KalleBackeus
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Gran Sasso?
NixMadesimo?
Nix lägger ut en ny bild snart om ingen tar det.Gran Sasso?
Är det ändå rätt att tänka någonstans I Apenninerna?Nix lägger ut en ny bild snart om ingen tar det.
Näe då är du i fel bergskedjaÄr det ändå rätt att tänka någonstans I Apenninerna?
Nej här finns bara 5st liftar.Inte uppe i Sestriere/San Sicario? Dock inte så litet system…
27 mil ifrån bilvägen...Pejo3000?
Puy Saint Vincent?Var är jag nu och smaskar pist? Ett litet udda ställe med jäkligt bra carvingpister.
Visa bilaga 15904
Det ligger inte i Italien..Puy Saint Vincent?
Börjar närma oss nu bara11mil ifrån. Jag får ju googla massa orter jag inte känner till...Piana di Vigezzo!!!
Där satt den. Ett ställe man fick åka till lite oftare förr när dom gamla dieselliftarna i Alagna antingen var trasiga eller att det blåste för mycket. Ett charmigt litet område med bra pister och en jättefin utsikt åt flera håll. Din tur @Kalle_LuzernScopello - Alpe di Mera?
Ser fint ut!Där satt den. Ett ställe man fick åka till lite oftare förr när dom gamla dieselliftarna i Alagna antingen var trasiga eller att det blåste för mycket. Ett charmigt litet område med bra pister och en jättefin utsikt åt flera håll. Din tur @Kalle_Luzern
Kollade loggen, står att det var "varmt"! Men håller med om att det ser frostigt ut. Sista november 2014 och som synes redan ok med snö där då.Ser lite frostigt ut.
Det är från "Geta-Stocken" (Gemsstock), taget mot nord-nordost och man ser Tödi där i bakgrunden.
Ser klurigt ut, är du öppen för .....Mutor?
När du verkar ha varit offline någon dag, så vågar jag lägga upp bilder som jag vet att du annars kan direkt.Ser klurigt ut, är du öppen för .....Mutor?![]()
Har inte riktigt varit offline hela dagen , utan var faktiskt inne en stund och snurrade runt på "varmkorven's" kluriga gåta. Den där orten tror jag nog aldrig jag hört talas om. Kul!När du verkar ha varit offline någon dag, så vågar jag lägga upp bilder som jag vet att du annars kan direkt.
Men... så lurar du i vassen!
Och det hedrar dig att du låter gåtan stå kvar för övriga att jobba på!
Din ledtråd är också klurig, och jag tror inte att den hjälper så många.
PS. Om nu allt går som det är tänkt om några veckor, så blir det mycket nytt från ställen där varken du eller jag har varit tidigare.![]()
Va? Du har väl varit i Alagna? Då kör man väl förbi Alpe mera?Har inte riktigt varit offline hela dagen , utan var faktiskt inne en stund och snurrade runt på "varmkorven's" kluriga gåta. Den där orten tror jag nog aldrig jag hört talas om. Kul!![]()
Oftast tänker man inte på att det är en skidort där, syns ju inte från dalen.Va? Du har väl varit i Alagna? Då kör man väl förbi Alpe mera?
Jag vet. Stor skandal. Skyller på att vi hade transfer och italienaren körde som en vettvilling.Va? Du har väl varit i Alagna? Då kör man väl förbi Alpe mera?
Snyggt @Ivo del Scandi !Mutkogel!
Ladda upp dem på Youtube, och copy/paste på länken!Ps jag skickade en filmsnutt till @STORPOTATEN från dagens åkning men hur gör ni för att bifoga filmer här?
(Om jag lyckas så kan jag bjuda på en rökare med potäten)
Det finns förvisso laddplats vid Drommen. Men det är MER och inte gratis.Bydalsfjällen
Jag har aldrig åkt i Storlien men enligt uppgift är det alldeles för tät skog där. Dessutom är laddplatsen även i Storlien MER dvs inte gratisStorlien
Ingen dum gissning (riktigt bra skogsåkning) men Huså saknar tyvärr laddplats (och kraftverk)
Har förvisso ett kraftverk (på andra sidan älven). Men laddplatserna är Skistar/Fortum och kostar pengar