Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Emmis

Aktiv medlem
Ja då vette tusan vad du är ute efter för namn. I min värld står du i alla fall uppe på toppstationen i Courmayeur, vilket jag också tycker båda bilderna bekräftar.
Där e två toppar å detta är den lägre dvs flytta blicken till höger på kartan… men nåjo låt @STORPOTATEN ta den å så går vi vidare

Senast ändrad:

Emmis

Aktiv medlem
Bild 2 är tagen från toppen av Tete d'Arp medan bild 1 är från liftstationen.
Bilderna är inte tagna från samma plats.
@STORPOTATEN har rätt på bild 1.
Vågar påsto de e tagna bredvid varandra dels för att de är tAgna med ngn minut emellan o för jag har aldrig varit enda upp pga att sista liften varit stängda både de gångerna jag varit i courmayer.

STORPOTATEN

Aktiv medlem
Vågar påsto de e tagna bredvid varandra dels för att de är tAgna med ngn minut emellan o för jag har aldrig varit enda upp pga att sista liften varit stängda både de gångerna jag varit i courmayer.
Menar du alltså Cresta Youla?
Jag är helt med på tåget att bilderna är tagna bredvid varandra. Men jag vidhåller att de är tagna från toppstationen. Från den lägre Cresta Youla kan du omöjligen få utsikten över Rutor-glaciären och Tete des Vieux som på första bilden.

Vet du @Emmis ! Courmayeur är en konstig plats. De här andra besserwisserna vet mycket bättre, var vi har varit, än vi själv!
Visst är det jobbigt? 😉 :LOL:
Nu har jag ju varit där själv och känner mig ganska säker....här är min egen bild från toppstationen. Mycket likheter med Emmis bild även om jag riktade min kamera mer åt höger.
1642956838964.png

PisteCarver

Aktiv medlem
Bild 1 är med +/- 10 meters noggrannhet tagen från liftstationen d'Arp.

Emmis

Aktiv medlem
Menar du alltså Cresta Youla?
Jag är helt med på tåget att bilderna är tagna bredvid varandra. Men jag vidhåller att de är tagna från toppstationen. Från den lägre Cresta Youla kan du omöjligen få utsikten över Rutor-glaciären och Tete des Vieux som på första bilden.

Visst är det jobbigt? 😉 :LOL:
Nu har jag ju varit där själv och känner mig ganska säker....här är min egen bild från toppstationen. Mycket likheter med Emmis bild även om jag riktade min kamera mer åt höger.
Visa bilaga 15646
Kanske aperolen som spökar då?

Hawk100

Aktiv medlem
Jag blir röd av avund på alla som fått åka ner från den där Aiguillen!!
Eller, ja inte ner åt vänster i bilden för att vila hos min kusin Roger men ner mot den där porriga toppen i bakgrunden….

STORPOTATEN

Aktiv medlem
Jag blir röd av avund på alla som fått åka ner från den där Aiguillen!!
Eller, ja inte ner åt vänster i bilden för att vila hos min kusin Roger men ner mot den där porriga toppen i bakgrunden….
Kusin Roger ner till vänster...berätta mer! Har han flyttat dit eller bara skaffat lya....eller vad?

Hawk100

Aktiv medlem
Ja Mont Pourri är ju rätt porrig!!
Och att bli ”rouge” av avund är ju rätt vanligt….
Och kusin Roger har inte köpt någon villa man kan vila i till vänster i bilden, men det hade ju redan PC listat ut!! 😉

KaitsuH

Aktiv medlem
Jag går allvarligt i vilse i Italien, till Frankrike vågar jag inte ens resa till, så, det är bäst att jag håller mig i tysktalande länder. Och i restauranger. Vad heter efterrätten frun åt? (Jag föredrar Asbach Uralt)
DSC_0401.jpeg

Emmis

Aktiv medlem
Tycker jag nångång ätit nått i stil med blushing maid men bildgoogle såg inte ut sådär 👀

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp