Woohoooo....en gissning!!Saalbach?
Tjohooo, äntligen!!Bramberg am Wildkogel?
Försökte tidigare, men distraherad av massa Teams-möten så fick inte ihop det...Tjohooo, äntligen!!
Helt korrekt - över till Schweizerfrancens förlovande land!
Vridit kameran lite åt höger så......hade det kunnat bli några maffiga berg!Försökte tidigare, men distraherad av massa Teams-möten så fick inte ihop det...
Den här liften ger inte så mycket som 1200 fhm, men ganska lång för en släplift. Vad heter den?
Visa bilaga 18287
Jo, men de har vi sett så många gånger nu ju.Vridit kameran lite åt höger så......hade det kunnat bli några maffiga berg!![]()
Ja, precis. Högst i Belalps lilla skidsystem.Asch, nu börjar jag bli lite otålig....
Liften heter Hohstock.
Häpp!Mer berg, eller broar, @STORPOTATEN ?![]()
Det inte bara bör vara, utan det är Burgruine Kronburg.Skönt att den här tråden finns medan man väntar på att flyget ska lyfta.
Burgruine Kronburg bör det vara?
Nä, jag har landat och precis kommit hem.Hoppas det inte var en interkontinental flight han satt på...![]()
Det är ju riktiga "berg" på bilden, såna finns inte i Saalbach.Saalbach!!!???![]()
Nej, finns ingen högalpin terräng som på bilden vid Pass Thurn heller.Kirchberg? Skojar litet. Pass Thurn?
Har inte varit där (Jochberg!) sedan typ 1976 och då såg allt högt ut. Jaha på’t igen!Nej, finns ingen högalpin terräng som på bilden vid Pass Thurn heller.![]()
Ja ganska många år senare.....tagen från en väg mellan två andra skidorter......En bild till då (tagen ett antal år senare).
Här syns samma berg, fast på lite längre avstånd.
Visa bilaga 18308
Ja, de ”veckade” bergen är karaktäristiskt för den orten.Irriterande, var inne på den orten redan igår, men kunde inte verifiera den däringa kammen...![]()
I Serfaus var jag i påskas och då drog frugan av korsbandet.....Så brukar du säga om bergen vid Serfaus..? Fast det låter inte som Hawkens typiska ”stomping ground ”…![]()
@Hawk100 , man måste inte åka skidor på alla berg man får syn på….(Men jag känner inte igen bergen!! Ser alldeles för extrema ut för mig.....)
Jag tar väl det här som ditt svar då?Så brukar du säga om bergen vid Serfaus..? Fast det låter inte som Hawkens typiska ”stomping ground ”…![]()
Ja det var faktiskt tänkt som ett svar! Tackar. Hade dom tunnelbana i Serfaus redan på den tiden?
Ja, de hade tunnelbana redan på 90-talet.Ja det var faktiskt tänkt som ett svar! Tackar. Hade dom tunnelbana i Serfaus redan på den tiden?
Återkommer!
Japp, vi åkte ner några dagar ”för tidigt”…..@Hawk100 , man måste inte åka skidor på alla berg man får syn på….
Nå…. har någon bestämt sig för en gissning då?
Edit: Hoppas att skadan läker.
Var du både i Zillertal och Serfaus i Påskas?
Det kanske är när man inte är på sin vakt som olyckor lätt händer. Thomas Fogdö råkade väl ut för sin olycka på en transportsträcka i Åre om jag minns rätt.Japp, vi åkte ner några dagar ”för tidigt”…..
Önskar det var radikala berg/åk som de på dina bilder som min fru hade skadat sig i och inte som nu på en platt transportsträcka i Serfaus….![]()
Also....skumbananerna är slut sedan länge nu....
Det var det jag tänkte, men nu har jag blivit osäker om Civetta faktiskt syns därifrån…Monte Civetta, 3220 m?
Det talar PC om för oss i så fall.Det var det jag tänkte, men nu har jag blivit osäker om Civetta faktiskt syns därifrån…
I vilket fall så är det mitt problem, Civetta ligger där nånstans, höjden var korrekt och bollen går till Kalle!