskt kört igenom Disentis, men det var många år sedan. Nu ska jag snart för första gången på 25 år, åka på skidsemester till Schweiz igen, och ser mycket framemot det!:)
Sannerligen på tiden att du drar dit! Och nu börjar det släppas på restriktioner lite här och var, gött!

Här står jag och funderar på vilka muffins som ser bra ut. Bilden hamnar i avdelningen klassiska offpiståk, och specifikt med tanke på vad som börjar om 5 min - https://www.freerideworldtour.com/maintenance.html
Jag undrar vad detta åk heter?
1642852508889.png

PisteCarver

Aktiv medlem
Jag kastade pil på kartan igen och träffade något som heter "Mont Gele - Super Fly".
Kan det vara rätt?:unsure:

Är det stenar i "muffinsen"?🪨😨

STORPOTATEN

Aktiv medlem
Inte Vallon darby eller Superfly.
Skulle i princip kunna vara Superfly, men det här är längre ner och heter då ngt annat ...

STORPOTATEN

Aktiv medlem
Var tvungen att tjyvkika lite på fatmap och jag får nog ge rätt för Superfly.
Vi åker egentligen col de la mouche, men skråat en bra bit bort till muffinsarna (stenarna) där Superfly kommer ner.

Så över till @PisteCarver igen.

PisteCarver

Aktiv medlem
Då kör vi ett av mina "vykortsfoton" igen.
Och jag tänkte att vi kör en lite annorlunda bildgåta.
Uppskatta eller beräkna avståndet (fågelvägen) i km till det mäktiga berget i mitten/bakgrunden.
Vid midnatt utses den som har kommit närmast till vinnare (ifall ingen har lyckats pricka in rätt antal km innan dess).
1642865082968.png

Senast ändrad:

Kalle_Luzern

Aktiv medlem
Om jag jämför med bergen jag ser från vardagsrummet tror jag på lite kortare avstånd... Fast kanske zoomat som tusan. 🤷‍♂️ Drar till med 30 km.
Dvs Lidingölopp snarare än marathon. 😂

Senast ändrad:

PisteCarver

Aktiv medlem
Att jag inte sprang ett maraton dit ska ni inte på något sätt tolka som någon ledtråd gällande avståndet. Jag springer helst inte över en km om jag kan undvika det.😓
Däremot åker jag gärna skidor längre (så länge det går utför 😁).

PisteCarver

Aktiv medlem
Kul att ni deltar så aktivt en lördag kväll!
Jag tittar till er då och då, just nu har jag "disco night" till tonerna av Dan Hartman's Relight My Fire 🕺, medan jag står jag och tillreder en potatisgratäng. Snart ska kolgrillen också tändas.🔥🥩

En av er ligger redan i "vinnarhålet"!;)

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Topp