Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

KaitsuH

Aktiv medlem
Du vill till baka till 80 talet? Som tips kan du kolla back to the future 1,2,3 där kan du kanske få några konkreta tips på hur man förflyttar sig i tid. Om det verkar omständigt att förverkliga kan du ju gå in till närmaste h&m och ekipera dig tidstroget, sen söker du fram en volvo 340 , eller snnan bakhjulsdriven bil, å sen e e nog bara rockenroll. Du behöver inte tacka mig för tipsen
80-talet? Vi hade Lada 1200! Eller vi hade flera, 1200L, 1300s, 1500, 1500s, 2107. Jag vet nånting om tiden!

Emmis

Aktiv medlem
Här var det tyst, ger en ledtråd till då.
Jag kan berätta om mig själv att jag i tiderna har huserat på adressen Otsvängen. Adressen har en nära koppling till det vita på bilden

@KaitsuH jag vet inget om lada som bil. Har dock en lada 3*3 på gården, om de har ngt gemensamt vore jag orolig för köregenskaperna

Emmis

Aktiv medlem
057FCE21-FB08-4611-93C3-444955FE1022.png

Precis, Taivaskero eller himmelriket på svenska. Hit försökte jag få @PisteCarver på date men han föredrog dolomiterna…😮 här tände man os elden 1952, vilket det står på skylten. Belinda sjöng om att himlen finns på jorden, och vid otakari byggde man en os-by vilket senare blev en teknologby. Över till @zingo11

Kalle_Luzern

Aktiv medlem
Funderade på om jag kunde kontrat med någon annan restaurant där. :LOL: Men får rota lite isåfall så kör på den här. Schweiz, ja. Färsk, nja. 2018.

Vad heter glaciären jag markerat?
IMG_0891.jpg

PisteCarver

Aktiv medlem
Där satt den. Även stavat Rosenlouwi på vissa schweiziska kartor. Den kommer ner från Wetterhorns grannar, Mittlehorn och Rosenhorn. De tre som syns till höger om, alla runt 3700 m.
Bilden tagen nära Turren och kabinbanestationen ovanför Lungern.

@PisteCarver får ta oss in i söndagsnatten.
Kunde inte hålla mig när jag såg en så fin bild.:)
Jag har vallat fyra par skidor idag, och om några dagar är det meningen att jag ska prova mina nya Enforcer 88. 🏎️⛷️😃

Bildgåtan går vidare till @macl !

macl

Aktiv medlem
inget av dessa....Cal orck´o bra gissning på djur!
Ny ledtråd: i alperna

Senast ändrad:
Ser ut som en fin vandring, skulle gärna se alperna på sommaren.

Här är det en skotertur med jobbet med en skidanläggning i bakgrunden. Vilken?
DF6C80D6-E439-43A6-AB8F-98BC7EBF3305.jpeg

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Topp