Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Kalle_Luzern

Aktiv medlem
Där satt den. Ett ställe man fick åka till lite oftare förr när dom gamla dieselliftarna i Alagna antingen var trasiga eller att det blåste för mycket. Ett charmigt litet område med bra pister och en jättefin utsikt åt flera håll. Din tur @Kalle_Luzern
Ser fint ut! (y)
Var är den här bilden tagen?
004.JPG

Kalle_Luzern

Aktiv medlem
Ser lite frostigt ut.🥶
Det är från "Geta-Stocken" (Gemsstock), taget mot nord-nordost och man ser Tödi där i bakgrunden.
Kollade loggen, står att det var "varmt"! Men håller med om att det ser frostigt ut. Sista november 2014 och som synes redan ok med snö där då. (y) ⛷️
Man ser även Bristen, Gross Windgällen och Piz Tiarms som alla fått vara med här förut.

Över till @PisteCarver

PisteCarver

Aktiv medlem
Ser klurigt ut, är du öppen för .....Mutor? 😉
När du verkar ha varit offline någon dag, så vågar jag lägga upp bilder som jag vet att du annars kan direkt.
Men... så lurar du i vassen!
Och det hedrar dig att du låter gåtan stå kvar för övriga att jobba på!;)

Din ledtråd är också klurig, och jag tror inte att den hjälper så många.:LOL:

PS. Om nu allt går som det är tänkt om några veckor, så blir det mycket nytt från ställen där varken du eller jag har varit tidigare.:)

STORPOTATEN

Aktiv medlem
När du verkar ha varit offline någon dag, så vågar jag lägga upp bilder som jag vet att du annars kan direkt.
Men... så lurar du i vassen!
Och det hedrar dig att du låter gåtan stå kvar för övriga att jobba på!;)

Din ledtråd är också klurig, och jag tror inte att den hjälper så många.:LOL:

PS. Om nu allt går som det är tänkt om några veckor, så blir det mycket nytt från ställen där varken du eller jag har varit tidigare.:)
Har inte riktigt varit offline hela dagen , utan var faktiskt inne en stund och snurrade runt på "varmkorven's" kluriga gåta. Den där orten tror jag nog aldrig jag hört talas om. Kul! :)

Ivo del Scandi

Aktiv medlem
Här bjuds det både på gratis el och Jämtlands bästa skogsåkning. 🌲
Vad heter stället?

Ps jag skickade en filmsnutt till @STORPOTATEN från dagens åkning men hur gör ni för att bifoga filmer här?
(Om jag lyckas så kan jag bjuda på en rökare med potäten 😱)

Bilagor

• D82EA1F4-5FA9-43B9-9F98-75EA4BDA30AF.jpeg
    D82EA1F4-5FA9-43B9-9F98-75EA4BDA30AF.jpeg
    280.5 KB · Besök: 44

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Topp