Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

fredw

Aktiv medlem
Arrrgh! När man äntligen kan en bild så sitter man i videomöte. Men ja, att vakna upp där uppe och få lägga första skären i en orörd pist var gudomligt.
Samma här. Missade denna fråga, har åkt där flera ggr och avbokade just en resa v 11 till San Cassiano vid slutet av denna "glömda dal". San Cassiano rekommenderas, mysig by lätt att köra till från Brennerpasset, nära till både Sella Ronda, Marmolada, Alta Badia, Cinque Torres fina pister plus Cortina... och sedan en sväng till Venedig innan man kör hem.
Antagligen mitt straff för att jag samtidigt argumenterar med/mot just Fati i en helt annan tråd... :)

RandoScando

Turtok
Forumvärd
Okej, jag tycker det är skitsvårt att få en lagom nivå på saker och ting - men here goes. Vars är vi nu?
gissa.jpg

Ledtråd (?): Namnet på närmaste bostadsort är inte precist nog :)

En till bild från lite högre upp på turen:
gissa2.jpg

Facit: Det är Hakuba Highlands vi är och knallar i, trevligt ställe om man vill "komma bort" lite från massa människor under dagar när det är taskigt väder (som kan ses i panoramat att det till viss del var under denna dag). Ligger på "andra sidan" jämfört med alla kända skidorterna i byn. Liften är nedlagd, och lifttraseen är det bästa tillgängliga åket. Se till att ha med hudarna. Är inga problem att knalla dit från de flesta boendena i stan heller, även om det tar några minuter.

Senast ändrad:

RandoScando

Turtok
Forumvärd
Inga rätt hittills, tre av de tidigare gissade orter syns dock (tydligt skulle jag vilja påstå) i bild nummer två.

RandoScando

Turtok
Forumvärd
Fortfarande inga rätt - inte ens från @PisteCarver. Men nu har alla 5 skidorter som kan ses i panoramat gissats.

2 ledtrådar till: Första bilden är tagen i ganska exakt nordlig riktning. Jag tror best bet för de som gissat hittills är att ge sig in på valfri kartapplikation med satellitbilder och klura lite!

snorkel

Aktiv medlem
Har åkt i Cortina, Happo och Hakuba 47 men tycker bilderna ser plattare ut och passar bättre i Madarao

PisteCarver

Aktiv medlem
Fortfarande inga rätt - inte ens från @PisteCarver. Men nu har alla 5 skidorter som kan ses i panoramat gissats.

2 ledtrådar till: Första bilden är tagen i ganska exakt nordlig riktning. Jag tror best bet för de som gissat hittills är att ge sig in på valfri kartapplikation med satellitbilder och klura lite!
Dalen har jag redan hittat, men vad är det du är ute efter?
Den ort som du är i eller har bakom dig?
Happo One är väl den som syns till vänster?
Varenda litet berg i dalen är ju en "skidort".

RandoScando

Turtok
Forumvärd
Det finns någon lite backe med lift bakom dig som heter Hakuba Highland Hotel?
Radarn slog till igen alltså :) Kanske var väl knepigt, jag tänkte det skulle kunna vara kul med något som krävde lite tänkande utanför boxen, men det blev nog inte riktigt som jag hoppats. Visst är det Hakuba Highlands vi är och knallar i, trevligt ställe om man vill "komma bort" lite från massa människor under dagar när det är taskigt väder.

(Vi är ungefär mitt i Hakuba Highlands på första bilden, panoramat är från toppen (eller nära toppen, jag minns inte 100%))

PisteCarver

Aktiv medlem
Radarn slog till igen alltså :) Kanske var väl knepigt, jag tänkte det skulle kunna vara kul med något som krävde lite tänkande utanför boxen, men det blev nog inte riktigt som jag hoppats. Visst är det Hakuba Highlands vi är och knallar i, trevligt ställe om man vill "komma bort" lite från massa människor under dagar när det är taskigt väder.

(Vi är ungefär mitt i Hakuba Highlands på första bilden, panoramat är från toppen (eller nära toppen, jag minns inte 100%))
Du står framför den här skidbacken, är det den du är ute efter?
Hakuba Highland.JPG

snorkel

Aktiv medlem
Vore lite kul med statistik på denna tråd.
Hur rangordnar sig världsdelarna i antal frågor?
Rangordning länder på rätt svar.
Rangordning länder på gissade svar.
Topplista på vilka som haft flest rätt.
Vilka har svarat rätt snabbast?
Vilka gissar mest vilt? dvs flest svar

snorkel

Aktiv medlem
Är en riktig puder-pärla som de flesta där inte känner till, rekommenderas varmt om det skulle vara taskiga förhållanden och/eller uppkört i de övriga större orterna runt omkring. Men det är fortfarande på fel sida av dalen!
Tackar för tipsen! Gillar Hakuba och har varit där en dryg vecka flera år på raken. När coronan går över så blir det säkerligen återfall på Hakuba. Hotellet i Cortina kan rekommenderas. Fantastiskt bra.

snorkel

Aktiv medlem
Nu blev det ERR_CONNECTION_TIMED_OUT på freeride.se igen.

Betyder rimligen att servern inte hinner med att svara på alla anrop.

Senast ändrad:

PisteCarver

Aktiv medlem
Ja, en del har ju bestämt sig för att höja svårighetsgraden, så vi fortsätter på den vägen.
Vad heter liften vi åker i, och hur djup är snön? :unsure:
Clip140_.JPG

Nej, jag bara skämtar lite med er, skrolla ner så kommer den "seriösa" gåtan!
;)

Här står vi och gör morgongymnastik på hög höjd före dagens första åk. Jag vill ha en absolut exakt beskrivning på var vi är!
Strax nedanför oss började en brant pist med stora "räliga" pucklar! :(
På andra bilden har jag markerat vår position.
Om det blir för svårt, så blir det ledtrådar... :)
Clip141_.JPG

Clip142_.JPG

Clip142__.JPG

Senast ändrad:

Snödjup

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp