Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Emmis

Aktiv medlem
Nåja jag ger er min barndoms hemmabacke, som är? fotad under det enda besöket de senaste 25 åren , och ett bevis på att allt inte var bättre fört. Männen på bilden har inget med frågan att göra

Bilagor

• 9DBC5F10-7FC1-4F52-A680-3F2149EA83F5.jpeg
    9DBC5F10-7FC1-4F52-A680-3F2149EA83F5.jpeg
    572.4 KB · Besök: 65

Emmis

Aktiv medlem
Okej det blev lite för svårt med finska småknölar. Måste ändå säga att @STORPOTATEN är väldigt nära o jag e akademiskt intresserad av vilka googleparametrar som landade i (sv:) Vetil. Måste tom själv googla om där varit några kommunsammanslagningar. Men så icke fallet så svaret var Kaustby [kö:ust] el. Kaustinen på andra språket. Tar mig friheten att lägga in en ny
0FEA3EE8-E117-48E9-8A58-19A3F0841E11.jpeg

Så vart e vi påväg?

STORPOTATEN

Aktiv medlem
Okej det blev lite för svårt med finska småknölar. Måste ändå säga att @STORPOTATEN är väldigt nära o jag e akademiskt intresserad av vilka googleparametrar som landade i (sv:) Vetil.
Ja det kan man fråga sig.... Lite social engineering kan man väl kanske säga. ;)
Du hade skrivit i ngn tidigare tråd om ditt finska påbrå och Vuokatti, så det blev till att googla lite efter finska skidanläggningar och denna dök upp, som jag tyckte var tillräckligt lik för att slänga in en gissning på.
1643181425549.png

Emmis

Aktiv medlem
Ja det kan man fråga sig.... Lite social engineering kan man väl kanske säga. ;)
Du hade skrivit i ngn tidigare tråd om ditt finska påbrå och Vuokatti, så det blev till att googla lite efter finska skidanläggningar och denna dök upp, som jag tyckte var tillräckligt lik för att slänga in en gissning på.
Hm nå gissade ju nog på bildsök o bilden e nog samma ställe men Vetil e grannkommunen, därav blev jag lite konfunderad.

KaitsuH

Aktiv medlem
Första bilden var svår! Jag trodde jag googlade alla skidanläggen i Österbotten, men inte Kaustis. Kaustis tycks inte vara med i Ski.fi

Emmis

Aktiv medlem
Första bilden var svår! Jag trodde jag googlade alla skidanläggen i Österbotten, men inte Kaustis. Kaustis tycks inte vara med i Ski.fi
Dethär tycker jag iö är underhållande; nån ravin i nån udda alpby tar ngn på 1min men nått litet skitställe i kalla norden -nope. Tror kaustby är stängt. Måste googla för att kunna säga med säkerhet därav kanske inte med i ski.fi

dannedieharder

Aktiv medlem
Ok, nu kanske det blir svårt men också kanske inte. Bilden är från en liten "topptur" med dottern tidigare i vinter. Turen innehöll ett uppskattat delmål. Vad var det delmålet?
Bör gå att lösa om man listar ut var vi befann oss när bilden togs.

bild889.jpg

Senast ändrad:

dannedieharder

Aktiv medlem
Vi startade från stugan på Skalet och visst var delmålet Jaktstugan och en uppskattad våffla med tillhörande varm choklad.

Vi fortsatte sedan upp mot Stöten/Skalsfjället och bilden är tagen i ravinen som leder tillbaks mot Hildings backe där vi pga snöbristen i terräng skidad ner.
En mysig dag som avbrott till att trängas i backarna under veckan efter nyår.

Det var tight men @FreeHeelBlumen var först.

fredw

Aktiv medlem
Den ravinen har jag åkt många ggr så den gick inte att bomma. Borde kanske bänkat mig själv när jag tänker efter.... 😦

Du menar om man kan svaret, och faktiskt varit på plats, så bör man låta bli att svara? :oops: :unsure: Riktigt så hårda mot er själva behöver ni nog inte vara.
Påminner litet om när barnen ställer en gåta... "Den som kan svaret på gåtan får inte svara!" Nähä...?

Vi startade från stugan på Skalet och visst var delmålet Jaktstugan och en uppskattad våffla med tillhörande varm choklad.

Vi fortsatte sedan upp mot Stöten/Skalsfjället och bilden är tagen i ravinen som leder tillbaks mot Hildings backe där vi pga snöbristen i terräng skidad ner.
En mysig dag som avbrott till att trängas i backarna under veckan efter nyår.

Det var tight men @FreeHeelBlumen var först.
Som sagt, dyker Vemdalen upp får man passa på. På den här bilden var jag mitt i vintern men någon snö kunde man inte hitta. Var i världen är vi?
DSC00812.JPG

STORPOTATEN

Aktiv medlem
Du menar om man kan svaret, och faktiskt varit på plats, så bör man låta bli att svara? :oops: :unsure: Riktigt så hårda mot er själva behöver ni nog inte vara.
Påminner litet om när barnen ställer en gåta... "Den som kan svaret på gåtan får inte svara!" Nähä...?
Ähmm...njäe riktigt så hårda ska vi väl inte vara. Men med tanke på hur mkt jag varit i LP så blev det nästan lite väl enkelt. Ungefär som att be PC gissa på Seppis. Den skulle han knycka utan att ens öppna ögonen och titta på bilden. Han skulle troligtvis känna igen lukten av Seppis på bilden över tcp/ip.

PisteCarver

Aktiv medlem
Ungefär som att be PC gissa på Seppis. Den skulle han knycka utan att ens öppna ögonen och titta på bilden. Han skulle troligtvis känna igen lukten av Seppis på bilden över tcp/ip.
Aaah… på Seppi's.....en rykande Pizza Diavolo med extra Tabasco och en isig Radler därtill!🍕😋
Detta intages lämpligen vid det här bordet tillsammans med andra som också kan uppskatta underbara saker i livet!:)
1643193841571.png

1643193431813.png

1643193716725.png

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Topp