Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

PisteCarver

Aktiv medlem
Tack för alla bidrag!
Nu lämnar jag er och återkommer vid midnatt med avgörandet (för er som inte har lagt bud, finns det fortfarande tid...;))
Snart är det dags för wine & dine, medan Patrick Crowley's "Do Ya Wanna Funk?" strömmar ur högtalarna 🔊🎶 och höjer stämningen ett steg till.

Stay tuned!:)

PisteCarver

Aktiv medlem
Midnatt är passerat och disco-funk rytmerna är ersatta av smäktande Motown-toner från The Four Tops - "Baby I need your loving...".
Dags att kora en segrare!
Tack för ett fantastiskt deltagande, kanske dags att omformulera en del bildgåtor så att fler känner sig lockade av att vara med och "tävla"?

Vem vann?
Var det mästerspanarna @Kalle_Luzern eller @STORPOTATEN som svepte hem det igen?
Nej, men Schweiz-Kalle hade rätt i en sak "kanske zoomat som tusan", eller som Potätan skulle ha uttryckt det "har zoomdjävulen varit framme nu igen?".
Ja, det har han!😲
Solklar och värdig vinnare är @MrHotDog med 53 km!(y)🏆🥇
Rätt svar är 51,4 km (med felmarginal +/- 0,1 km).
Vilket berg var det nu då?
Det är ett berg som ligger borta vid ett skidområde som jag har haft med tidigare i tråden, men vilket? Det sparar vi till en annan gång!;)

Kör på med nästa bildgåta @MrHotDog !(y)

MrHotDog

Aktiv medlem
Vad heter liften? Har samma namn som starten på åket man kan göra när man kommit upp.
P1030329.JPG

KaitsuH

Aktiv medlem
Nu behöver vi Wallander! Moderna skidor, men en skidpass av papp? Trädgränsen ligger ganska högt?

KaitsuH

Aktiv medlem
Tacker! Utan skid pass skulle den här varit omöjlig. Jag har brist av bilder, jag måste snart knycka lösenordet för fruns iCloud...

Men, vilken by i bilden?
thumbnail_IMG_0084.jpeg

KaitsuH

Aktiv medlem
Men är det La Thuile i varje fall? För @Emmis : Litet tidigare skickade jag några bilder från La Thuile och från Courmayer, jag trodde, att de alla var från La Thuile. Jag är gammal som fan och har litet (litet och litet) dåligt minne nuförtiden.

Emmis

Aktiv medlem
Gammalt skämt i tråden om @KaitsuH oöverträffliga snabbhet mellan skidområdena.
Menar du vilken topp du pekar på och inte var du står? Isf säger jag Tete de Vieux.
Tänkte nog den jag står på. Satt o funderade hur länge det tar mellan la thuile o courmayer, kanske man kan komma ner på 30 min om vägen e torr o ingen övrig trafik? Men då e det nog inte jag som kör…

STORPOTATEN

Aktiv medlem
Nä men bifogar bild tagen åt andra hållet ifall @KaitsuH kommer ur öldimman. Bilden med fingret hade jag iö skickat åt min mor kl 14,03 varav hon hade svarat ”hålls i pisten å skada dig int”
Ja då vette tusan vad du är ute efter för namn. I min värld står du i alla fall uppe på toppstationen i Courmayeur, vilket jag också tycker båda bilderna bekräftar.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Topp