Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

STORPOTATEN

Aktiv medlem
16:50 - det börjar väl bli dags att slänga in ngt.
Om jag har rätt i mina antaganden gällande platserna, säger jag 16,5 km. Eller jag och jag....snarare ngn fancy websajt. :)
1643903377207.png

PisteCarver

Aktiv medlem
Ok, times up!
Berget är en mäktig 3700+ meters topp och jag har ju lurats lite med zoomen igen.;)
Eftersom @STORPOTATEN har identifierat både min plats och toppens plats, så tar han ju hem det här med 16,5 km. Jag hade mätt upp 16,7 km manuellt på en karta, som förstås kan ge en viss felmarginal.
Över till @STORPOTATEN !

Hawk100

Aktiv medlem
Är La Plagne det enda området som @Hawk100 kan åka till själv utan dig?
Dvs. han hittar själv och riskerar inte att åka vilse?:unsure:;)
Hammarbybacken brukar jag klara mig både uppför och nedför utan en stadig potatis som visar vägen….
Fast i går morse kl 06.30 blev jag stoppad från att gå uppför av personalen som jobbade med snöläggningen. Förmodligen var det för att de blev oroliga när inte @STORPOTATEN var med och kunde guida mig… 🤔

PisteCarver

Aktiv medlem
Så är det. När vi nu ska till nya områden i påsk är det barnskidselen som gäller för honom. Jag tar inga risker där inte! ☝️ :giggle:
Skulle vara intressant att få se er båda när ni kommer farande i Skiroute Gletscherzunge nedanför Lärmstangeväggen, med barnsele mellan er.:unsure:
Jag kanske kör ner bara för att få möjlighet att föreviga detta.:LOL:
Watch out!;)

Ivo del Scandi

Aktiv medlem
Vild gissning bara😂 har faktiskt inte riktigt listat spaltens standad inventariers personliga kopplingar ännu. @Ivo del Scandi som nästa gissning då
Senast jag var på Mälaren med @Hawk100 så välte hans kajak ute på fjärden. (Det var väl 25 år sedan och hans plånbok ligger kvar på botten sedan dess)

KalleBackeus

Aktiv medlem
Jag har ingen aning om vem som döljer sig i motljuset, men chansar på att det är Albysjön på Tyresö ni är ute och åker på. Ser lite skrovligt ut?

STORPOTATEN

Aktiv medlem
Vi kan väl säga så... ;) Tyckte det var snygg bild, inte förrän jag kollade igen och insåg att det är Oldenhorn där bakom liftstolpen som polletten trillade ner.

Vart leder den här liften?
Visa bilaga 16111
Förhoppningsvis till djupt puder. Eller i värsta fall till Bärghuis Jochpass, vilket iofs kanske inte är så pjåkigt. :unsure:

Kalle_Luzern

Aktiv medlem
Förhoppningsvis till djupt puder. Eller i värsta fall till Bärghuis Jochpass, vilket iofs kanske inte är så pjåkigt. :unsure:
Upp till Jochpass, precis. (y) Bärghuis rekommenderas, precis som åken från Jochstock (en lift till upp). Kollat webcam, inte alls sett så fluffigt ut som man hade förväntat sig efter 1 m snöfall. Stormen tog nog det mesta, vi får se imorgon bitti. ⛷️

@STORPOTATEN scenen är din

STORPOTATEN

Aktiv medlem
Hur ska man kunna veta det?
Di ser ju lia danna ut alla di därade fjälltopparna.🤷‍♂️;)

Men har ni varit morgonpigga och knatat upp på Predikstolen i de första morgonstrålarna? Kan det vara Norra Helagsstöten där bakom?:unsure:
Ja jag satt precis och kliade mig själv i huvvet då jag insåg att jag trodde det var en topp det i själva verket inte var....🙄

Men en sak är säker, det är inte någon Predikstol eller Helagsstöt.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Topp