Kalle_Luzern
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Nej, inte här i centrala delarna. Är vid en lite speciell toppstation, syns i bild vad som är speciellt…Jochpass?
Nej, inte här i centrala delarna. Är vid en lite speciell toppstation, syns i bild vad som är speciellt…Jochpass?
Den kanske ligger på gränsen mellan två länder, gissar på OSTSCHWEIZ - LIECHTENSTEIN.Nej, inte här i centrala delarna. Är vid en lite speciell toppstation, syns i bild vad som är speciellt…
Kabinen, och orten den kommer upp från var bakom mig när jag tog bilden. Annan lift som kommer upp där från höger som syns.Går kabinen vidare ner på andra sidan???![]()
Nej, inget sånt. Snarare form och färg!Den kanske ligger på gränsen mellan två länder, gissar på OSTSCHWEIZ - LIECHTENSTEIN.
Liebi Grüess in Graubünda!Kabinen, och orten den kommer upp från var bakom mig när jag tog bilden.
Nej, inget sånt. Snarare form och färg!Men det är österut, faktiskt öster om Lichtenstein.
Verkligen vilt! Inte riktigt så långt österut. Bjuder på en bild från platformen för kabin ner mot dalen.Gissar hejvilt nu!!
Scuol?
Det måste det!Det är ju Davos därnere så det måste vara Jakobshorn?
Ta en med Disco!!Står med matlagningen så det dröjer lite.
Ska försöka hitta en bildgåta som alla kan vara med på, och som får pågå till i morgon fm.
Det är ju lillördag!Ta en med Disco!!![]()
Eller Hinteres Plattenhorn kanske, som ju ligger öster om Vorderes?Piz Sesvenna och Vorderes Plattenhorn?
Så är det säkert ja!Eller Hinteres Plattenhorn kanske, som ju ligger öster om Vorderes?
Den förklaringen är ju så bra att jag kanske borde ge rätt för den?Piz Sesvenna och Vorderes Plattenhorn?
Alla goda ting äro tre!
Triangeln har tre hörn. Varje hörn representerar ett land;
Piz Sesvenna (Italien (Swiss))
Vorderes Plattenhorn (Swiss)
Karlesjoch Aussicthsplattform 3-länderblick (Österrike (Italien)).
Chic har haft tre låtar på Billboards topplista, och de har blivit nominerade till Rock'nRoll Hall of fame 7 gånger. Och 7 är ju som alla vet 3+3+en tredjedel av...just det...3!
Och slutligen har PC tre gånger i rad tagit hem titeln "Disco Duck Skaune" mellan 1979-1981.![]()
Nej, tringeln bildar ett "fysiskt" tal (om man mäter på den) som stämmer med ett viktigt tal i "Good Times".Kan det ha med kvart i tio att göra? 09:45?
We have a winner!111 BPM, men vad har det med den triangeln/de bergen att göra? Tror snarare på takten, men eftersom jag är tondöv kastar jag in handduken på den.
Det blir strax normalt igen, det var @Hawk100 som ”tvingade” mig.Jösses, det känns som om upp spelet plötsligt steppat upp några snäpp. Nu räcker det inte med att vara bergsnörd längre, man måste även vara matematiker och Disco Duck!![]()
Yes! Fotograferat från strandpromenaden en bit ut från stan på andra sidan sjön (jämfört med var jag bor alltså). Man kan se riktiga toppen, tornet vid bergstationen på Klein Titlis och övre delarna av glaciäråken Galtiberg och Steinberg. Kan även skymta delar av pisterna där uppe.Titlis!?
Bara delvis, lillördag så en del tid spenderades nog med: