Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Kalle_Luzern

Aktiv medlem
Kul fråga. Den här bilden är tagen när @PisteCarver fortfarande vilade ut med sovmorgon efter gratäng och grillat. ;)
Vad heter den breda toppen mitt i bild?
IMG_3497.JPG

Kalle_Luzern

Aktiv medlem
@Kalle_Luzern Grattis, nattpasset är ditt!! 👍
Tänkte att man kan ju inte neka en turare sin nattsömn. ;)
Jag ska dessvärre jobba imorgon, så blir nog att jag kollar in före gryningen för att se om någon knäckt den här...
Glatt gäng som fick åka skidor på betald arbetstid, och med gratis liftkort. Vid vilken toppstation?
BMS_Januar2015_082.jpg

Kalle_Luzern

Aktiv medlem
Nähä, inte en gissning? Ledtrådar då… Närmsta stad nämns i en viss låt ovan. ;) På andra sidan bergen bakom gruppen ligger en välkänd skidort. Orten vi åkt upp från ligger längst upp i en lite annorlunda dal.

Kalle_Luzern

Aktiv medlem
Trodde du var på hudarna vid det här laget! ;) Weisshorn ovanför Arosa är det. Var ett bra "Off-site-möte" med förra jobbet. Middagen åt vi också på toppen, stjärnklar januarikväll så det var rätt häftigt att åka kabin upp och spendera kvällen.
Bakom bergen ligger alltså Davos, vägen upp går från Chur som det sjöngs om ovan.

Över till @Hawk100

Hawk100

Aktiv medlem
Trodde du var på hudarna vid det här laget! ;) Weisshorn ovanför Arosa är det. Var ett bra "Off-site-möte" med förra jobbet. Middagen åt vi också på toppen, stjärnklar januarikväll så det var rätt häftigt att åka kabin upp och spendera kvällen.
Bakom bergen ligger alltså Davos, vägen upp går från Chur som det sjöngs om ovan.

Över till @Hawk100
Börjad tidigt i morse vet du!!!
Och gick inte på så hög topp….
Här kommer utsikten kl 06.45 från morgonens topptur. Och frågan blir förstås ”Vilken världsstad blickade jag ut över i morse?”
Och för att göra det lite mer spännande vill jag inte ha svaret i skriven form utan som länk till valfri musikvideo med stadens namn i titeln.
1643098284465.jpeg

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Topp