Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Kalle_Luzern

Aktiv medlem
Japp, visst är jag på Kalles bakgård…. 😉
Ja precis, bakgård. Nere på baksidan där jag aldrig varit. :oops:
Se om man lyckas ta sig dit någon gång, lite kul vore det ändå. :)

Jag blandar och ger lite. Frostig morgon, var hade jag den här utsikten till frukosten?
005.JPG

Kalle_Luzern

Aktiv medlem
Men visst har du väl åkt Titlis rundturen?
Nej, inte blivit av. :oops:🙈 Skidåkningen/turandet säkert inga problem, men gillar inte balanserande på smala kammar med flera hundra meter höga stup på sidorna, och hålla på med rep och annat... :rolleyes:
Vilken väg kom ni upp till Grassen? Undrar lite eftersom ni har selar på er, eller är de bara allmän glaciärsäkerhet i det här fallet?

Senast ändrad:

Hawk100

Aktiv medlem
Nej, inte blivit av. :oops:🙈 Skidåkningen/turandet säkert inga problem, men gillar inte balanserande på smala kammar med flera hundra meter höga stup på sidorna, och hålla på med rep och annat... :rolleyes:
Vilken väg kom ni upp till Grassen? Undrar lite eftersom ni har selar på er, eller är de bara allmän glaciärsäkerhet i det här fallet?
Selarna hade vi på oss hela veckan, men vi var bara inknutna sista biten upp genom några pass… Samma sak med stegjärnen och isyxa. De användes bara vid några få tillfällen och det hade absolut funkat utan, som förutsättningarna var just den veckan…. Skarjärnen åkte ”tyvärr” på skidorna lite oftare….
Vid åkningen från Sustenhorn ner över Steigletcher var det en hel del glaciärsprickor, så då kändes selen absolut nödvändig att ha på. Men den stör ju inte på något sätt att ha på under åkningen…

Kalle_Luzern

Aktiv medlem
Ser grymt ut, kan det vara på Frutt Restaurant Titschli frukosten intogs?
Jaha, så heter restaurangen nu ser jag. Hotellfrukost på Frutt Mountain Resort iaf. Tror det hette Frutt Lodge and Spa när jag var där. Hade räckt med Melchsee-Frutt. :) En av släpliftarna syns på andra sidan sjön till vänster.

Din tur @STORPOTATEN

Senast ändrad:

STORPOTATEN

Aktiv medlem
Jaha, så heter restaurangen nu ser jag. Hotellfrukost på Frutt Mountain Resort iaf. Tror det hette Frutt Lodge and Spa när jag var där. Hade räckt med Melchsee-Frutt. :) En av släpliftarna syns på andra sidan sjön till höger.

Din tur @STORPOTATEN
För någon månad sedan var jag på kvällsmatch med grabben och passade på att ta mig en liten promenad innan. Gick då förbi ett gammalt barndomsminne, nämligen ett av de lokala "skidsystemen"... (Läs lift). Nu för tiden är dock inte liften kvar, men fortfarande är det en populär pulkabacke.
För att komma dit gick man över denna bro.....vad heter/hette "skidsystemet"?
1652164899581.png

1652164965010.png

Senast ändrad:

STORPOTATEN

Aktiv medlem
Kan det vara Farstanäset?
Tror det var kungen männ som byggde bron?
Mucho bravo! (y)
Farstanäsbron byggdes första gången 1914 av försvarsmakten (är väl kungens män?) som ett stöd för befästningslinjen Södra Fronten. Tänkt att försvara Stockholm mot angrepp söderifrån. Dvs från allehanda tokiga skåningar... 😉 :giggle:

Bilden är din @zingo11

Senast ändrad:

zingo11

Aktiv medlem
Jag ger upp :)
Kittelfjäll,vi är kusiner och så heter pisten.
Ursäkten till Petter är att Tännäskrök aldrig kommer upp i samma skogåkning oavsett stjärnorna,jag har har andel stuga i Tännäs så det går finfint att jämföra.Bästa åkning för mig säsong 21-22.

Varsågod att lägga upp en ny.

Kalle_Luzern

Aktiv medlem
Det blev ju lite antiklimax. 😲För att inte riskera helt stiltje slänger jag in något från tåget från huvudstaden.
Vad heter sjön? Lite annan planering än i världscupen för slalomen ner härifrån. :ROFLMAO:
1652211991573.jpeg

PisteCarver

Aktiv medlem
Jag ger upp :)
Kittelfjäll,vi är kusiner och så heter pisten.
Ursäkten till Petter är att Tännäskrök aldrig kommer upp i samma skogåkning oavsett stjärnorna,jag har har andel stuga i Tännäs så det går finfint att jämföra.Bästa åkning för mig säsong 21-22.

Varsågod att lägga upp en ny.
Ett är tips är att lägga upp en bild som innehåller något identifierbart (mer än snö och dimma). ;)

Kalle_Luzern

Aktiv medlem

Hawk100

Aktiv medlem
Ja i vintras prickade man inte direkt midjedjupt puder i Alperna…..
Inte heller på den här bilden nedan är det midjedjupt med snö. Trots det har den en del kopplingar till skidåkning! Den första koppling är förstås att bilden togs på väg hem efter en skidresa….
Den andra är att det faktiskt anordnats ett inofficiellt mästerskap i området ett antal gånger i modern tid. Men i vilken skidgren??? 🤔
1652244484172.jpeg

fredw

Aktiv medlem
Favoriten Zillertal igen, nu odefinierad level!

På detta trevliga hotell på "platten" i Zillertal hittade vi en fin funktionell lägenhet med kök, balkong, 2 dubbelrum, 2 badrum för ca 700 Euro vecka 6 i år. Rekommenderas. Mycket lätt att nå - ta t ex tåget från Malmö på morgonen så kan du stiga av 1 km från hotellet samma kväll.
Vad heter boendet?
Bifogar två bilder för att underlätta. Bilen är från 2011 och matchar tyvärr inte riktigt den fina takboxen... Den andra bilden är ett screenshot från en webcam dagen innan vi anlände, där hotellet syns i bild.

1652254831927.jpeg

1652254851121.jpeg

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp