Exaktemente.Ja då vette tusan vad du är ute efter för namn. I min värld står du i alla fall uppe på toppstationen i Courmayeur, vilket jag också tycker båda bilderna bekräftar.
Där e två toppar å detta är den lägre dvs flytta blicken till höger på kartan… men nåjo låt @STORPOTATEN ta den å så går vi vidareJa då vette tusan vad du är ute efter för namn. I min värld står du i alla fall uppe på toppstationen i Courmayeur, vilket jag också tycker båda bilderna bekräftar.
Vågar påsto de e tagna bredvid varandra dels för att de är tAgna med ngn minut emellan o för jag har aldrig varit enda upp pga att sista liften varit stängda både de gångerna jag varit i courmayer.Bild 2 är tagen från toppen av Tete d'Arp medan bild 1 är från liftstationen.
Bilderna är inte tagna från samma plats.
@STORPOTATEN har rätt på bild 1.
Menar du alltså Cresta Youla?Vågar påsto de e tagna bredvid varandra dels för att de är tAgna med ngn minut emellan o för jag har aldrig varit enda upp pga att sista liften varit stängda både de gångerna jag varit i courmayer.
Visst är det jobbigt?Vet du @Emmis ! Courmayeur är en konstig plats. De här andra besserwisserna vet mycket bättre, var vi har varit, än vi själv!
Så är det.Vet du @Emmis ! Courmayeur är en konstig plats. De här andra besserwisserna vet mycket bättre, var vi har varit, än vi själv!
Bild 1 är med +/- 10 meters noggrannhet tagen från liftstationen d'Arp.Vågar påsto de e tagna bredvid varandra dels för att de är tAgna med ngn minut emellan o för jag har aldrig varit enda upp pga att sista liften varit stängda både de gångerna jag varit i courmayer.
Dethär inlägget missade jag, sorry!Cresta Youla
Kanske aperolen som spökar då?Menar du alltså Cresta Youla?
Jag är helt med på tåget att bilderna är tagna bredvid varandra. Men jag vidhåller att de är tagna från toppstationen. Från den lägre Cresta Youla kan du omöjligen få utsikten över Rutor-glaciären och Tete des Vieux som på första bilden.
Visst är det jobbigt?![]()
Nu har jag ju varit där själv och känner mig ganska säker....här är min egen bild från toppstationen. Mycket likheter med Emmis bild även om jag riktade min kamera mer åt höger.
Visa bilaga 15646
No.Pte du Montet.
No.Greppon Blanc?
....och till vänster....En hög rackare tittar fram lite snett bakom.
Ja, ser man på, en 3700+ till.....och till vänster....
Kusin Roger ner till vänster...berätta mer! Har han flyttat dit eller bara skaffat lya....eller vad?Jag blir röd av avund på alla som fått åka ner från den där Aiguillen!!
Eller, ja inte ner åt vänster i bilden för att vila hos min kusin Roger men ner mot den där porriga toppen i bakgrunden….
Nä, Villa-Roger!Ni skojar mig igen? Aiguille Rouge? Någon helvetes gamla skibum slang? Rouge=Roger?
Inte skulle vi. Aiguille Rouge är helt korrekt, bra.Ni skojar mig igen? Aiguille Rouge? Någon helvetes gamla skibum slang? Rouge=Roger?
Det är inte chokoladekage, då kagen smälter inte.Rødgrød med piskefløde och chokoladekage?
Was ist dasJag går allvarligt i vilse i Italien, till Frankrike vågar jag inte ens resa till, så, det är bäst att jag håller mig i tysktalande länder. Och i restauranger. Vad heter efterrätten frun åt? (Jag föredrar Asbach Uralt) Visa bilaga 15651
Nej, jag tror att det är en badort.Mayrhofen?
NixMayrhofen?