Visst var det den liften jag precis släpats upp av. Tog bilden då jag tyckte Gross Spannort såg så ovanligt spetsigt ut i det ljuset. Syntes ju snyggt i din bild från Grassen nyligen.Gletcherlift?
Snygg bild förutom ”kaffe-struten”.Tack för det!! Kul med en bild som jag för en gångs skull klarar av själv och utan ledtrådar….
Då blir frågan vart jag befinner mig på bilden nedan??
Visa bilaga 18326
Jag anade det…Alla karaktärer i bilden är fiktiva.
Helt rätt! Nyaste versionen av Okänd soldat. Det finns redan 3 versioner av filmen. Och Vilho (Ville) Koskela.Nej det är Koskela - okänd soldat.
Fel,A - 1
C-2
D-3
E -4
F- 6
5 gå mot Grödnerjoch och Wolkenstein. Cortyina är bakom lagazois som syns längs bort mitt i bilden...
Fel,
A - 5
B-1
C-2
D-3
E -4
F- 6
Edit: Förresten: jag tycker ju den röda backen "bredvid" gran risa är mycket trevligare. Åk ner den i fullt ös i ett sträck, jag tack.
Var ju där i typ 20 år eller nåt... Bodde alltid i La Villa. Tyckte oftast inte om "huvudbackarna". Hängde oftast i dem mindre/ kortare backar som samlar mindre folk.Den röda är inte heller dum. Beror på föret. Den röda ner mot San Cassiano är också fin.
Inga extrema fallhöjder i Dolomiterna (utom från Marmolada) men lagom mycket för att ta en paus i liften upp igen!Marmolada i ett sträck får bli nästa utmaning. Vissa avsnitt där är härligt breda, långa och mörkröda.
Helt rätt, pilarna mot Gran Risa och Cortina utanför bild var kanske inte helt entydiga. Din tur!
Nära, men drivan är inte på tyskhuvudet.duveds ravin eller kan det vara Tyskhuvudet?
då är det väl mullfjället?Nära, men drivan är inte på tyskhuvudet.
nej, det där är ju tyskhuvudet. Min bild är tagen åt väst därifrån.Var det den här?
Bra @Hawk100
Den där piggen i bakgrunden har @STORPOTATEN haft med som bildgåta tidigare. Och till höger därom ser man väl baksidan på Bellecote, som ni pratat så mycket om?
Helt rätt!!Peisey-Nancroix, taget från Vanoise Express?
Precis!!! Ruskigt att åka från toppen på Bellocotte sägs det….Den där piggen i bakgrunden har @STORPOTATEN haft med som bildgåta tidigare. Och till höger därom ser man väl baksidan på Bellecote, som ni pratat så mycket om?
Vilka nyheter?Tog det på "piggen" så klart, Aliet.
Varför är orten som syns i bild i nyheterna just nu?
Visa bilaga 18334